FITXA DE DESCRIPCIÓ DE LA PRÀCTICA

ÀREA.: naturals
TEMA: ASTRONOMIA
DATES: del 16 al 25 de març
TIPOLOGIA DE PRÀCTICA: experimental i manipulativa
CURS I / O NIVELL: P-5
N. D’ALUMNES: 13 per sessió. En total hi ha 48 alumnes
TEMPS APROXIMAT: 45 minuts per sessió
MATERIALS: lupes, paper de diari, llapis

 

RESUM DE LA PRÀCTICA

Presentació de la pràctica: plantejament de la hipòtesi, què podem fer amb una lupa, un paper petit de diari i el Sol?

- Abans de la hipòtesi
Els alumnes diuen que poden utilitzar la lupa per mirar el diari, les fotos, les lletres i llegir... Però no entenen quina relació hi ha amb el Sol.


- Durant la hipòtesi
La mestra intenta donar més pistes i els pregunta; si jo poso la lupa de manera que els ratjos del Sol passin a través d’ella, i aquests vagin a parar al paper de diari, es cremarà?
Abans de fer votacions la mestra fa un dibuix a la pissarra.
Els alumnes voten:
28 que es crema el paper de diari
20 que no es crema el paper de diari


 

 


 

 

 

 

- Després de la hipòtesi
Després de fer l’experiència els nens afirmen que el paper de diari es crema.
Seguidament els alumnes han completat la fitxa.

 

 

 

CONCLUSIONS


El Sol és una bola de foc molt potent i que crema molt.
Per això quan anem a la platja ens hem de posar crema per no cremar-nos la pell.
En els boscos hem de vigilar de no deixar vidres perquè pot provocar incendis.

 

Maria Llobet Dalmases

 

ASTRONOMIA (EL SOL)