Comenius

Aquest curs hem començat un Projecte Comenius amb altres cinc escoles europees. Us comentem alguns aspectes, que ja queden recollits a la web que hem creat:

Vídeos Comenius

2008 - 2010

Pàgina 1 Pàgina 2
Pàgina 3 Pàgina 4
Pàgina 5 Pàgina 6

Entre els objectius del nostre projecte destaquem:

- Desenvolupar activitats CLIL a l’aula seguint els mateixos temes.
- Facilitar als alumnes el coneixement d’altres cultures, costums i interessos.
- Desenvolupar activitats de cooperació entre les escoles dels països participants.

Les escoles participants són:

- Kerttuli school (Finlàndia)
- Csaholc Általános Iskola és Óvoda (Hongria)
- Scoala Octavian Goga (Romania)
- Hedise Evyap Ilkögretim Okulu (Turquia)
- Ranelagh Primary School (Regne Unit)
- Miquel Martí i Pol (Catalunya – Espanya)

La participació conjunta se xifra en:

Alumnes: 1704
Professorat: 72

Trobada a Londres (11 - 14 febrer de 2010)

Ens hem trobat en total 25 mestres amb la presència de quatre del nostre centre. Durant aquests dies vam posar en comú el treball fet des del mes de novembre. Nosaltres vam aportar els treballs dels diferents nivells:
1r: The plant
2n: The weather
3r: Animals
4t: Nutrition
5è: Landscapes
6è: Recycling

Vam visitar l'escola dels nostres companys anglesos: Ranelagh Primary School, al barri de Stratford, a l'est de Londres. I com no, vam tenir oportunitats de conèixer-nos millor i compartir moltes estones junts, com el Sopar Internacional que ens van preparar. Els alumnes que es comuniquen via email amb els nostres ens van donar molt records per a tots.
Abans d'acabar la Trobada vam concretar el treball del proper trimestre: "Working through experiments" que presentarem al "Meeting" de maig a Romania.

Trobada a Cluj Napoca (Romania): 6 - 9 de maig de 2010

En aquesta trobada vam posar en comú tota la feina feta des del passat mes de febrer. En concret, hem treballant experiments dintre dels temes curriculars quotidians. Vàrem tenir l'oportunitat de conèixer l'escola romanesa des de dintre de les aules i vam gaudir d'un festival on els alumnes ens van obseguiar amb cançons i danses tradicionals, així com dramatitzacions en anglès i en francès.

Durant les sessions de treball vam exposar els nostres que es concretaven, per nivells, en:
1r: Tenyint flors
2n: Creixement de les plantes
3r: La clorofila
4t: Netejament de l'aigua bruta (en francès)
- Els 5 sentits (en anglès)
5è: Disecció d'un cor de xai
6è: Purificació de l'aigua, electricitat, llum, magnetisme, substàncies.
Podeu veure alguns videos

Trobada a Turku (Finlàndia): 4 al 7 de novembre de 2010

A la trobada a Finlàndia vam participar 5 mestres de l'escola. Vam conèixer el seu centre i ens van explicar el Sistema Educatiu del país. Durant les exposicions vam exposar els treballs desenvolupats pels alumnes -tant de Primària com d'Educació Infantil- sobre Cançons i Dramatitzacions. El contingut dels videos es poden veure a la web del Projecte. Veiem alguns exemples aquí. Vam acabar decidint el treball a presentar la propera trobada: Art, craft and technology

Trobada a Csaholc (Hongria): 10 - 13 de febrer de 2011

La 5a trobada del nostre projecte va tenir lloc a la població de Csaholc al nordest de Hongria. Vam fer una visita exhaustiva de l'escola nova que feia poc havien estrenat. Els alumnes, nerviosos i excitats, ens esperaven a les aules per mostrar-nos com treballen les diferents àrees. En les sessions de treball vam posar en comú tot el treball realitzat des del passat mes de novembre: Art, craft and technology. També vam aprofitar per conèixer la seva regió i vam tenir el previlegi de ser rebuts per l'alcalde de Csaholc, Dr. Iszan Al Sayed i també per l'alcalde de Fehérgyarmat a la vegada representant al Parlament Hongarès, Dr. Attila Tilki, qui va compartir amb nosaltres un fabulòs concert del cor de l'escola superior de música de la ciutat.
Abans de tornar cap a casa vam concretar la feina que desenvoluparem fins al mes de maig, quan farem la propera i última trobada a Turquia. El tema l'anomenem: "How wonderful is my country". He aquí algunes fotos.

Trobada a Kocaeli (Turquia): 5 - 8 de maig de 2011

La 6a i última trobada de les escoles participants al Projecte Comenius es va fer a Kocaeli, Turquia. Ens vam trobar 25 mestres durant uns dies, durants els quals vam compartir la feina realitzada des del mes de febrer passat, sobre diferent temàtica de cada país (How wonderful is my country) Vam gaudir de l'hospitalitat del professorat, les famílies i els alumnes i vam poder aprendre molt del seu sistema educatiu, així com de les seves tradicions. Vam ser rebuts per les autoritats locals, educatives de la regió i el Governador de Kocaeli. També vam dedicar unes sessions a fer la valoració del treball de l'últim trimestre, així com la general d'aquests dos anys de Comenius. Alguns videos creats pels nostres alumnes:

Catalunya1

Catalunya2