Benvinguts a la Festa Major de Les Flandes, un recull d’activitats presents a les Festes tradicionals de la nostra terra. És l’oportunitat de conèixer el nostre patrimoni cultural.

La Festa Major és una ocasió d’alegria compartida, de passar-ho bé, però també és un retrobament amb tots els que fem escola: pares, alumnes, mestres…

Cercavila dels nens i nenes d’Educació Infantil

• Els alumnes de P3 arribaran amb banderoles i confetti
  • Els alumnes de P4 amenitzaran la festa amb els seus instruments de percussió
  • I com a tota Festa Major, no hi poden faltar els cap-grossos, fets pels alumnes de P-5

Cicle Inicial

Les danses que ens representaran els i les alumnes del Cicle Inicial tenen com a denominador comú el foc. Aquest és un element imprescindible en la majoria de festes tradicionals dels nostres pobles i ciutats.

LA PATUM

Els alumnes de 1r portaran a terme la dansa dels Nans Nous de la Patum. Un element representatiu de La Patum és la GUITA, aquí la tenim (en versió Flandes)
Aquesta és una festa tradicional de la ciutat de Berga. La Patum se celebra anualment durant la setmana de Corpus i representa la lluita del bé contra el mal. L'element del foc a La Patum, apareix com depurador del mal.

ELS DIABLES

Els nens i nenes de 2n ens delectaran amb un ball de diables.
El Grup de Diables de Piera va néixer l'any 1980 amb la finalitat principal de mantenir viva al nostre poble una de les tradicions més arrelades a tota la mediterrània, la passió pel foc. D'això ja fa 30 anys, amb el pas del temps, els correfocs dels Diables de Piera s'han convertit, en autèntics espectacles multidisciplinars.
Per la festa del Sant Crist de l’any 2006, va néixer la colla infantil dels Diables de Piera.

Cicle Mitjà

Ara li toca el torn al Cicle Mitjà que ens faran una demostració de la Sardana.

SARDANES

La sardana és i ha estat des de fa molts anys, la dansa tradicional que no pot faltar en cap Festa Major ni celebració de Catalunya.
És una dansa on tothom hi té cabuda i que es balla en forma de cercle o rotllana en senyal de germanor
La música de la sardana és tocada per una cobla.

Cicle Superior

Els falcons i el ball de bastons

FALCONS

Els alumnes de cinquè representaran els falcons, una variant dels castells, tenen una disposició diferent, però combinen les seves tècniques.
Els falcons són una manifestació gimnàstica-esportiva apareguda a Catalunya a inicis del segle XX.

BALL DE BASTONS

Els alumnes de sisè ens ballaran el ball de bastons.
El ball de bastons és una dansa popular molt estesa a Catalunya.
El ball de bastons és un ball que consisteix en anar donant cops amb uns bastons al ritme de la música.