Setmana Cultural 14 - 18 d'abril de 2008

DIA DE LES LLENGÜES

Vàrem començar amb un àpat preparat pels alumnes de 4t, 5è i 6è

BubbleShare: Share photos - Play some Online Games.

La UNESCO, al maig de l’any passat, va proclamar que aquest , seria L’ANY INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES.

Es vol encoratjar als parlants de cada llengua, sigui o no minoritària, de no perdre-la , aprendre-la  i usar-la i també aprendre una altra llengua d’ús més internacional i ser el màxim de MULTILINGÜíSTES.

Nosaltres ja fa temps que creiem en el MULTILINGÜISME i per aquest motiu a l’escola aprenem a usar 4 llengües i conèixer aspectes relacionats amb elles.

A més a més, quan arriba a l’escola un nou company que ve d’un país que no parla cap de les nostres, li demanem que ens parli i ens expliqui les característiques del seu país i de la seva llengua, fins i tot, quan ja ens coneix més, parla amb la seva pròpia. Nosaltres per a què aprengui bé el català, cal que quan li parlem, ho fem mirant els seus bonics ulls i així sempre sabrà que l’estimem i que volem jugar i compartir coses amb ell o ella.

PER CELEBRAR l’Any Internacional de les llengües, aquest curs hem tornat a conèixer “la gastronomia” de diferents països que parlen en CATALÀ, CASTELLÀ, ANGLÈS I FRANCÈS i per això hem organitzat l’esmorzar-tast del que creiem tothom n'ha gaudit.

També hem tingut  l’ocasió de presentar-vos una mestra de Xile, Mª Isabel Lara Millagán que està fent un Màster d'investigació en Didàctica de Lengua i Literatura Castellana en la nostra escola. Mª Isabel parla un idioma minoritari, el MAPUCHE que està en  perill d’extinció perquè no s'ensenya a l'escola .Si els nens i nenes del seu país que se l’estimen, no l’aprenen, acabarà desapareixent.Ha vingut per observar com tots vosaltres esteu aprenent les diferents llengües. Li hem demanat que ens parli en Mapuche unes paraules i així ho va fer recitant un poema preciós mentre tots quedàvem bocabadats.