Hospital Materno Infantil de la Vall d'Hebró
Sra. Pilar Garcia   pgarcia4@pie.xtec.es
Sra. Elena Solsona Solsona  esolson1@pie.xtec.es

P. de la Vall d'Hebron 119- 129
08035 -BARCELONA
Telef. 93 469 31 00 ext 3210

AULA HOSPITALÀRIA
 

  • Treballs dels alumnes

  • 1. LA CREACIÓ DE L’ESCOLA:

     L’Escola de l’Hospital Materno – Infantil de la Vall d’Hebron comença la seva activitat docent el curs acadèmic 1995/96.

    Tota l’activitat docent de la nostra escola està sota la normativa vigent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i supervisat per la inspectora corresponent.

    2. OBJECTIUS:

    2.1. Objectius Generals:

    a) Aconseguir per al nen/a hospitalitzat/da que la malaltia comporti la menor ruptura possible em la seva vida normal.
    b) Donar oportunitat al nen/a perquè prengui part activa em el propi procés curatiu, ja que es conjuga la labor docent amb la psicològica, humana i teràpia acupacional.
    c) Ajudar al nen/a a reintegrar-se a la vida normal un cop superada la malaltia.
    2.2. Objectius Educatius:
    a) Continuar, dins del possible, el seu currículum escolar, seguint el nivell en el que està escolaritzat per tal d’evitar que repeteixi curs.
    b) Aconseguir que el nen/a superi la por o angoixa que li pugui suposar la malaltia o el tractament d’aquesta.
    Fer que es senti millor emocionalment al veure que pot fer el treball escolar que, a més a més, distreu la seva ment de la malaltia. (si no pot treballar, se li pot donar suport psicològic i humà).
    c) Revisar aprenentatges no assolits i completar bosses de coneixements o adquirir les matèries instrumentals bàsiques en els casos que sigui necessari.
    d) Fer que no perdi els seus hàbits de treball i estudi durant la malaltia.
    e) Fer que la seva estada a l’Hospital sigui el més agradable i profitosa possible.
    f) Fer que els nens/es adquiereixin coneixements bàsics a les noves tecnologies informàtiques.
    2.3. Objectius Familiars i Socials:

    Un altre objectiu fonamental és donar suport als pares/mares.

    a) Informar-los sobre els estudis del nen/a i els assumptes relacionats amb l’Escola: “beques de llarga malaltia”, etc.
    b) Ajudar-los psicològicament a superar l’angoixa que els pot causar la malaltia.
    c) Valorar l’adaptació del nen/a dins del context familiar.


    3. ESTRUCUTRA I ORGANITZACIÓ DE L’ESCOLA:

    3.1. Espais de Treball Escolar:
     El treball escolar es desenvolupa em els següents espais o unitats: 
     Aula Classe: assisteixen a l’Aula Classe tots els nens/es, als quals, la seva malaltia els permet traslladar-s’hi.
     Els que no es desplacen, se’ls atén a les plantes correponents, on estan enllitats segons la següent distribució:

     * NEFROLOGIA
     * DIÀLISI
     * CREMATS
     * PEDIATRIA (A)
     * PEDIATRIA (B)
     * ONCOLOGIA – HEMATOLOGIA.


    4. ALUMNES ATESOS/ES:

       S’atén prioritàriament els compresos dintre de la franja de l’Ensenyament Obligatori (de 6 a 16 anys): Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria.
    Però, no obstant això, sempre que no perjudiqui l’aprenentatge dels alumnes d’Ensenyament Obligatori, s’atenen també, els nens/es més petits, i el nens/es grans que mostrin interès per les classes.

    5. ESTADÍSTIQUES:

    El total d’alumnes atesos a l’Hospital aquest curs és de 1524 nens/es. 

     - Educació Infantil: 451 nens/es
     - Educació Primària: 670 nens/es
     - Educació Secundària: 403 nens/es