3.1. ORGANS DE GOVERN UNIPERSONALS.
3.1.1.
EL DIRECTOR / A :
Funcions
Correspon al director / a:
1. El govern general de totes les activitats que es realitzin a l´escola i vetllar per la seva coordinació i seguiment.
2. Dirigir i coordinar les activitats de l´escola d´acord amb les disposicions vigents, les línies definides pel Consell d´Administració de l´IMSP;, les concrecions que emanin del Consell Escolar.
3. Coordinar les activitats extraescolars en col.laboració amb el Consell Escolar del Centre i les Associacions de Mares i Pares. Coordinar les relacions amb els Serveis Educatius del Departament d´Ensenyament i especialment amb els Equips d´Assessorament Psicopedagògic.
4. Complir i fer acomplir les lleis i la normativa vigent corresponent a l´escola i vetllar per la seva correcta aplicació.
5. Elaborar amb caràcter anual, en el marc del Projecte Educatiu, la proposta del Pla Anual, conjuntament amb l´equip directiu, per tal que sigui aprovat pel Consell Escolar.
6. Elaborar la Memòria Anual, conjuntament amb l´equip directiu, d´activitats per tal que sigui analitzada i aprovada, pel Consell Escolar i tramesa posteriorment al Gerent de l´IMSP per tal que sigui integrada a la memòria anual de l´organisme.
7. Impulsar la redacció del Reglament
de Règim Intern del Centre per tal que sigui aprovat pel Consell
Escolar i vetllar pel seu compliment.
8. Exercir el comandament del personal
adscrit a l´escola d´acord amb
les normes
establertes en cada cas, així com el control d´horaris i
assistència
i vetllar per l´armonia de les relacions interpersonals.
Vetllar també
pel control d´assistència dels alumnes.
9. Adscriure i organitzar el personal
que està adscrit a l´escola, de tal
forma que , en
base a la seva titulació i capacitat, es desenvolupi
adequadament l´activitat
de l´escola.
10. Vetllar per l´adequada gestió administrativa de l´escola.
11. Visar les certificacions i els documents oficials del Centre.
12. Designar el Cap d´Estudis i el Secretari i donar-ne coneixement al Consell Escolar, a la Gerència de l´IMSP, i nomenar els organs unipersonals de coordinació.
13. Vetllar per l´elaboració, aplicació i actualització, quan s´escaigui, del PCC, i per la seva adequació al Currículum aprovat pel Govern de la Generalitat.
14. Autoritzar les despeses i ordenar els pagaments d´aquelles partides del pressupost de l´escola que regulin les bases d´execució del pressupost de l´IMSP.
15. Vetllar per l´adequada gestió i racionalització pressupostària.
16. Gestionar davant dels serveis competents, la dotació de recursos materials i personals de l´escola, així com responsabilitzar-se del bon manteniment dels locals, instal.lacions i material.
17. Impulsar i coordinar la participació efectiva dels diferents sectors que configurin l´escola per tal que aquesta esdevingui més eficaç.
18. Impulsar i coordinar la informació sobre la vida de l´escola als diferents sectors que la composen i facilitar-los les activitats que els hi són pròpies.
19. Exercir la representació de l´escola davant dels departaments, serveis o programes que en depenguin.
20. Convocar i presidir els actes i reunions que es realitzin a l´escola.
21. Executar els acords que li assignin els diferents òrgans de govern de l´IMSP.
22. Establir la relació periòdica amb el gerent de l´IMSP
i informar-lo per tal d´acordar conjuntament totes les estratègies
en relació a la consecució dels objectius de l´escola.
23. Assistir activament a les reunions del
Consell de Direcció de les Escoles i ser-ne el
principal animador de l´impuls i el funcionament efectiu del Consell
Escolar.
24. Aquelles altres que li fixi el Consell d´Administració
de l´IMSP.
3.1.2 EL/LA CAP
D´ESTUDIS.
1. Correspon al cap d´estudis la planificació, el seguiment i l´avaluació interna de les activitats del centre, i la seva organització i coordinació, sota el comandament del director/a del col.legi.
2. Són funcions específiques del / la cap d´estudis:
a) Coordinar les activitats escolars reglades,
tant en el si del propi centre com amb els centres públics
i/o altres centres i institucions on es derivin els alumnes al finalitzar
la seva escolaritat.
Coordinar també
quan s´escaigui, les activitats escolars complementàries
i dur a terme l´elaboració de l´horari escolar i la
distribució dels grups, de les aules i altres espais docents
segons la naturalesa de l´activitat acadèmica , escoltat el
claustre.
b) Substituir el director en cas d´absència .
c) Coordinar l´elaboració i actualització del projecte curricular del centre i vetllar per l´elaboració de les adequacions curriculars necessàries per atendre la diversitat dels ritmes d´aprenentatge i la singularitat de cada alumne, tot procurant la col.laboració i participació de tots els mestres del claustre en els grups de treball.
d) Vetllar perquè
l´avaluació del procés d´aprenentatge dels alumnes
es dugui a terme en relació amb els objectius generals d´àrea
i d´etapa, i en relació amb els criteris fixats pel claustre
de professors en el projecte curricular de centre.Coordinar la realització
de les reunions d´avaluació i presidir les sessions
de matriculació.
e) Programar les reunions interprofessionals.
f) Vetllar per la coherència i l´adequació dels llibres de text,del material didàctic i complementari utilitzat en els diferents ensenyaments que s´imparteixen a l´escola.
g) Coordinar la programació de l´acció tutorial desenvolupada en el centre i fer-ne el seguiment.
h) Coordinar les accions d´investigació i innovació educatives i de formació i reciclatge del professorat que es desenvolupin en el col.legi quan s´escaigui.
i) Aquelles altres
que li siguin encomanades pel director o atribuïdes per disposicions
del Departament d´Ensenyament.
3.1.3 EL SECRETARI – A.
Són funcions del secretari/a:
1.- Exercir la secretaria dels òrgans col.legiats de govern i aixecar les actes de les reunions que celebrin.
2.- Tenir cura de les tasques administratives de l´escola, atenent la seva programació general i el calendari escolar.
3.- Estendre les certificacions i els documents oficials de l´escola, amb el vist-i- plau del director.
4.- Col.laborar en l´elaboració del projecte de pressupost de l´escola, juntament amb el director i vetllar pel seu correcte control.
5.- Vetllat per l´adequat compliment de la gestió administrativa del procés de preinscripció i matriculació d´alumnes, tot garantint la seva adequació a les disposicions vigents.
6.- Tenir cura que els expedients acadèmics dels alumnes estiguin complerts i diligenciats d´acord amb la normativa vigent.
7.- Ordenar el procés d´arxiu dels documents de l´escola, assegurar la unitat dels registres i expedients acadèmics, diligenciar els documents oficials i custodiar-los.
8.- Confegir i mantenir l´inventari general de l´escola.
9.- Vetllar pel manteniment i la conservació general de l´escola de les seves instal.lacions, mobiliari i equipaments d´acord amb el director i amb les disposicions vigents. Tenir cura de la seva reparació quan correspongui.
10.- Aquelles altres funcions que li siguin encarregades pel director de l´escola o atribuïdes per disposicions del Departament d´Ensenyament.
11.- Participar en aquells òrgans de l´IMSP en els quals es reclami la seva col.laboració.