4.1.-Justificació daquest CrèditVariable
a l'alumnat de 4art dE.S.O. :
Lobjectiu general de làrea deducació
física diu: "Dominar i estructurar el propi cos tot emprant formes de comunicació
expressives corporals valorant la seva estètica i funcionalitat." ; i una de les
millors formes daconseguir aquest objectiu és mitjantçant els balls.
Amb aquest crèdit es pretén que lalumnat treballi
lexpressió corporal, la comunicació no verbal, les accions motrius amb ritme i
composicions musicals; al mateix temps que apreguin una activitat que el serveixi per a la
vida quotidiana sabent ocupar el temps doci.
Aquesta activitat ens permetrà ajudar als alumnes en
aquestes edats difícils, a aprendre a relacionar-se nois amb noies, axí com fomentar el
respecte i la tolerància entre els companys i les companyes.
4.2.- Presentació del crèdit als alumnes :
4.2.1.- Què hem de saber?
Unitat 1 : Txa-txa-txà
Conèixer una mica de la història del Txa-txa-txà.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos del Txa-txa-txà.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
Unitat 2 : Merengue :
Conèixer una mica de la història del Merengue.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos del Merengue.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
Unitat 3 : Salsa :
Conèixer una mica de la història de la Salsa.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos de la Salsa.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
Unitat 4 : Samba :
Conèixer una mica de la història de la Samba.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos de la Samba.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
Unitat 5 : Tango Argentí :
Conèixer una mica de la història del Tango.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos del Tango.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
Unitat 6 : Mambo :
Conèixer una mica de la història del Mambo.
Conèixer la situació geogràfica del país dorigen
daquest ball.
Conèixer els diferents tipus de passos del Mambo.
Conèixer diferent discografia referent aquest ball.
4.2.2.- Què hem de saber fer?
Per A totes les unitats :
Llegir i estudiar el dossier presentat pel professor.
Preparar un treball final amb totes les activitats
proposades.
Identificar en un mapa de Llatino Amèrica, els països on
van aparèixer els diferents balls.
Buscar informació dels diferents balls.
Buscar discografia dels diferents balls.
Descriure per escrit els passos apresos de cada ball.
Practicar totes les coreografies apresEs dels balls.
Identificar, escoltant diferents músiques, a quin ball
pertanyen.
4.2.3.- Com serà lavaluació?
Per superar satisfactòriament aquest crèdit, distingirem
tres apartats :
TEÒRIC (Conceptual) : Prova escrita al final deL crèdit i
presentació del dossier sobre les activitats proposades. (30% de la qualificació)
PRÀCTIC (Procedimental) : Observació sistemàtica de
lalumnat practicant els diferents balls. ( 50 % de la qualificació)
ACTITUDINAL : Valorant aspectes com comportament
disciplinari, actitud davant la matèria, respecte i tolerància envers els companys,
interès i col·laboració, etc. (20 % de la qualificació).
4.3.- Metodologia :
Una possible seqüència de les activitats
densenyament a utilitzar peR AL desenvolupament daquest crèdit podria ser :
Iniciar cadascun dels passos per separat, fent dues fileres
enfrontades, una de nois i laltre de noies, sense música. Començant pels nois, i
així mentre aprenen les noies ells poden continuar practicant.
Igual , separats en les dues fileres, però tots alhora amb
música.
Practicar en parelles, sense música.
Practicar en parelles, amb música.
Aprendre la posició corporal i la forma de passar dun
pas a laltre sense necessitat de comunicació verbal.
Enllaçar un pas bàsic amb cadascun dels passos que es vagin
aprenent.
Memoritzar una coreografia o programa de "passos"
apresos.
Ensenyar principalment als nois que són ells qui
"porten" a les noies i a aquestes a "deixar-se portar".
Veure videos de diferents balls.
Gravar un video amb les parelles ballant i corregir errades.