3.2.1 EL CONSELL ESCOLAR
A) COMPOSICIÓ:
El Consell Escolar està compost per:
- El director/a de l´escola que
n´és el president/a.
- El/la cap d´estudis quan corrrespongui.
- Un representant
de l´Ajuntament.
- 1/3 del total del personal docent elegits
pel Claustre de professors.
- 1/3 del total de representants dels pares
d´alumnes elegits entre ells.
D´entre mares i pares
, un serà designat per l´Associació de Mares i
Pares més representativa
d´acord amb el seu nombre d´associats.
- Un representant del personal d´administració
i serveis del Centre.
- El secretari/a del Centre que actua de
secretari del Consell amb veu i sense vot, quan correspongui.
B) FUNCIONS:
1. Elegir el director i conèixer la seva proposta de nomenament de l´equip directiu.
2. Proposar la revocació del nomenament del director segons el procediment establert per a les escoles d´educació especial de l´IMSP.
3. Aprovar la creació d´altres òrgans de coordinació i assignar-los competències sense prejudici de les funcions dels òrgans de coordinació pre-existents.
4. Resoldre els conflictes i imposar els correctius amb finalitat pedagògica en matèria de disciplina d´alumnes, d´acord amb les normes que regulen els seus drets i deures.
5. Aprovar el Projecte Educatiu i avaluar-ne el compliment.
7. Aprovar el pressupost del Centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
8. Aprovar el Reglament de Règim Interior del Centre.
8. Elaborar les directrius per la programació i el desenvolupament de les activitats extraescolars i dels serveis, si s´escau, amb la col.laboració de l´AMPA. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l´execució.
9. Avaluar i aprovar la Programació General del Centre que amb caràcter anual elabori l´equip directiu.
10. Avaluar i aprovar la Memòria Anual d´activitats del Centre.
11. Establir els criteris sobre la participació del Centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el Centre pot prestar la seva col.laboració, escoltades les AMPAS.
12. Qualsevol altra funció que li
sigui atribuïda pel Departament
d´Ensenyament
o el Consell d´Administració de l´IMSP.
C) FUNCIONAMENT:
1) El Consell Escolar del Centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el seu president o ho sol.licita almenys un terç dels seus membres. A més, preceptivament, es farà una reunió a l´inici i al final del curs.
2) Hom procurarà que les decisions en el si del consell escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una altra majoria qualificada
3) La convocatòria de les reunions
ordinàries i extraordinàries serà tramesa pel
director, amb l´antelació suficient, juntament amb la documentació
necessària que hagi de ser objecte de debat, i en el seu cas d´aprovació.
D) COMISSIONS ESPECÍFIQUES DEL CONSELL ESCOLAR.
Les funcions d´aquestes comissions és estudiar, informar i elevar propostes perquè siguin aprovades pel plenari del Consell.
En l´actualitat estan constituïdes:
1.- Comissió permanent.
2.- Comissió econòmica.
E) COMPETÈNCIES DE LES COMISSIONS.
* COMISSIÓ PERMANENT.-
A) COMPONENTS:
- 1 pare/ mare.
- Director/a.
- El /la Cap d´estudis.
- 1 representant de l´equip
docent.
B) FUNCIONS:
a) Preparar l´ordre del dia del C.E, donar prioritat als temes a tractar i reunir i distribuir la documentació necessària.
b) Fer el seguiment dels temes que li encarregui el C.E.
c) Valorar i resoldre els temes
d’urgència.
C) FUNCIONAMENT.
La comissió permanent es reunirà
preceptivament una setmana abans de cada
convocatòria de Consell Escolar.
* COMISSIÓ ECONÒMICA.
A) COMPONENTS:
- 1 pare/mare del Consell Escolar.
- 1 pare/mare de l’ AMPA.
- El director / a.
- El secretari/ a.
- 1 representant del personal docent.
- 1 representant de l’administració
municipal.
B) FUNCIONS:
a) Elaborar el pressupost de l´escola de les partides en que tingui competència a fi que el Consell Escolar pugui aprovar-lo, fer-ne el seguiment i l´avaluació.
b) Promoure
l´optimització de l´ús de les instal.lacions,
del material escolar,
la seva renovació i vetllar per la seva conservació.
C) FUNCIONAMENT.
Aquesta comissió es reunirà
preceptivament un cop cada dos mesos i sempre que
ho sol.liciti la meitat dels seus membres.
3.2.2 EL CLAUSTRE.
A) COMPOSICIÓ:
El claustre de professors/res és l`òrgan propi de participació
d´aquests en la gestió i la planificació educativa
de l´escola. Està integrat per mestres, educadors, logopedes
i fisioterapeutes que hi presten servei i és presidit pel Director/a.
Els membres del claustre de professors,
seran electors i elegibles a les eleccions de representants dels professors
al consell escolar del centre. Com a membres del consell escolar del centre
poden ésser membres de les comissions constituïdes al si d´aquest.
B) FUNCIONS:
Són funcions del claustre de professors:
a) Participar en l´elaboració del projecte educatiu del centre.
b) Informar i aportar propostes al consell escolar del centre i a l´equip directiu sobre l´organització i la programació general del centre i per al desenvolupament de les activitats escolars complementaries i de les extraescolars.
c) Establir criteris per a l´elaboració del projecte curricular del centre, aprovar-lo, avaluar-ne l´aplicació i decidir-ne possibles modificacions posteriors.
d)
Elegir els seus representants al consell escolar del centre.
e) Informar favorablement la proposta de creació d´altres òrgans de coordinació,abans que el director no la presenti al consell escolar del centre.
f) Fixar i coordinar criteris sobre el treball d´avaluació i recuperació dels alumnes.
g) Fixar
i coordinar les funcions d´orientació i tutoria dels
alumnes.
h) Promoure iniciatives en l`àmbit de l´experimentació i investigació pedagògiques i en la formació del professorat del col.legi.
i) Analitzar i valorar els resultats de l´avaluació dels alumnes i del centre en general.
j) Aportar al consell escolar del centre criteris i propostes per a l´elaboració del Reglament de règim interior.
k) Aportar a l´equip directiu
criteris pedagògics sobre distribució
horària
del pla d´estudis del centre, la utilització racional de
l´espai escolar
comú i de l´equipament didàctic en general.
l) Conèixer les candidatures a la direcció i els programes dels candidats.
m) Qualsevol altra que li sigui encomanada
per disposició del Departament d´Ensenyament.
C) FUNCIONAMENT:
Funcionament del claustre de professors.
a) El claustre es reuneix preceptivament
una vegada cada dos mesos amb caràcter ordinari i sempre
que el convoqui el director o ho sol.liciti un terç, almenys,
dels seus membres. És preceptiu celebrar un claustre al començament
i al final de cada curs escolar.
L´assistència al claustre és obligatòria per
a tots els seus membres.
b) El secretari/a del centre aixeca acta de cada sessió del claustre, la qual, una vegada aprovada, passa a formar part de la documentació general del centre.