3.2.   ORGANS DE GOVERN COL.LEGIATS.-
 

3.2.1   EL CONSELL ESCOLAR

A)  COMPOSICIÓ:

 El Consell Escolar està compost per:

 - El director/a de l´escola que n´és el president/a.
- El/la cap d´estudis quan corrrespongui.
      - Un representant de l´Ajuntament.
- 1/3 del total del personal docent elegits pel Claustre de professors.
- 1/3 del total de representants dels pares d´alumnes elegits entre ells.
   D´entre mares i pares , un serà designat per l´Associació de Mares i
   Pares més representativa d´acord amb el seu nombre d´associats.
- Un representant del personal d´administració i serveis del Centre.
- El secretari/a del Centre que actua de secretari del Consell amb veu i sense vot, quan correspongui.
 
 
 

B)  FUNCIONS:

   1. Elegir el director i conèixer la seva proposta de nomenament de   l´equip directiu.

   2. Proposar la revocació del nomenament del director segons el procediment  establert per a les escoles d´educació especial de l´IMSP.

 3.  Aprovar la creació d´altres òrgans de coordinació i assignar-los   competències sense prejudici de les funcions dels òrgans de coordinació pre-existents.

 4.  Resoldre els conflictes i imposar els correctius amb finalitat pedagògica en matèria de disciplina d´alumnes, d´acord amb les normes que regulen els seus drets i deures.

   5.  Aprovar el Projecte Educatiu i avaluar-ne el compliment.

7. Aprovar el pressupost del Centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.

8. Aprovar el Reglament de Règim Interior del Centre.

   8. Elaborar les directrius per la programació i el desenvolupament de    les activitats  extraescolars i dels serveis, si s´escau, amb la col.laboració de l´AMPA. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l´execució.

 9. Avaluar i aprovar la Programació General del Centre que amb    caràcter anual elabori  l´equip directiu.

10. Avaluar i aprovar la Memòria Anual d´activitats del Centre.

  11. Establir els criteris sobre la participació del Centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el Centre pot prestar la seva col.laboració, escoltades les AMPAS.

12. Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda pel Departament
      d´Ensenyament o el Consell d´Administració de l´IMSP.
 
 
 
 

C)  FUNCIONAMENT:
 

1) El Consell Escolar del Centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el seu president o ho sol.licita almenys un terç dels seus membres. A més, preceptivament, es farà una reunió a l´inici i al final del curs.

2) Hom procurarà que les decisions en el si del consell escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una altra majoria qualificada

3) La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa  pel director, amb l´antelació suficient, juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i en el seu cas d´aprovació.
 
 
 
 

 D)  COMISSIONS ESPECÍFIQUES DEL CONSELL ESCOLAR.

 Les funcions d´aquestes comissions és estudiar, informar i elevar propostes perquè siguin aprovades pel plenari del Consell.

 En l´actualitat estan constituïdes:

 1.- Comissió permanent.
 2.- Comissió econòmica.
 
 

E)  COMPETÈNCIES DE LES COMISSIONS.

   * COMISSIÓ PERMANENT.-

     A)  COMPONENTS:

   -  1 pare/ mare.
   -  Director/a.
   -  El /la Cap d´estudis.
   -  1 representant de l´equip docent.
 

     B)   FUNCIONS:

         a)  Preparar l´ordre del dia del C.E, donar prioritat als temes a         tractar i reunir i distribuir  la documentació necessària.

         b)  Fer el seguiment dels temes que li encarregui el C.E.

  c)  Valorar i resoldre els temes d’urgència.
 

   C)  FUNCIONAMENT.

La comissió permanent es reunirà preceptivament una setmana      abans de cada convocatòria de Consell Escolar.
 
 

   *  COMISSIÓ ECONÒMICA.

    A)   COMPONENTS:

         -  1  pare/mare del Consell Escolar.
         -  1  pare/mare de l’ AMPA.
         -  El director / a.
         -  El secretari/ a.
         -  1 representant del personal docent.
  -  1 representant de l’administració municipal.
 

    B)   FUNCIONS:

     a)  Elaborar el pressupost de l´escola de les partides en que tingui             competència a fi que el Consell Escolar pugui aprovar-lo, fer-ne el   seguiment i l´avaluació.

     b)  Promoure l´optimització de l´ús de les instal.lacions, del material          escolar, la seva renovació i vetllar per la seva conservació.
 

    C)   FUNCIONAMENT.

 Aquesta comissió es reunirà preceptivament un cop cada dos     mesos i sempre que ho sol.liciti la meitat dels seus membres.
 
 

3.2.2  EL CLAUSTRE.
 

A)  COMPOSICIÓ:

          El claustre de professors/res és l`òrgan propi de participació d´aquests en la gestió i la planificació educativa de l´escola. Està integrat per mestres, educadors, logopedes i fisioterapeutes que hi presten servei i és presidit pel Director/a.
 Els membres del claustre de professors,  seran electors i elegibles a les eleccions de representants dels professors al consell escolar del centre. Com a membres del consell escolar del centre poden ésser membres de les comissions constituïdes al si d´aquest.
 
 
 

B) FUNCIONS:

Són funcions del claustre de professors:

       a) Participar en l´elaboració del projecte educatiu del centre.

           b) Informar i aportar propostes al consell escolar del centre i a    l´equip directiu  sobre l´organització i la  programació general del centre i per al desenvolupament de les activitats escolars complementaries i de les extraescolars.

c) Establir criteris per a l´elaboració del projecte curricular del   centre, aprovar-lo, avaluar-ne l´aplicació i decidir-ne possibles modificacions posteriors.

       d)  Elegir els seus representants al consell escolar del centre.
 

 e) Informar favorablement la proposta de creació d´altres  òrgans  de coordinació,abans que el director no la presenti al consell escolar del centre.

      f) Fixar i coordinar criteris sobre el treball d´avaluació i   recuperació dels alumnes.

       g) Fixar i coordinar les funcions d´orientació i tutoria dels    alumnes.
 
 

       h) Promoure iniciatives en l`àmbit de l´experimentació i       investigació pedagògiques i en la formació del professorat del col.legi.

       i) Analitzar i valorar els resultats de l´avaluació dels alumnes i del centre en general.

      j) Aportar al consell escolar del centre criteris i propostes per a    l´elaboració del Reglament de règim interior.

k)  Aportar a l´equip directiu criteris pedagògics sobre distribució
     horària del pla d´estudis del centre, la utilització racional de
     l´espai escolar comú i de l´equipament didàctic en general.

     l)  Conèixer les candidatures a la direcció i els programes dels   candidats.

m)  Qualsevol altra que li sigui encomanada per disposició del  Departament d´Ensenyament.
 
 
 
 
 

C)  FUNCIONAMENT:

 Funcionament del claustre de professors.

 a)  El claustre es reuneix preceptivament una vegada cada dos   mesos amb caràcter ordinari i sempre que el convoqui el director o ho sol.liciti un terç, almenys,  dels seus membres. És preceptiu celebrar un claustre al començament i al final de cada curs escolar.
              L´assistència al claustre és obligatòria per a tots els seus  membres.

        b)   El secretari/a del centre aixeca acta de cada sessió del  claustre, la qual, una vegada aprovada, passa a formar part de la documentació general del centre.

TORNAR