"ESCOLA CAN BARRIGA"

( A. Martí Pujol, 457. 08915 Badalona. Tel. 93 397 71 81)

1.1.-  DEFINICIÓ DE L'ESCOLA D’EDUACIÓ ESPECIAL.

* Escola d'educació especial.

* Escola Can Barriga.

* Escola Pública i municipal.

* Escola gestionada per l'IMSP.

* Finançament.

Escola d’educació especial.

Tal com es desprèn de la legislació vigent, l'Educació Especial s'entén com a: "el conjunt de recursos necessaris perquè els alumnes amb necessitats educatives especials, temporals o permanents puguin aconseguir,  dins del mateix sistema, els objectius establerts amb caràcter general per a tots els  alumnes (LOGSE)”.

Per tant el concepte "educació especial" no pertany exclusivament a les escoles d'educació especial, sinó que forma part del Sistema General d'Educació.

L'Educació Especial s'ha de regir pels principis de normalització i d'integració. Aquests conceptes cal entendre'ls en relació al principi de diferenciació.

L'escola Can Barriga.

¨ És una escola d'educació especial que proporciona els serveis educatius que precisen els alumnes amb necessitats educatives especials derivades de dèficits greus i permanents, matriculats a l'escola en l'etapa d'educació obligatòria (3  a 18 anys, amb possibilitat de pròrroga fins els 20 anys)

¨ És un centre educatiu de serveis específics que pot proporcionar serveis educatius a alumnes amb necessitats educatives especials derivades de dèficits lleugers, matriculats en les escoles ordinàries de la nostra zona educativa.

Principi

Escola Pública i Municipal.

La Llei Orgànica del Dret a l'Educació (LODE) defineix com a centres docents públics, aquells en què el titular és una administració pública. El titular de la nostra escola és l' Ajuntament de Badalona.
 Els trets essencials que defineix la LODE per a les escoles públiques són:

· Garantir els drets constitucionals de tota persona a rebre una educació bàsica, obligatòria i gratuïta.
· Garantir l'accés a nivells superiors d'educació, en funció de les aptituds, sense que en cap cas estigui subjecte a discriminacions i amb l'objectiu de fer ciutadans socialment i econòmicament autònoms.
· Adaptar-se a les característiques reals de la població, per donar resposta a les seves necessitats educatives, fugin de qualsevol model uniformitzador.
· Considerar els pares o tutors membres actius que han de participar i col·laborar en la consecució dels objectius educatius dels seus fills

Principi

L'escola gestionada per l'Institut Municipal de Serveis Personals.

L'Institut Municipal de Serveis Personals és un Organisme Autònom de caràcter administratiu de l'Ajuntament de Badalona. És una organització de caràcter públic i municipal que exerceix les competències municipals en matèria de serveis educatius, serveis socials i serveis sanitaris que li siguin assignades per l'Ajuntament, i li correspon la gestió dels centres de titularitat municipal o pública corresponent als serveis abans esmentats que li són  adscrits per l'Ajuntament.

Finançament.

L'ensenyament per les etapes d´escolaritat obligatòria és gratuït i  ve finançat pel Conveni de finançament existent entre el Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l´Ajuntament de Badalona.

Els serveis complementaris (menjador i transport), les activitats especials (colònies, excursions, activitats esportives, etc.) es financien a través de:

· Aportacions de la Generalitat: a través del mateix conveni  i de les subvencions que es poden demanar.
· Aportació Municipal.
· Quotes de les famílies.

Tornar a l'índex

Torna a Projecte Educatiu