QUÉ SÓN LES LLARS D’INFANTS?

Les llars d’infants són Centres Educatius que, juntament amb els pares, ajuden a desenvolupar harmònicament

la personalitat dels vostres fills, en un ambient de llibertat, seguretat i autonomia.

PARVULARI L’IXENT

Parvulari L’Ixent és un Centre privat i classificat pel Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya i que està en funcionament des del curs: 68 -69.

L’escola desenvolupa un projecte educatiu que entén l’ensenyament com a educació i aquesta com un procés individual i col·lectiu de maduració i participació. Tenint com a valor essencial; el treball, la cooperació, la llibertat, la responsabilitat i la dimensió de la persona.

Els objectius i la línia metodològica s’aconsegueixen treballant a partir de programacions que cada educadora elabora tenint com a punt de referència el grup classe i els interessos que els motiven en cada tema. Cada programació consta de tres grans àrees: ÀREAI Descoberta d’un mateix. ÀREA II.Descoberta de l’entorn social i natural. ÀREA III. Intercomunicació illenguatges. Dins de cada àrea treballem els; continguts de procediment, continguts de fets i conceptes i continguts d’actituds, que són la base del projecte educatiu de l’escola.

Els alumnes, en començar el curs, es separen en grups, seguint criteris pedagògics i d’integració personal i col·lectiva. cada grup classe té un professor que serà el responsablede fer un seguiment personalitzat i col·lectiu dels alumnes. L’educadora s’encarrega igualment d’establir la relació amb els pares dels seus alumnes i de mantenir la família informada del rendiment acadèmic i de l’actuació personal del nen.

La col·laboració entre els pares i els educadors és una condició imprescindible per una bona adaptació a l’escola i un bon desenvolupament.

A fi que l’equip de mestrespugui realitzar laseva tasca d’una formarigorosa i professional, caldrà que respecteu i dugueu a terme les orientacions educativesdonades pel Centre.

PAUTES DE FUNCIONAMENT DEL CENTRE

REUNIONS DE PARES:

PRIMERA REUNIÓ:

La primera reunió de pares es fa cada any en el mes de juny, aquest serà el primer contacte amb els pares.

Aquesta reunió serà per informar als pares de les normes del material de roba i mantenir un primer contacte general amb l’escola.

SEGONA REUNIÓ:

Aquesta segona reunió es farà al llarg del mes de setembre i uns dies abans del començament del cursescolar.

Els punts a tractar seran els següents:

• Recordar funcionament de l’administració.
  • Explicar normes sanitàries.
  • Explicar adaptació dels nens i adults.
  • Explicar funcionament menjador, dormitori.
  • Explicar funcionament de la piscina i els objectius.

TERCERA REUNIÓ:

Aquesta reunió es convocarà al llarg del mes d’octubre i es farà per classes.

En ella tractarem els següents punts:

• Introducció pedagògica de l’edat en concret.
  • Valorar l’adaptació.
  • Temes de treball: valoració de la feina, que pretenem, objectius de les fitxes.
  • Explicarem les festes, sortides i excursions que es realitzaran al llarg del curs i es demanarà la participació dels pares en les festes escolars (castanyera, Pare Noel, personatges per realitzar la llegenda de Sant Jordi, i allò que ells creguin que poden realitzar tots junts).
  • Explicarem com realitzem les sessions de música, psicomotricitat, natació.
  • Recordarem que els nens es poden fer mal, barallar-se i altres punts que preocupen als pares en general.

ENTREVISTES AMB PARES:

A l’escola treballem amb tracte diari amb els pares (tant quan arriben com quan marxen), però sempre es pot concertar una entrevista, quan el dia a dia no sigui suficient o els pares o l’educadora ho creguin oportú.

INFORMES:

Al llarg del curs realitzarem tres informes de l’avaluació de cada nen/a.

Informes que farem arribar als pares cada final de trimestre.

I els nens que acaben el primer cicle de llar d’infants també tindran un informe de final de cicle.

En marxar de l’escola entregarem a cada nen el full d’escolarització, és una mena de resum on constarà en l’expedient acadèmic, l’any en que l’alumne va accedir per primer cop en un Centre Escolar.

Inici