Activitats / Culturals

Enrere

Setmana de la Ciència / Setmana 2006

 

Les imatges de la setmana             Valoració de la setmana        CConsulta  del programa

 

II SETMANA DE LA CIÈNCIA

Fira de treballs i experiments casolans

Igual que l' any passat el Departament de Ciències vol promoure la II SETMANA DE LA CIÈNCIA amb l' objectiu fonamental de despertar i potenciar l' interès dels més joves vers la ciència.

Se celebrarà del 13 al 17 de novembre del 2006 . Els alumnes hauran de presentar abans del 3 de novembre un treball amb una d' aquestes dues opcions :

a) Experiments casolans: tema lliure.

b) Pòsters que facin referència a " La ciència i els científics del S. XIX "

S´hi poden presentar treballs fets en grups (màxim 3 alumnes) o individualment. És obligatori per tots els alumnes d´ESO i optatiu pels de batxillerat. Tots els treballs seran avaluats i els dos millors de cada nivell tindran un premi.

Els dies 14, 15 i 16 de novembre s´exposaran el treballs premiats a l´entrada de l´institut i els podreu veure tots els pares.

Tanmateix els pares hi podeu participar presentant el vostre treball o experiment casolà.

Us recordem que , també durant aquesta setmana, es realitzaran diverses activitats (xerrades, tallers , sortides… ) relacionades amb el món de la Ciència.

Anar a l'inici

Les imatges de la setmana

 
Lliurament de premis als millors treballs (15-Nov-2006) Exposició dels millors treballs a l'entrada de l'Institut
Feu clic a la imatge per a engrandir-la Feu clic a la imatge per a engrandir-la
Taller d'ones, llum i so a càrrec d'Adolf Cortel Visita a Interquim amb els alumnes de 2n de Batxillerat Física/Química
Feu clic a la imatge per a engrandir-la Feu clic a la imatge per a engrandir-la

Anar a l'inici

Valoració de la Setmana de la Ciència 2006

 

La setmana de la ciència a l’escola, pretén apropar a els estudiants, professors i pares l’evidència de que vivim rodejats de ciència i de que els coneixement no es només un luxe per a pocs, com era avanç, sinó un bé essencial per a tots nosaltres que ens acosten pares i professors des que som ven petits i que ens ajuda a comprendre i acceptar el futur i les nostres responsabilitats amb el medi ambient que ens envolta. La ciència és doncs un tresor per a tots nosaltres.

L’objectiu principal d’aquesta jornada de la setmana de la ciència era obrir a tots els alumnes un espai per a crear, per a aplicar, per a conèixer més sobre la ciència i sobre tot per a conèixer els nostres científics precursors que van fer que els coneixements que avui en dia trobem entre nosaltres o estudiem a l’escola fossin possibles. La setmana de la ciència, el que fa es posar a l’abast de tots la ciència i la tecnologia realitzada durant anys i nosaltres els alumnes escollim un projecte, un experiment, una curiositat de la ciència i apliquen els nostres coneixements i ens documentem per fer un projecte o treball sobre el tema que ens a cridat més l’atenció i posteriorment es fa un concurs. Així doncs, la setmana de la ciència és realment important per a nosaltres, fem exposicions i una entrega de premis per cursos. També es fan xerrades i tallers que són de gran utilitat per a tots. Especial ment per als alumnes de 4º d’ESO es va fer un taller D’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA o COM S’ESDEVÉ INVESTIGADOR.

 

D’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA

El taller de d’eficiència energètica, consistia en concienciar a tots de la problemàtica energètica que tenim avui en dia en el món i que si tots col·laborem, podem contribuir a el desenvolupament d’un món millor apostant per les fonts d’energia renovables.

Es va tenir en compte el mal ús que es fa contínuament de l’energia i que s’ha d’aprendre a canviar la nostre conducta i ser més respectuosos amb el medi ambient. Tot això implica posar fre al malbaratament de l’energia, utilitzar l’energia disponible d’una manera més eficient i per últim, substituir l’ús de combustibles fòssils (petroli, gas natural, carbó) i l’energia nuclear per fonts d’energia netes i renovables (solar, eòlica, hidràulica, geomètrica, energia del mar, biomassa).

També es va estudiar l’etiqueta energètica i fer càlculs dels consums i costos, dels diferents tipus de bombetes. Com a conclusió als càlculs que es van realitzar podíem comprovar quin era l’estalvi econòmic i de consum que suposa utilitzar una bombeta de baix consum o una d’incandescent (realment un gran estalvi energètic i també econòmic). Després ens van donar alguns consells pràctics i que si tots fem podrem estalviar energia i recursos.

ESTALVIAR AIGUA:

No deixeu l’aixeta oberta mentre us renteu les mans, les dents o us ensaboneu.

Arregleu les aixetes que degotin. Una gota cada segon suposa un consum mensual de 1000 litres!!!

 

ESTALVIAR ELECTRICITAT:

Aprofiteu sempre que sigui possible la llum natural. És millor per a la vista i, a més, és GRATIS!!!

Feu servir els aparells de baix consum. Al mercat podem trobar aparells que fan la mateixa feina però consumeixen un 80% menys.

No feu servi la rentadora ni el rentavaixelles fins que no siguin ben plens.

Apagueu els aparells quan no els feu servir (llums, televisors, ordinadors, etc...)

 

ESTALVIAR RESIDUS:

Recicleu tot el que pugueu. Per a aquest efecte teniu a la vostra disposició els contenidors de recollida selectiva on podeu dipositar el paper, el vidre, els envasos, la matèria orgànica; i els punts verds o deixalleries que quan porteu alguna cosa per reciclar com fusta, metalls, electrodomèstics vells, piles, bateries, olis, fluorescents, etc... us fan un descompte en el rebut de l’aigua.

 

Si tots intentem fer aquestes petites accions, el nostre planeta terra ens agrairà aquestes petites accions, i per tant ens podrà oferir un entorn més net i sostenible no només per ara, sinó per a noves generacions que vindran.

 

COM S’ESDEVÉ INVESTIGADOR

En canvi la xerrada de com s’esdevé investigador va ser molt diferent, però també molt interessant. Tractava de les experiències, de les vivències i el camí que s’ha de seguir per poder ser investigador. També informava de els treballs que s’han de fer per poder ser un bon investigador i les curiositats que s’han de tenir per poder trobar en aquest treball el que a tu especial ment t’agrada i en que a tu especialment et motiva. Fou realment interessant perquè ens va acostar a tots una mica el que és especialment i en que consisteix ser investigador.

Cristina Pérez Gómez  (4t ESO A)

Anar a l'inici

Programa d'activitats

 
  Hora Lloc Curs A càrrec de Tema
 

 

 

 

 

Dilluns

13

 

 

 

 

 
9:15 - 16:30 Collserola 1 ESO A Camp d' aprenentatge Can Santoi Estudi Alzinar
9:15 -10:15 IES 3 ESO A Dr. Vallmitjana Aliments transgènics a  debat
10:15 -11:15 IES 3 ESO B Dr. Vallmitjana Aliments transgènics a  debat
  IES Tots Departament d' Experimentals Exposició dels millors treballs
10:15 -13:45 IES 2 ESO A INTIAM RUAI S.L Taller de producció d'aigua calenta solar
15:15 -16:15 IES 3 ESO A Dr. Adolf Cortel Taller electrostàtica i electricitat
16:15 -17:15 IES 3 ESO B Dr. Adolf Cortel Taller electrostàtica i electricitat
 

 

 

Dimarts

14

 

 

 
9:15 - 13:45 UAB 1 i 2 Bat Bio UAB Microscopi Electrònic
10:15 -13:45 IES 2 ESO B INTIAM S.L. Taller de producció d'aigua calenta solar
15:15 -17:15 NOVEON 1 i 2 B. Química NOVEON Visita Indústria Química
15:15 -16:15 IES 1 ESO C/B Dra. Carolina  Solà ( Agencia Catalana de l' aigua ) La nova cultura de l' aigua
16:15 -17:15 IES 1 ESO B/A Dra. Carolina Solà ( Agencia Catalana de l' aigua ) La nova cultura de l' aigua

Dimecres

15

8:15-8:45 IES TOTS Departament d' Experimentals Entrega de premis
9:15-10:15 IES 1 ESO A/B Dr. Christian Stephan-Otto L' Univers
10:15-11:15 IES 1 ESO B/C Dr. Christian Stephan-Otto L' Univers
9:15-10:15 IES 1 BATX  TOTS Enginyer Cap disseny AIRBUS 380 Antonio Montanuy Per què volen els avions ?
10:15-11:15 IES 2 BATX  TOTS Enginyer Cap disseny AIRBUS 380 Antonio Montanuy Per què volen els avions ?
10:15 -13:45 IES 2 ESO C INTIAM RUAI S.L. Taller de producció d'aigua calenta solar
12:15 -13:45 INTERQUIM 2 B.Cien/Tec. Dr. Armengol ( Director INTERQUIM ) Visita fàbrica principi actius farmaceutics.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dijous

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
9:15-10:15 IES 1 ESO A ADENC ( Associació per la Defensa i l' estudi de la Natura) Els valors del Vallès
10:15-11:15 IES 1 ESO B ADENC ( Associació per la Defensa i l' estudi de la Natura) Els valors del Vallès
11:45-12:45 IES 1 ESO C ADENC ( Associació per la Defensa i l' estudi de la Natura) Els valors del Vallès
9:15 -10:15 IES 2 ESO B Dra. Gemma Gabriel El treball de l'investigador
10:15 -11:15 IES 2 ESO A Dra. Gemma Gabriel El treball de l'investigador
11:45 -12:45 IES 2 ESO C Dra. Gemma Gabriel El treball de l'investigador
9:15 -11:15 IES 3 ESO A INTIAM RUAI S.L. Taller de l'electricitat solar fotovoltaica
11:45 -13:15 IES 3 ESO B INTIAM RUAI S.L. Taller de l'electricitat solar fotovoltaica
9:15-10:15 IES 4 ESO A Dr. David Muñoz Com s' esdevé investigador ?
10:15-11:15 IES 4 ESO B Dr. David Muñoz Com s' esdevé investigador ?
15:15 -16:15 IES 1 BATX  TOTS Dr. Adolf Cortel Taller d'ones, so i llum
16:15 -17:15 IES 2 BATX  TOTS Dr. Adolf Cortel Taller d'ones, so i llum
 

 

Divendres

17

 

 

 
9:15 -11:15 IES 4 ESO A INTIAM RUAI S.L. Taller d'eficiència energètica
11:45 -13:45 IES 4 ESO B INTIAM RUAI S.L. Taller d'eficiència energètica
11:45 -13:45 IES 1 i 2 B. Cien/Tec. Dr. Francesc Centelles La guerra química : història,efectes i impacte ambiental .

Anar a l'inici