3. ESTRUCTURA ORGANITZATIVA.
 
 

3.1.  ORGANS DE GOVERN UNIPERSONALS.

3.1.1.    EL   DIRECTOR / A :
 

 Funcions

Correspon al director / a:

1. El  govern general de totes les activitats que es realitzin a l´escola i vetllar per la seva coordinació i seguiment.

2. Dirigir i coordinar les activitats de l´escola d´acord amb les disposicions vigents, les línies definides pel Consell  d´Administració de l´IMSP;, les concrecions que emanin del Consell Escolar.

3. Coordinar les activitats extraescolars en col.laboració amb el Consell Escolar del Centre i les Associacions de Mares i Pares.  Coordinar les relacions amb els Serveis Educatius del Departament d´Ensenyament i especialment amb els Equips d´Assessorament Psicopedagògic.

4. Complir i fer acomplir les lleis i la normativa vigent corresponent a l´escola i vetllar  per la seva correcta aplicació.

5. Elaborar amb caràcter anual, en el marc del Projecte Educatiu, la proposta del Pla Anual, conjuntament amb l´equip directiu, per tal que sigui aprovat pel Consell Escolar.

6.  Elaborar la Memòria Anual, conjuntament amb l´equip directiu, d´activitats per tal que sigui analitzada i aprovada,  pel Consell Escolar i tramesa  posteriorment al Gerent de l´IMSP per tal que sigui integrada a la memòria anual de l´organisme.

7. Impulsar la redacció del Reglament de Règim Intern del Centre per tal que sigui aprovat pel Consell Escolar i vetllar pel seu compliment.
 

  8. Exercir el comandament del personal adscrit a l´escola d´acord amb
      les normes establertes en cada cas, així com el control d´horaris i
      assistència i vetllar per l´armonia de les relacions interpersonals.
      Vetllar també pel control d´assistència dels alumnes.
 

 9. Adscriure i organitzar el personal que està adscrit a l´escola, de tal
     forma que , en base a la seva titulació i capacitat, es desenvolupi
     adequadament l´activitat de l´escola.

10. Vetllar per l´adequada gestió administrativa de l´escola.

  11. Visar les certificacions i els documents oficials del Centre.

  12. Designar el Cap d´Estudis i el Secretari i donar-ne coneixement al Consell Escolar, a la Gerència de l´IMSP, i nomenar els organs unipersonals de coordinació.

  13. Vetllar per l´elaboració, aplicació i actualització, quan s´escaigui, del     PCC, i per la seva adequació al Currículum aprovat pel Govern de la Generalitat.

14. Autoritzar les despeses i ordenar els pagaments d´aquelles partides del pressupost de l´escola que regulin les bases d´execució del pressupost de l´IMSP.

15. Vetllar per l´adequada gestió i racionalització pressupostària.

16. Gestionar davant dels serveis competents, la dotació de recursos materials i personals de l´escola, així com responsabilitzar-se del bon manteniment dels locals, instal.lacions i material.

17. Impulsar i coordinar la participació efectiva dels diferents sectors que   configurin l´escola per tal que aquesta esdevingui més eficaç.

18. Impulsar i coordinar la informació sobre la vida de l´escola als diferents sectors que la composen i facilitar-los les activitats que els hi són pròpies.

 19. Exercir la representació de l´escola davant dels departaments,   serveis o programes que en depenguin.

20. Convocar i presidir els actes i reunions que es realitzin a l´escola.

   21. Executar els acords que li assignin els diferents òrgans de govern de l´IMSP.

         22. Establir la relació periòdica amb el gerent de l´IMSP i informar-lo per  tal d´acordar conjuntament totes les estratègies en relació a la consecució dels objectius de l´escola.
23. Assistir activament a les reunions del Consell de Direcció de les    Escoles i ser-ne el principal animador de l´impuls i el funcionament efectiu del Consell Escolar.

        24. Aquelles altres que li fixi el Consell d´Administració de l´IMSP.
 
 

3.1.2  EL/LA CAP D´ESTUDIS.
 

               1. Correspon al cap d´estudis la planificació, el seguiment i l´avaluació interna de les activitats del centre, i la seva organització i coordinació, sota el comandament del director/a del col.legi.

         2.  Són funcions específiques del / la  cap d´estudis:

a) Coordinar les activitats escolars reglades, tant en el si del propi   centre com amb els centres públics i/o altres centres i institucions on es derivin els alumnes al finalitzar la seva escolaritat.
    Coordinar també quan s´escaigui, les activitats  escolars complementàries i dur a terme l´elaboració de l´horari escolar i la distribució dels grups, de les aules i altres espais  docents segons la naturalesa de l´activitat acadèmica , escoltat el claustre.
 

            b) Substituir el director en cas d´absència .

    c) Coordinar l´elaboració i actualització del projecte curricular del    centre i vetllar per l´elaboració de les adequacions curriculars necessàries per atendre la diversitat dels ritmes d´aprenentatge i la singularitat de cada alumne, tot procurant la col.laboració i participació de tots els mestres del claustre en els grups de treball.

    d) Vetllar perquè l´avaluació del procés d´aprenentatge dels alumnes es dugui a terme en relació amb els objectius generals d´àrea i d´etapa, i en relació amb els criteris fixats pel claustre de professors en el projecte curricular de centre.Coordinar la realització de les reunions d´avaluació i  presidir les sessions de matriculació.
 
 
 
 
 

     e)  Programar les reunions interprofessionals.

     f)  Vetllar per la coherència i l´adequació dels llibres de text,del material didàctic i complementari utilitzat en els diferents ensenyaments que s´imparteixen a l´escola.

             g) Coordinar la programació de l´acció tutorial desenvolupada en el centre i fer-ne el seguiment.

     h) Coordinar les accions d´investigació i innovació educatives i de formació i reciclatge del professorat que es desenvolupin en el col.legi quan s´escaigui.

     i) Aquelles altres que li siguin encomanades pel director o atribuïdes per disposicions del Departament d´Ensenyament.
 
 
 
 

3.1.3   EL SECRETARI – A.

 Són funcions del secretari/a:
 

1.- Exercir la secretaria dels òrgans col.legiats de govern i aixecar les      actes de les reunions que celebrin.

2.- Tenir cura de les tasques administratives de l´escola, atenent la        seva programació general i el calendari escolar.

3.- Estendre les certificacions i els documents oficials de l´escola, amb el vist-i- plau del director.

4.- Col.laborar en l´elaboració del projecte de pressupost de l´escola, juntament amb el director i vetllar pel seu correcte control.

5.- Vetllat per l´adequat compliment de la gestió administrativa del procés de preinscripció  i matriculació d´alumnes, tot garantint la seva adequació a les disposicions vigents.

6.- Tenir cura que els expedients acadèmics dels alumnes estiguin complerts i diligenciats d´acord amb la normativa vigent.

7.- Ordenar el procés d´arxiu dels documents de l´escola, assegurar la unitat dels registres i expedients acadèmics, diligenciar els documents oficials i custodiar-los.

8.- Confegir i mantenir l´inventari general de l´escola.

  9.- Vetllar pel manteniment i la conservació general de l´escola de les seves instal.lacions, mobiliari i equipaments d´acord amb el director i amb les disposicions vigents. Tenir cura de la seva reparació quan correspongui.

10.- Aquelles altres funcions que li siguin encarregades pel director de l´escola o atribuïdes per disposicions del Departament  d´Ensenyament.

11.- Participar en aquells òrgans de l´IMSP en els quals es reclami la seva col.laboració.

TORNAR