CRÈDITS COMUNS DE 1r i 2n d'ESO
|
|
L'ENTORN TECNOLÒGIC 1r ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit és una introducció a la tecnologia centrada en tres camps de l'àrea considerats fonamentals i que s'amplien d'una manera vertical al llarg de tot el cicle: el dibuix tècnic, el disseny i el coneixement dels materials i dels elements per treballar-los, és a dir, les eines. OBJECTIUS DIDÀCTICS - Utilitzar els estris bàsics de dibuix: llapis, regle, escaire,
cartabó, transportador i compàs |
TREBALLAR AMB MATERIALS 1r ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit pretén facilitar la realització de pràctiques en els crèdits successius mitjançant l'estudi de les propietats dels materials i de les eines i instruments necessaris per treballar-los.
- Definir i classificar les propietats més importants dels materials. |
LA TECNOLOGIA A TRAVÉS DEL TEMPS 2n ESO |
PRESENTACIÓ Tenint com a centre d'interès el triangle ciència-tecnologia-societat,
aquest crèdit introdueix els alumnes en diferents camps tecnològics,
alhora que els crea la necessitat d'aprofundir-hi en crèdits
successius. OBJECTIUS DIDÀCTICS DE L'ASSIGNATURA - Prendre consciència de l'evolució tecnològica
com a resposta a necessitats humanes. |
ELEMENTS DE LES MÀQUINES 2n ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit tracta sobre les parts fonamentals de les màquines,
com l'estructura, els motors i les transmissions, i les aplicacions
d'algunes d'aquestes màquines al nostre entorn (com per exemple
a la llar, al camp i a la construcció). OBJECTIUS DIDÀCTICS DE L'ASSIGNATURA - Classificar les diferents màquines segons: el tipus de transformació
energètica, el lloc d'aplicació i si hi ha o no moviment. |
CRÈDIT VARIABLE DE 1r i 2n
d'ESO
|
|
INFORMÀTICA D'USUARI
|
Destinat principalment a l'alumnat que no hagi usat les
eines informàtiques bàsiques amb anterioritat i per aquells
que necessitin reforçar determinats aspectes d'utilització
del sistema informàtic. Amb aquest crèdit, l'alumne haurà de poder usar el sistema informàtic com una eina que li permeti millorar els processos de tractament de la informació. Com que aquests poden ser diversos, es tracta de fonamentar bé els conceptes i procediments fonamentals d'ús de l'ordinador, els perifèrics i els programes. Pel seu caràcter instrumental és important treballar els procediments per assegurar-ne la seva assimilació, ja que per a l'alumne, la informàtica pot resultar una eina molt valuosa per a la seva informació. L'alumne ha de trobar en la informàtica un recurs que li permeti treballar en grup, ja que li és molt fàcil integrar les elaboracions individuals i difondre i compartir els resultats amb rapidesa. |