Escola Municipal de Música de Puig-reig

Música per tothom

Entrada

 

Organigrama del Centre

Aula

Sala de professors

Coordinador Modern

 

Jordi Camp

Coordinador clàssic

 

Ramon Noguera

Coordinador d’activitats i de l’entorn

 

Carles Planas

Claustre

Adjunt de Coordinació General/ Secretaria/a

 

Gemma Figols

 

Coordinador general/ Director/a

Carme Altimiras

Consell Escolar

Presidenta: Carme Altimiras

Adjunt a Direcció: Gemma Figols

Representant de l’Ajuntament: Carme Rosell

 

Representant dels Pares:

* Sandra Rabat

* Lluïsa Sanz

 

Representant dels alumnes:

* Quim Puig

* Mariona Giralt

 

Representant dels Professors:

* Xavier Guitó

* Carles Planas

* Carlos Megias

* Pep Puig

 

Representant de l’ampa:

* Salut Soler

 

 

 

 

Ens Titular del Centre/ Ajuntament

Organigrama del Centre

.PROGRAMES EDUCATIUS

 

 

ESTUDIS

REGLATS

 

 

ESTUDIS NO REGLATS

 

 

 

 

 

 

 

BAT.

16 anys

Cinquè

Nivell

Mitjà

 

Adults

ESO

4t

15 anys

Quart

 

                                                                   

3r

 

 

 

 

14 anys

Tercer

 

2n

13 anys

Segon

 

1r

12 anys

Primer

 

 

 

 

 

PROVA DE PAS DE GRAU AL CONSERVATORI

 

Primària

11 anys

Quart

Nivell

Elemental

(fent totes les

assignatures)

 

Nivell

Elemental

(fent només les assign. obligatòries)

10 anys

Tercer

4t

9 anys

Segon

3r

8 anys

Primer

2n

7 anys

Ini II

 

 

 

Iniciació

 

1r

6 anys

Ini I

 

Ed. Infantil

P-5

5 anys

Sensi 5

Sensibilització

 

P-4

4 anys

Sensi 4

 

P-3

3 anys

Sensi 3

 

Escola bressol

 

0-2 anys

 

Música per créixer

 

Quadres de simultaneïtat dels estudis de música  amb l’ESO i el batxillerat

Música per créixer  ( de 0 a 2 anys)

 

     Consta d’una sessió setmanal de 45 minuts on els infants, els pares o mares que els acompanyen i l’educadora comparteixen el gust per fer música en un moment en què els nens i nenes són especialment receptius a aquest llenguatge.

      La música afavoreix el creixement harmònic i equilibrat dels infants, ajuda el desenvolupament motriu i del llenguatge i promou la participació de les famílies en l’educació dels seus fills.

 

Sensibilització( P3-P4-P5 EDUCACIÓ INFANTIL)

 

L’educació musical en els nens i nenes d’aquestes edats és molt interessant ja que desenvolupa en ells i elles una sèrie de valors i actituds necessaris per la vida quotidiana com són:la sensibilitat, la col·laboració, la creativitat, etc. Són classes d’iniciació a la música i al llenguatge musical. Es treballen diferents apartats entrellaçats l’un amb l’altre: ritme, moviment, cant, dansa, expressió corporal....

 

En aquest cursos de sensibilització es treballa a partir del joc. L’ alumnat va trobant a poc a poc la seva seguretat i té una experiència en el camp de l’educació no tant sols musical sinó general.

 

 

 

Iniciacions ( 1r-2n de PRIMÀRIA)

 

Sense deixar de banda el treball sensorial, s’inicia l’aprenentatge de la lectura i escriptura musical. Al mateix temps aniran  descobrint el gust per la música i els diferents instruments que podran aprendre a l’escola.

Nivell Elemental ( 3r-4t-5è-6è PRIMÀRIA)

 

Obligatòries:  LECTURA + INSTRUMENT

Optatives: T.D.A. – Cambra – Orff – Conjunt Instrumental -  Cant Coral

 

L’ alumnat pot triar si vol fer només les obligatòries lectura + instrument o ampliar la seva educació musical amb les optatives i així tenir l’oportunitat de fer la prova de pas de grau al conservatori.

(NOTA: T.D.A. = Teoria Dictat i Audició)

Nivell Mitjà (1r-2n-3r-4t ESO)

 

Obligatòries:  LECTURA + INSTRUMENT

Optatives: T.D.A. – Harmonia clàssica o moderna - Cambra –  Conjunt Instrumental - Cant Coral -  Combo – Orquestra – Banda.

L’alumnat comença  aprofundir amb la música i es prepara, si vol, per fer l’aprova d’accés al Conservatori amb el curs que ell l’hi interessi, o bé segueix una línia a la seva mida fent les obligatòries més les optatives a escollir.

Harmonia

 

L’ harmonia clàssica consisteix en el coneixement acords que s’utilitzen amb la música clàssica., fer acompanyaments per cançons,  fer segones veus... També analitzarem partitures.

Àrea de Música Moderna

 

Harmonia Moderna que consisteix en el coneixement dels acords que s’utilitzen en el pop, rock, salsa, jazz, etc... i en la seva relació.

Primer estudiem els acords tríades i després els quatríades en els diatonicismes majors i en un tercer nivell, en els diatonicismes menors.

ESTUDIS REGLATS

 

 

ESTUDIS NO REGLATS

 

 

 

 

 

 

BAT.

16anys

Cinquè

 

 

Nivell

Mitjà

 

 

 

Adults

 

 

 

E.S.O.

 

 

4t

15anys

Quart

3r

14anys

Tercer

2n

13anys

Segon

1r

12anys

Primer

 

 

 

 

 

 

PROVA PAS DE GRAU

AL CONSERVATORI

 

 

 

Primària

 

 

 

 

11anys

Quart

Nivell

Elemental

( fent totes les

assignatures)

Nivell

Elemental

(fent només les

obligatòries)

10anys

Tercer

3t

9anys

Segon

3r

8anys

Primer

2n

7anys

Ini II

Iniciació

 

 

 

 

 

 

1r

6anys

 Ini I

Ed. Infantil

 

P-5

5anys

P-5

sensibilització

P-4

4anys

P-4

P-3

3 anys

P-3

escola bressol

 

0-2 anys

 

música per créixer

ESO  /  MÚSICA

ESCOLA AUTORITZADA

 SITUACIÓ A

Cursant  3 hores o més:

SITUACIÓ B

 

Cursant 4 hores o més:

Convalidació de 4 hores de matèries optatives

Conv. 4 hores matèries optatives de 1r a 3r i una matèria especifica de 4t

 

 

 

 

 

 

BATXILLERAT  /  MÚSICA

 

ESCOLA AUTORITZADA

SITUACIÓ A

SITUACIÓ B

 

Cursant 3-5 hores

Cursant més de 5 hores

4 hores de la franja d'optativitat per curs

4 hores de la franja d'optativitat per curs  

4 hores d'una matèria de  modalitat en un dels dos cursos

REQUISITS:

Cursar estudis en una escola de música autoritzada

Haver superat la prova d'accés als ensenyaments de grau

professional.

Cursar estudis que incloguin, com a mínim, llenguatge musical o harmonia, instrument i pràctica instrumental en grup.