Escola Municipal de Música de Puig-reig |
Música per tothom |
Entrada
|
Organigrama del Centre |
Aula |
Sala de professors |
Coordinador Modern
Jordi Camp |
Coordinador clàssic
Ramon Noguera |
Coordinador d’activitats i de l’entorn
Carles Planas |
Claustre |
Adjunt de Coordinació General/ Secretaria/a
Gemma Figols
|
Coordinador general/ Director/a Carme Altimiras |
Consell Escolar Presidenta: Carme Altimiras Adjunt a Direcció: Gemma Figols Representant de l’Ajuntament: Carme Rosell
Representant dels Pares: * Sandra Rabat * Lluïsa Sanz
Representant dels alumnes: * Quim Puig * Mariona Giralt
Representant dels Professors: * Xavier Guitó * Carles Planas * Carlos Megias * Pep Puig
Representant de l’ampa: * Salut Soler
|
Ens Titular del Centre/ Ajuntament |
Organigrama del Centre |
Quadres de simultaneïtat dels estudis de música amb l’ESO i el batxillerat |
Música per créixer ( de 0 a 2 anys)
Consta d’una sessió setmanal de 45 minuts on els infants, els pares o mares que els acompanyen i l’educadora comparteixen el gust per fer música en un moment en què els nens i nenes són especialment receptius a aquest llenguatge. La música afavoreix el creixement harmònic i equilibrat dels infants, ajuda el desenvolupament motriu i del llenguatge i promou la participació de les famílies en l’educació dels seus fills.
Sensibilització( P3-P4-P5 EDUCACIÓ INFANTIL)
L’educació musical en els nens i nenes d’aquestes edats és molt interessant ja que desenvolupa en ells i elles una sèrie de valors i actituds necessaris per la vida quotidiana com són:la sensibilitat, la col·laboració, la creativitat, etc. Són classes d’iniciació a la música i al llenguatge musical. Es treballen diferents apartats entrellaçats l’un amb l’altre: ritme, moviment, cant, dansa, expressió corporal....
En aquest cursos de sensibilització es treballa a partir del joc. L’ alumnat va trobant a poc a poc la seva seguretat i té una experiència en el camp de l’educació no tant sols musical sinó general.
|
Iniciacions ( 1r-2n de PRIMÀRIA)
Sense deixar de banda el treball sensorial, s’inicia l’aprenentatge de la lectura i escriptura musical. Al mateix temps aniran descobrint el gust per la música i els diferents instruments que podran aprendre a l’escola. |
Nivell Elemental ( 3r-4t-5è-6è PRIMÀRIA)
Obligatòries: LECTURA + INSTRUMENT Optatives: T.D.A. – Cambra – Orff – Conjunt Instrumental - Cant Coral
L’ alumnat pot triar si vol fer només les obligatòries lectura + instrument o ampliar la seva educació musical amb les optatives i així tenir l’oportunitat de fer la prova de pas de grau al conservatori. (NOTA: T.D.A. = Teoria Dictat i Audició) |
Nivell Mitjà (1r-2n-3r-4t ESO)
Obligatòries: LECTURA + INSTRUMENT Optatives: T.D.A. – Harmonia clàssica o moderna - Cambra – Conjunt Instrumental - Cant Coral - Combo – Orquestra – Banda. L’alumnat comença aprofundir amb la música i es prepara, si vol, per fer l’aprova d’accés al Conservatori amb el curs que ell l’hi interessi, o bé segueix una línia a la seva mida fent les obligatòries més les optatives a escollir. |
Harmonia
L’ harmonia clàssica consisteix en el coneixement acords que s’utilitzen amb la música clàssica., fer acompanyaments per cançons, fer segones veus... També analitzarem partitures. |
Àrea de Música Moderna
Harmonia Moderna que consisteix en el coneixement dels acords que s’utilitzen en el pop, rock, salsa, jazz, etc... i en la seva relació. Primer estudiem els acords tríades i després els quatríades en els diatonicismes majors i en un tercer nivell, en els diatonicismes menors. |
ESTUDIS REGLATS |
|
ESTUDIS NO REGLATS |
|
||
|
|
|
|
||
BAT. |
Nivell Mitjà
|
Adults
|
|||
E.S.O.
|
|||||
|
|
PROVA PAS DE GRAU AL CONSERVATORI |
|
||
Primària
|
Nivell Elemental ( fent totes les assignatures) |
Nivell Elemental (fent només les obligatòries) |
|||
Iniciació |
|
||||
Ed. Infantil
|
sensibilització |
||||
escola bressol |
|
|
música per créixer |
ESO / MÚSICA |
|||||
ESCOLA AUTORITZADA |
|||||
SITUACIÓ A Cursant 3 hores o més: |
SITUACIÓ B |
|
|||
Cursant 4 hores o més: |
|||||
Convalidació de 4 hores de matèries optatives |
Conv. 4 hores matèries optatives de 1r a 3r i una matèria especifica de 4t |
||||
|
|
|
|
|
|
BATXILLERAT / MÚSICA |
|
||||
ESCOLA AUTORITZADA |
|||||
SITUACIÓ A |
SITUACIÓ B |
|
|||
Cursant 3-5 hores |
Cursant més de 5 hores |
||||
4 hores de la franja d'optativitat per curs |
4 hores de la franja d'optativitat per curs 4 hores d'una matèria de modalitat en un dels dos cursos |
||||
REQUISITS: |
|||||
Cursar estudis en una escola de música autoritzada Haver superat la prova d'accés als ensenyaments de grau professional. Cursar estudis que incloguin, com a mínim, llenguatge musical o harmonia, instrument i pràctica instrumental en grup. |