Què és la Tecnologia? |
![]() |
El disseny curricular de Catalunya (DOGC,
maig 1992) la defineix així: "L'àmbit de la Tecnologia engloba tot el conjunt de coneixements teòrics i pràctics que, degudament organitzats i sistematitzats, es dirigeixen a resoldre diferents necessitats humanes". En el decret (BOE, juny 1991) en el qual s'estableixen els ensenyaments
mínims per a l'Estat espanyol del nou batxillerat s'afirma que: El pla d'estudis francès (MEN F, 1988) diu: |
|
Com treballen? |
![]() |
El mètode tecnològic és
un mètode constructiu, es a dir, és un model per crear objectes
i estructures de valor que no existeixen encara. És gairebé un tòpic, a l'hora de parlar de la metodologia de la Tecnologia, la citació del proverbi xinès que diu: "Escolta-ho i ho oblidaràs, mira-ho i ho recordaràs, fes-ho i ho entendràs". |
|
Què pretenem? |
![]() |
La Tecnologia se situa entre
les ciències i les lletres, ja que té fronteres amb les
dues en la mesura que respecte d'elles té objectius i procediments
diferents, però que al mateix temps és un espai d'integració.
Així doncs, per exemple, les sortides de l'àrea de Tecnologia
tenen objectius compartits tant amb l'àrea de Ciències com
la de Socials, integrant aquestes dues branques del coneixement. Un altre
exemple seria la utilització de l'aula de Tecnologia per part de
l'àrea de Música en la construcció d'instruments
musicals. Tanmateix, des de la nostra àrea, treballem els continguts transversals del Centre com la informàtica, el medi ambient, la solidaritat, la pau ... La Tecnologia pretén estar sempre oberta a l'entorn tècnic, social i natural del Centre i a la relació entre la ciència i la societat. Per tant, preparem als nostres alumnes per poder accedir al món laboral, als cicles formatius de grau mitjà i superior i als estudis universitaris de contingut tecnològic. |
|
On treballem? | |
Les aules de Tecnologia del Centre estan dissenyades per poder escoltar, calcular, dibuixar, construir i provar. En definitiva, les aules faciliten el desenvolupament dels projectes tecnològics dels alumnes. |