Llatinoamèrica balla


4.- Llatino Amèrica balla :

4.1.- Justificació d'aquest crèdit variable a l'alumnat de Quart d'E.S.O.

4.2.- Presentació del crèdit a l'alumnat:

  • Què hem de saber?
  • Què hem de saber fer?
  • Com serà l'avaluació?

4.3.- Metodologia

_____________________________________________________________

4.1.-Justificació d’aquest Crèdit Variable a l'alumnat de 4art d’E.S.O. :

L’objectiu general de l’àrea d’educació física diu: "Dominar i estructurar el propi cos tot emprant formes de comunicació expressives corporals valorant la seva estètica i funcionalitat." ; i una de les millors formes d’aconseguir aquest objectiu és mitjantçant els balls.

Amb aquest crèdit es pretén que l’alumnat treballi l’expressió corporal, la comunicació no verbal, les accions motrius amb ritme i composicions musicals; al mateix temps que apreguin una activitat que el serveixi per a la vida quotidiana sabent ocupar el temps d’oci.

Aquesta activitat ens permetrà ajudar als alumnes en aquestes edats difícils, a aprendre a relacionar-se nois amb noies, axí com fomentar el respecte i la tolerància entre els companys i les companyes.

4.2.- Presentació del crèdit als alumnes :

4.2.1.- Què hem de saber?

Unitat 1 : Txa-txa-txà

  • Conèixer una mica de la història del Txa-txa-txà.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos del Txa-txa-txà.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

Unitat 2 : Merengue :

  • Conèixer una mica de la història del Merengue.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos del Merengue.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

Unitat 3 : Salsa :

  • Conèixer una mica de la història de la Salsa.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos de la Salsa.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

Unitat 4 : Samba :

  • Conèixer una mica de la història de la Samba.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos de la Samba.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

Unitat 5 : Tango Argentí :

  • Conèixer una mica de la història del Tango.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos del Tango.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

Unitat 6 : Mambo :

  • Conèixer una mica de la història del Mambo.
  • Conèixer la situació geogràfica del país d’origen d’aquest ball.
  • Conèixer els diferents tipus de passos del Mambo.
  • Conèixer diferent discografia referent aquest ball.

4.2.2.- Què hem de saber fer?

Per A totes les unitats :

  • Llegir i estudiar el dossier presentat pel professor.
  • Preparar un treball final amb totes les activitats proposades.
  • Identificar en un mapa de Llatino Amèrica, els països on van aparèixer els diferents balls.
  • Buscar informació dels diferents balls.
  • Buscar discografia dels diferents balls.
  • Descriure per escrit els passos apresos de cada ball.
  • Practicar totes les coreografies apresEs dels balls.
  • Identificar, escoltant diferents músiques, a quin ball pertanyen.

4.2.3.- Com serà l’avaluació?

Per superar satisfactòriament aquest crèdit, distingirem tres apartats :

  1. TEÒRIC (Conceptual) : Prova escrita al final deL crèdit i presentació del dossier sobre les activitats proposades. (30% de la qualificació)
  2. PRÀCTIC (Procedimental) : Observació sistemàtica de l’alumnat practicant els diferents balls. ( 50 % de la qualificació)
  3. ACTITUDINAL : Valorant aspectes com comportament disciplinari, actitud davant la matèria, respecte i tolerància envers els companys, interès i col·laboració, etc. (20 % de la qualificació).

4.3.- Metodologia :

Una possible seqüència de les activitats d’ensenyament a utilitzar peR AL desenvolupament d’aquest crèdit podria ser :

  • Iniciar cadascun dels passos per separat, fent dues fileres enfrontades, una de nois i l’altre de noies, sense música. Començant pels nois, i així mentre aprenen les noies ells poden continuar practicant.
  • Igual , separats en les dues fileres, però tots alhora amb música.
  • Practicar en parelles, sense música.
  • Practicar en parelles, amb música.
  • Aprendre la posició corporal i la forma de passar d’un pas a l’altre sense necessitat de comunicació verbal.
  • Enllaçar un pas bàsic amb cadascun dels passos que es vagin aprenent.
  • Memoritzar una coreografia o programa de "passos" apresos.
  • Ensenyar principalment als nois que són ells qui "porten" a les noies i a aquestes a "deixar-se portar".
  • Veure videos de diferents balls.
  • Gravar un video amb les parelles ballant i corregir errades.
  • Introduir canvis de parelles.

 

 

  • (Moments de videos de diferents balls)