La
setmana
de
la
ciència
a
l’escola,
pretén
apropar
a
els
estudiants,
professors
i
pares
l’evidència
de
que
vivim
rodejats
de
ciència
i
de
que
els
coneixement
no
es
només
un
luxe
per
a
pocs,
com
era
avanç,
sinó
un
bé
essencial
per
a
tots
nosaltres
que
ens
acosten
pares
i
professors
des
que
som
ven
petits
i
que
ens
ajuda
a
comprendre
i
acceptar
el
futur
i
les
nostres
responsabilitats
amb
el
medi
ambient
que
ens
envolta.
La
ciència
és
doncs
un
tresor
per
a
tots
nosaltres.
L’objectiu
principal
d’aquesta
jornada
de
la
setmana
de
la
ciència
era
obrir
a
tots
els
alumnes
un
espai
per
a
crear,
per
a
aplicar,
per
a
conèixer
més
sobre
la
ciència
i
sobre
tot
per
a
conèixer
els
nostres
científics
precursors
que
van
fer
que
els
coneixements
que
avui
en
dia
trobem
entre
nosaltres
o
estudiem
a
l’escola
fossin
possibles.
La
setmana
de
la
ciència,
el
que
fa
es
posar
a
l’abast
de
tots
la
ciència
i
la
tecnologia
realitzada
durant
anys
i
nosaltres
els
alumnes
escollim
un
projecte,
un
experiment,
una
curiositat
de
la
ciència
i
apliquen
els
nostres
coneixements
i
ens
documentem
per
fer
un
projecte
o
treball
sobre
el
tema
que
ens
a
cridat
més
l’atenció
i
posteriorment
es
fa
un
concurs.
Així
doncs,
la
setmana
de
la
ciència
és
realment
important
per
a
nosaltres,
fem
exposicions
i
una
entrega
de
premis
per
cursos.
També
es
fan
xerrades
i
tallers
que
són
de
gran
utilitat
per
a
tots.
Especial
ment
per
als
alumnes
de
4º
d’ESO
es
va
fer
un
taller
D’EFICIÈNCIA
ENERGÈTICA
o
COM
S’ESDEVÉ
INVESTIGADOR.
D’EFICIÈNCIA
ENERGÈTICA
El
taller
de
d’eficiència
energètica,
consistia
en
concienciar
a
tots
de
la
problemàtica
energètica
que
tenim
avui
en
dia
en
el
món
i
que
si
tots
col·laborem,
podem
contribuir
a
el
desenvolupament
d’un
món
millor
apostant
per
les
fonts
d’energia
renovables.
Es
va
tenir
en
compte
el
mal
ús
que
es
fa
contínuament
de
l’energia
i
que
s’ha
d’aprendre
a
canviar
la
nostre
conducta
i
ser
més
respectuosos
amb
el
medi
ambient.
Tot
això
implica
posar
fre
al
malbaratament
de
l’energia,
utilitzar
l’energia
disponible
d’una
manera
més
eficient
i
per
últim,
substituir
l’ús
de
combustibles
fòssils
(petroli,
gas
natural,
carbó)
i
l’energia
nuclear
per
fonts
d’energia
netes
i
renovables
(solar,
eòlica,
hidràulica,
geomètrica,
energia
del
mar,
biomassa).
També
es
va
estudiar
l’etiqueta
energètica
i
fer
càlculs
dels
consums
i
costos,
dels
diferents
tipus
de
bombetes.
Com
a
conclusió
als
càlculs
que
es
van
realitzar
podíem
comprovar
quin
era
l’estalvi
econòmic
i
de
consum
que
suposa
utilitzar
una
bombeta
de
baix
consum
o
una
d’incandescent
(realment
un
gran
estalvi
energètic
i
també
econòmic).
Després
ens
van
donar
alguns
consells
pràctics
i
que
si
tots
fem
podrem
estalviar
energia
i
recursos.
ESTALVIAR
AIGUA:
No
deixeu
l’aixeta
oberta
mentre
us
renteu
les
mans,
les
dents
o
us
ensaboneu.
Arregleu
les
aixetes
que
degotin.
Una
gota
cada
segon
suposa
un
consum
mensual
de
1000
litres!!!
ESTALVIAR
ELECTRICITAT:
Aprofiteu
sempre
que
sigui
possible
la
llum
natural.
És
millor
per
a
la
vista
i,
a
més,
és
GRATIS!!!
Feu
servir
els
aparells
de
baix
consum.
Al
mercat
podem
trobar
aparells
que
fan
la
mateixa
feina
però
consumeixen
un
80%
menys.
No
feu
servi
la
rentadora
ni
el
rentavaixelles
fins
que
no
siguin
ben
plens.
Apagueu
els
aparells
quan
no
els
feu
servir
(llums,
televisors,
ordinadors,
etc...)
ESTALVIAR
RESIDUS:
Recicleu
tot
el
que
pugueu.
Per
a
aquest
efecte
teniu
a
la
vostra
disposició
els
contenidors
de
recollida
selectiva
on
podeu
dipositar
el
paper,
el
vidre,
els
envasos,
la
matèria
orgànica;
i
els
punts
verds
o
deixalleries
que
quan
porteu
alguna
cosa
per
reciclar
com
fusta,
metalls,
electrodomèstics
vells,
piles,
bateries,
olis,
fluorescents,
etc...
us
fan
un
descompte
en
el
rebut
de
l’aigua.
Si
tots
intentem
fer
aquestes
petites
accions,
el
nostre
planeta
terra
ens
agrairà
aquestes
petites
accions,
i
per
tant
ens
podrà
oferir
un
entorn
més
net
i
sostenible
no
només
per
ara,
sinó
per
a
noves
generacions
que
vindran.
COM
S’ESDEVÉ
INVESTIGADOR
En
canvi
la
xerrada
de
com
s’esdevé
investigador
va
ser
molt
diferent,
però
també
molt
interessant.
Tractava
de
les
experiències,
de
les
vivències
i
el
camí
que
s’ha
de
seguir
per
poder
ser
investigador.
També
informava
de
els
treballs
que
s’han
de
fer
per
poder
ser
un
bon
investigador
i
les
curiositats
que
s’han
de
tenir
per
poder
trobar
en
aquest
treball
el
que
a
tu
especial
ment
t’agrada
i
en
que
a
tu
especialment
et
motiva.
Fou
realment
interessant
perquè
ens
va
acostar
a
tots
una
mica
el
que
és
especialment
i
en
que
consisteix
ser
investigador.
Cristina
Pérez
Gómez
(4t
ESO
A) |