CONSORCI HOSPITALARI DEL PARC TAULÍ
Valoració

Després d'un primer contacte amb la Fundació la Caixa.per presentar-nos el material didàctic de les "maletes" aquestes han començat a arribar-nos puntualment amb totes les facilitat d'utilització que hem plantejat, amb l'assessorament de la Sra Casals i amb una disponibilitat realment meritòria.

  • Es tracta d'uns materials innovadors, que trenquen la monotonia i són per tant molt motivadors ( i és la motivació un dels reptes més important pel nen hospitalitzat).
  • Són materials que ràpidament enganxen a l'activitat, que permeten crear un ambient de col·laboració i joc cooperatiu entre nens que s'acaben de conèixer,
  • que poden ser utilitzats sense que importi l'edat dels nens ( i les nostres escoles són molt heterogènies),
  • que faciliten fer activitats a les habitacions i permeten paliar l'aïllament ( i aquest és un problema fonamental a l'hospital).
  • Al ser realment diferents permeten manipular coses a les que no estan acostumats, i a vegades trobes amb nens que tenen autèntica fòbia a tot tipus de material que els hi soni a escolar perquè tenen autèntica fòbia a la institució escolar.

    Venen acompanyades d'unes guies absolutament clares i que fan senzilla la seva utilització. ( fins i tot els propis nens poden seguir les instruccions de les guies, permetent d'aquesta manera un treball autònom).

    Fins ara hem rebut la maleta dels colors, coincidint amb el Carnestoltes, el teatrí del que hem fet una utilització massiva i la central lletrera.
    En aquest moment tenim la maleta Constes de Fades que és la que menys hem utilitzat. properament arribaran les "motxilles" que esperem amb impaciència.
    Volem continuar tenint aquest materials per les raons anteriorment anticipades i ampliar-ne l'ús perquè ens consta que hi ha més materials.

    La Fundació La Caixa ens ha demanat suggeriments a propòsit d'altres tipus de col·laboració i nosaltres pensem que aquesta podria anar pels següents camins:
  • ajuts per la formació específica
  • creació d'un mobiliari específic per a nens enllitats que no existeix comercialment
  • ajut i assessorament quan a la creació de xarxes telemàtiques, ordinadors portàtils, circuits tancats de televisió que ens permetin trobar solucions als problemes d'aïllament a les habitacions.


  • Actualitzat: 2 de juliol de 1996