CRÈDITS COMUNS DE 3r i 4t d'ESO
|
|
ESTRUCTURES I MECANISMES 3r ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit és una introducció a les estructures i als mecanismes amb l'estudi i anàlisi de les seves funcions. OBJECTIUS DIDÀCTICS - Prendre consciència de la tecnificació, la industrialització
i la seva evolució com a resposta a les necessitats humanes,
tot respectant societats de nivell tecnològic diferent. |
DISSENY, MATERIALS I ENERGIA 3r ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit és una introducció al disseny aplicat a la tecnologia, als materials i a l'energia amb l'estudi de les seves aplicaccions. OBJECTIUS DIDÀCTICS - Prendre consciència de la tecnificació, la industrialització
i la seva evolució com a resposta a les necessitats humanes,
tot respectant societats de nivell tecnològic diferent. |
L'HABITATGE 3r ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit analitza tots els aspectes constructius de les cases on vivim. La seva representació i disseny, les instal·lacions, els materials per construir-les, són els principals aspectes que es tractaran en aquest crèdit.
- Identificar les diferents formes de representar els habitatges. |
TECNOLOGIA DE CONTROL 4t ESO |
PRESENTACIÓ Aquest crèdit introdueix els alumnes en el camp de les tecnologies
de control com l'electricitat, l'electrònica, la pneumàtica
i hidràulica i els ordinadors. OBJECTIUS DIDÀCTICS DE L'ASSIGNATURA - Diferenciar els sistemes de control segons siguin de llaç
obert o tancat i identificar les parts de què consten. |
CRÈDITS VARIABLES DE 4t d'ESO
|
|
ELECTRÒNICA |
Aquest crèdit pretén aprofundir en els continguts d'electricitat i d'electrònica treballats en els crèdits comuns. Es treballaran continguts de tipus conceptual (resistència equivalent d'un circuit, components passius, components semiconductors, esquemes i símbols, circuits elementals d'aplicació) amb continguts de tipus procedimental (identificació de components, mesures d'un circuit elèctric, muntatge de circuits). Els objectius del crèdit també pretenen que es pugui relacionar la tecnologia elèctrica i electrònica amb els canvis de vida que s'han produït. |
AUTOMATISMES |
El crèdit d'automatismes és una introducció al món de la tecnologia de control, dels seus dispositius i de l'automatització de processos. Té un caràcter globalitzador ja que l'automàtica fa ús de diferents tecnologies de base. Es treballaran continguts de tipus conceptual (sistemes automàtics, automatismes elèctrics, pneumàtica, control amb ordinador) amb continguts de tipus procedimental (realització i verificació de taules de veritat lògiques, muntatge d'automatismes de llaç obert i de llaç tancat, programació en llenguatge "Logo", muntatge de circuits pneumàtics). El crèdit és una aproximació a la complexitat d'un procés d'automatització partint de models senzills i alhora pretén analitzar l'evolució de les necessitats humanes i les solucions que la tecnologia aporta. |
CIÈNCIES SOBRE RODES |
Aquest és un crèdit interdisciplinari de Ciència-Tecnologia on el protagonista principal és l'automòbil i tot allò que l'envolta. Malgrat la part negativa que comporta (accidents, contaminació),
l'automòbil és un producte tecnològic que ha arribat
a ser quasi imprescindible per a la nostra vida quotidiana. D'altra
banda veurem que en l'automòbil s'apliquen quasi totes les branques
de la física (mecànica, electricitat, òptica),
moltes de la química (combustió, materials, corrosió),
i fins i tot, de la biologia (factors que afecten al temps de reacció,
efectes dels productes contaminants i del soroll que produeixen la salut,
etc.). |
L'HABITATGE |
Aquest crèdit pretén que l'alumne s'adoni de la necessitat primària de l'habitatge i de les necessitats generades al seu voltant mitjançant l'estudi de la seva evolució al llarg de la història i dels materials de construcció. A més haurà d'aplicar diversos coneixements i habilitats
adquirits al llarg de l'ESO a l'àrea de tecnologia per portar
a terme el projecte final: "construcció de la maqueta d'un
habitatge". (Els plànols hauran estat dissenyats als crèdits
de matemàtiques i d'educació visual i plàstica
durant el segon crèdit). |