El tècnic/a d’educació infantil en centres d’educació infantil i primària
(nova figura laboral) |
Com s’anomenen i a quin grup
Tècnic/a d’educació
infantil en Centres d’Educació Infantil i Primària (CEIP). Grup C1.
Quines són les seves funcions?
És el/la treballador/a que
col.labora amb els/les mestres-tutors/es de P3 en el procés educatiu de
l’alumnat, principalment en el desenvolupament d’hàbits d’autonomia i en
l’atenció a les necessitats bàsiques dels infants.
Correspon al/la tècnic/a
d’educació infantil:
-
Participar en la preparació i desenvolupament d’activitats d’ensenyament i
aprenentatge: organització de l’aula, elaboració de materials didàctics, suport
al desenvolupament de la sessió.
-
Col.laborar en la planificació i el desenvolupament d’activitats
d’ensenyament i aprenentatge d’hàbits d’autonomia de l’alumnat.
-
Dur a terme activitats específiques amb alumnes pautades pel mestre/tutor.
-
Col.laborar en les activitats d’atenció a les necessitats bàsiques dels
infants.
-
Participar en processos d’observació dels infants.
El/la tècnic/a d’educació
infantil pot participar en les reunions del claustre, amb veu i sense vot, i és
elector i elegible del PAS al consell escolar.
El/la tècnic/a d’educació
infantil ha de participar en les reunions del cicle i de nivell i en les activitats de formació que es
realitzin relacionades amb les seves funcions. També pot participar en les
entrevistes amb les famílies sempre amb la presència del tutor/a.
Quina titulació els cal?
Es requereix el títol de
tècnic/a en educació infantil (CFGS). (CFGS= cicle formatiu de grau
On s’adscriuen?
Els/les tècnics d’educació
infantil s’adscriuen a Centres d’Educació Infantil i Primària dependents del
Departament d’Educació.
Quina és la seva jornada laboral?
La jornada ordinària del
tècnic/a d’educació infantil en CEIP és de 37,5 hores setmanals, que es
desenvoluparan entre les 8 i les 18 hores.
La jornada laboral es
distribuirà de la manera següent:
-
25 hores d’atenció directa a l’alumnat.
-
5 hores de participació en les activitats no lectives del centre: reunions
de cicle, de nivell i de claustre, entrevistes amb les famílies, elaboració de
materials...
-
5 hores de col.laboració en l’acollida de l’alumnat d’educació infantil a
l’inici i la finalització de la jornada escolar o en tasques socioeducatives
relacionades amb els hàbits i actituds personals en el temps de migdia.
-
2,5 hores de preparació de material i participació en activitats de
formació externes.
Correspon al director/a
del centre, escoltar els implicats i en funció del pla de treball, determinar
la distribució horària d’aquests
El pla de treball del
Tècnic/a d’educació infantil ha de formar part de la programació general del
centre.