Hospital de Traumatologia  i rehabilitació

Sra Teresa Delso   mdelso@pie.xtec.es
Telèfon 93 489 30 00 ext 3649

Aula de rehabilitació

Com a tots els Hospitals, hi ha una gran varietat d’alumnes, amb els que es poden fer dos grans apartats:

1er

2n de les seves facultats, tant motrius com cognitives.

Aquests alumnes precisen una reeducació molt individualitzada que es fa primer, quan són ingressats i després, en règim d’ambulatori, a hores concertades, compaginant-les amb els altres tractaments del Servei.

Els nivells acadèmics d’aquests alumnes van des de l’escolaritat obligatòria fins a joves que cursen diferents estudis o que ja estan en el mon laboral.

Problemàtica que presenten:

En el primer grup, hi ha dos tipus diferents:

- Els infants que han vist interrompuda la seva escolaritat normal, a causa del seu ingrés. En aquest cas, a l’ Aula, es tracta de seguir amb els seus  estudis (sempre després de valorar el temps previst d’ estada a l’Hospital)

En aquests casos, es requereix mantenir un contacte amb la seva escola  de procedència. El contacte es fa: per telèfon, per correu electrònic o a  través de les famílies.

Per portar a terme aquesta tasca, es conte amb suficient material propi de qualsevol escola: llibres de text, material fungible, lúdic i tecnològic.

El 2n grup, que actualment és el més nombrós, està format per alumnes de edats molt variades, però amb predomini de joves.

La seva afectació pot anar-hi des d’una pèrdua més o menys greu de la seva capacitat motriu i mental, fins a només problemes de comportament o de falta de concentració. Amb freqüència , ja que es tracta de traumatismes greus, les seqüeles són tan importants que canvien tot el seu plantejament de vida.

Els tipus de trastorns que presenten poden ser a tots els nivells: motrius, cognitius, sensorials, de llenguatge i de la conducta.

La reeducació ha d’anar dirigida a:

.Motivar-lo per aconseguir que fixi l’atenció.

.Ensenyar-li a organitzar, interioritzar i mantenir la informació.

.Exercitar la memòria.

.Desenvolupar la capacitat de raonament.

.Reconèixer posicions i relacions espaials.

.Saber-se situar en el temps.

.Reforçar i millorar el procés d’integració visual.

.Treballar la coordinació de moviments necessaris per l’escriptura

.Millorar la comprensió lectora i l’expressió escrita

.Millorar el raonament matemàtic.

Els objectius de l’Aula son:

Pels nens/es en edat escolar:

Pels pacients amb traumatisme cranial: alteració neurològica.