INFORMACiÓ GENERAL |
HISTORIA DE L'INSTITUT |
L'I.E.S. Barres i Ones està situat a l'antic solar de la fàbrica Cruz Verde i juntament amb el CEIP Itaca és part del conjunt d'equipaments que l'Ajuntament de Badalona va planificar a l'any 1978 en ocasió de la redacció del P.E.R.I. de Llefià.
El nostre centre va néixer com extensió de l'Eugeni d'Ors. En principi fou concebut com a centre ordinari de Batxillerat (el B.U.P. i C.O.U.) i va funcionar d'aquesta manera entre el anys 1986 i 1989. Al primer curs el centre estava situat a l'entresol d'un bloc de pisos de la carretera Antiga de València. A partir del curs 1987-88 i fins mitjans del curs 1990-91 els locals provisionals van ser els que avui ocupa l'IES Badalona 9.
L'edifici té tres plantes i fou construït els anys 1988-91 segons projecte de l'arquitecte Pepita Teixidor.
Des del mateix moment de la creació de l'extensió, un grup de pares, professors i els primers alumnes varen començar una lluita per aconseguir un edifici nou, propi i situat al barri de Llefià. Aquesta lluita va donar els seus fruits a meitat del curs 1990-91, quan ens vàrem traslladar aquí. Et trobes, doncs, en un centre que ha estat la il·lusió de molta gent, motiu pel qual hauries de ser el màxim de respectuós amb les seves dependències de mobiliari. El centre va anomenar-se "Badalona-8" fins a l'any 1993, quan l'alumnat va posar-li el seu nom actual "Barres i Ones", en referència als símbols presents a l'escut de la ciutat.
Durant el curs 1989-90, el centre va iniciar la seva transformació en un IES, és a dir cap a Institut de REM, que es com es deia en el període experimental a l'E.S.O i el Batxillerat.
L'EDIFICI |
PLANTA BAIXA Aules C1, C2 i C3. Gimnàs-sala d'actes, estudi de Radio, vestíbul, secretaria, consergeria, reprografia, direcció, coordinació, sala de professors, biblioteca, local de l'AMPA i el magatzem.
1a PLANTA Aules A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7 i A8. Seminaris de Ciències, Matemàtiques i Ciències Socials-Filosofia.
2a PLANTA Aula d'idiomes, Aules A9 (Música), A10, A11, A12, A13, A14, A15, B1, Seminaris d'Idiomes, Seminari de Llengües
3a PLANTA Aula d'informática 1 i 2, Laboratoris de Física i Química i de Ciènces Naturals, Aules de Tecnologia 1 i 2, Aula de Plàstica i A16 i B2. Seminaris de Tecnologia i Educació Visual i Plástica.
|