El Lleure
. Benedicció de Sant Cristòfol. Sant Margarida i els Monjos
La gent de poble no tenia gaire temps de lleure entre setmana, ja que dedicaven tantes hores com podien a treballar, tan fos al camp com a la fàbrica, era la única forma d'ingressar diners a casa i així mantenir la família amb la millors condicions possibles, fins i tot els nenes tenien poc temps de lleure perquè quan sortien de l'escola anaven a ajudar a on fes falta, però sempre trobaven una petita estona per jugar, tan amb els germans com amb amics.
Benedicció de Sant Antoni a Santa Margarida i els Monjos

Tot i no gaudir d'aquests lleure entre setmana el diumenge el dedicaven plenament el lleure, al matí s'anava a missa i a les tardes al local del poble a conversar amb el veïns mentre, semrpe que l'economia o permetia, fer un café. En pobles una mica grans es feien balls, representacions teatrals o cinema. En aquest dia la gent es posava una roba especial, només es treia de l'armari als diumenges.
Amb l'incorporació de la ràdio a les llars la gent podia escoltar, gràcies a les tres sintonies, ona llarga, ona mitjana i ona curta, notícies, música, radionovel·les, partits de futbol... Un dels programes capdavanters era el d'Elena Francís, que tenia a totes les mestresses captivades amb els seus consells, la música que més sonava era la de cantants com: Ramón Calduch, Josep Guardiola, Marco Redondo, Antonio Machín...

Sortida d'un grup d'amics a la platja, 1950

Dia de Reis del 1964. Els nens ensenyen els regals que els han portat

Una vegada a l'any es celebrava la Festa Major, la gent vestia el millor que tenia, cada any acostumaven a estrenar un vestit, ja que degut a les circumstànices en les que es vivia tan sols podien gaudir de més roba la gent que es trobava en un grau econòmic més elevat, a més surtien a ballar a les places o locals a on s'organitzaven balls, i assistia tothom, grans petits, joves, era una de les èpoques més esperades. A part d'aquestes activitats s'han realitzaven d'altres com una Missa Major, curses de bicicletes, jocs variats i alguna que altre parada. Fets curiosos d'anar a Festa Major als pobles del voltant eren que com que s'hi anava a peu es portaven les sabates noves en una bossa i quan ja s'arribava al poble se les canviaven i deixaven les esperdenyes a sota un arbre i quan marxaven les recollien, sinó s'anava a peu s'anava amb bici o si es tenia més sort amb motocicleta, però sempre existia el problema de la roba.

.- Nenes jugant a pilota, 1962

Grup de nenes en una excursió al mar, 1968

En la Festa Major, tal hi com passava per Nadal, es cuinaven els millors plats, anèc, pollastre, en aquelles èpoques uns dels aliments més apreciats, que generalment ahvien criat durant tot l'any a casa esperant aquestes dates. A més s'ha convidava a la família per poder gaudir amb els aquests dies, així en èpoques de Festes Majors la gent anava voltant pels pobles a on tenia familiars, eren petites sortides que feia tota la família junta, i normalment si s'anava de vacances era a casa d'un familiars que visquessin una mica lluny del poble.
Altres festes que es celebraven eren les religioses, com processons de Setmana Santa, el dia de Santa Llucia i el de Sant Nicolau, o benediccions de Sant Antoni o Sant Cristòfol, però sempre em els esperats dies de Nadal, ja que es reunia tota la família i era quant es sentien més units.

Festa Major dels Monjos. Parades de fotografíes curioses

Excursió d'un grup d'amics, 1950