El tècnic/a d’educació infantil en centres d’educació infantil i primària (nova figura laboral)

 

 

Com s’anomenen i a quin grup professional pertanyen?

 

Tècnic/a d’educació infantil en Centres d’Educació Infantil i Primària (CEIP). Grup C1.

 

Quines són les seves funcions?

 

És el/la treballador/a que col.labora amb els/les mestres-tutors/es de P3 en el procés educatiu de l’alumnat, principalment en el desenvolupament d’hàbits d’autonomia i en l’atenció a les necessitats bàsiques dels infants.

 

Correspon al/la tècnic/a d’educació infantil:

-         Participar en la preparació i desenvolupament d’activitats d’ensenyament i aprenentatge: organització de l’aula, elaboració de materials didàctics, suport al desenvolupament de la sessió.

-         Col.laborar en la planificació i el desenvolupament d’activitats d’ensenyament i aprenentatge d’hàbits d’autonomia de l’alumnat.

-         Dur a terme activitats específiques amb alumnes pautades pel mestre/tutor.

-         Col.laborar en les activitats d’atenció a les necessitats bàsiques dels infants.

-         Participar en processos d’observació dels infants.

 

El/la tècnic/a d’educació infantil pot participar en les reunions del claustre, amb veu i sense vot, i és elector i elegible del PAS al consell escolar.

 

El/la tècnic/a d’educació infantil ha de participar en les reunions del cicle i de nivell  i en les activitats de formació que es realitzin relacionades amb les seves funcions. També pot participar en les entrevistes amb les famílies sempre amb la presència del tutor/a.

 

Quina titulació els cal?

 

Es requereix el títol de tècnic/a en educació infantil (CFGS). (CFGS= cicle formatiu de grau superior).

 

On s’adscriuen?

 

Els/les tècnics d’educació infantil s’adscriuen a Centres d’Educació Infantil i Primària dependents del Departament d’Educació.

 

Quina és la seva jornada laboral?

 

La jornada ordinària del tècnic/a d’educació infantil en CEIP és de 37,5 hores setmanals, que es desenvoluparan entre les 8 i les 18 hores.

 

La jornada laboral es distribuirà de la manera següent:

-         25 hores d’atenció directa a l’alumnat.

-         5 hores de participació en les activitats no lectives del centre: reunions de cicle, de nivell i de claustre, entrevistes amb les famílies, elaboració de materials...

-         5 hores de col.laboració en l’acollida de l’alumnat d’educació infantil a l’inici i la finalització de la jornada escolar o en tasques socioeducatives relacionades amb els hàbits i actituds personals en el temps de migdia.

-         2,5 hores de preparació de material i participació en activitats de formació externes.

 

Correspon al director/a del centre, escoltar els implicats i en funció del pla de treball, determinar la distribució horària d’aquests professionals.

 

El pla de treball del Tècnic/a d’educació infantil ha de formar part de la programació general del centre.