1.4  Principis i valors que inspiren el nostre projecte educatiu.-

· Confessionalitat.

L´escola es declara laica i pluralista. Es manifesta aconfessional per respondre als principis de respecte i de pluralisme ideològic de la societat que l´envolta.

Els objectius generals són:

- Educar dins del marc escolar mantenint-se al marge de qualsevol propaganda religiosa.
- Celebrar les festes populars pròpies del nostre entorn socio-cultural, sense excloure cap contingut fonamental.
- Fomentar una educació cívica basada en la solidaritat i en el respecte dels altres i de sí mateixos.

· Coeducació.

L´escola es declara d´acord amb el principi d´igualtat de drets i no discriminació de sexes.

L´objectiu general és :

- Proporcionar els nens i nenes un ensenyament desenvolupat en un marc de coeducació.

· Pluralisme i valors democràtics.

L´escola es declara d´acord amb els valors democràtics propis de la nostra societat i amb el respecte al pluralisme.

Els objectius generals són:

- Vetllar pel respecte a les diferències ètniques, de nacionalitat, de situació socio-econòmica promovent l´estima i el respecte pels altres.
- Formar en  el respecte als drets, llibertats fonamentals i en l´exercici de la tolerància i de la llibertat dins els principis democràtics de convivència.

· Educació integral.

L´escola considera que l´educació ha de contemplar els aspectes cognoscitius, afectius i motrius de la persona.

L´objectiu és:

- Promoure una formació integral que proporcioni els elements necessaris per desenvolupar les capacitats cognoscitives, motrius i afectives.

· Línea metodològica.

L´escola considera que l´atenció a les necessitats educatives especials ha de tenir en compte les individualitats de cada alumne dins del seu context social.

Els objectius són:

- Afavorir el progrés personal dels alumnes tenint en compte les seves característiques individuals.
- Promoure la participació de les famílies en el procés educatiu dels seus fills.
- Oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies, colaborant amb els serveis educatius, socials i sanitaris de la zona.

· Llengua d´aprenentatge.

La llengua vehicular i d´aprenentatges de l´escola és el català, d´acord amb la normativa vigent.

Els objectius són:

- Aconseguir  que la llengua catalana sigui la llengua habitual del centre en tots els seu àmbits, tant a nivell oral com escrit.
- Incrementar la participació de tota la comunitat educativa en el procès de normalització de la llengua catalana en el centre.
- Incrementar l´existència d´actituds positives vers l´ús i el coneixement de la llengua i cultura catalana .
- Promoure la participació de tota la comunitat educativa en
activitats (festes, tradicions, costums ) que fomentin l´ús de la llengua i la integració a la cultura catalana.
- Promoure el coneixement de la llengua i la cultura catalana per part de la comunitat educativa.

· Gestió institucional.

L´escola es gestiona  segons la modalitat que estableix la legislació vigent.

L´objectiu és:

- Potenciar un règim participatiu en què , mares i pares, professors i personal no docent puguin intervenir en la gestió del centre, d´acord amb allò que els permet la legislació.