LA COMUNICACIÓ DE SABERS MATEMÀTICS
Índex presentacions “powers”

Presentació general dels fenòmens que passen a l’escola relacionats amb la comunicació de sabers matemàtics entre mestres i alumnes.

En aquestes presentacions es mostra com emergeix l’activitat matemàtica a les aules d’Educació Infantil i Primària en diferents contextos d’activitat:

1. La cultura matemàtica a les aules d’educació infantil i primària. La gestió de l’aula.

En aquestes presentacions es mostra com emergeix l’activitat matemàtica a les aules de la nostra escola en diferent contextos d’activitat. Es presenta una activitat àmplia de l’activitat matemàtica vinculada a l’activitat de mesura, d’orientació, de l’espai, de numeració, abstraccions d’estructures i relacions, organització i registre d’informació, etc.

També es presenten fenòmens didàctics que han emergit relacionats en la comunicació de sabers matemàtics entre les criatures i la mestra, quan aquesta gestionava situacions de joc simbòlic de tal manera que les criatures aprenguessin a planificar-les i a realitzar-les.

LA CULTURA MATEMÀTICA A LES AULES D'EDUCACIÓ INFANTL

LA CULTURA MATEMÀTICA A LES AULES DE CICLE MITJÀ I SUPERIOR D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L'ACTIVITAT MATEMÀTICA EN SITUACIONS DE JOC SIMBÒLIC

2. L’activitat matemàtica en els projectes de treball.

Es presenta com ha anat apareixent l’activitat matemàtica lligada als processos heurístics propis dels projectes de treball. Es tracta d’una activitat matemàtica vinculada a la recerca de fonts d’informació, a la seva utilització i als processos que s’han viscut a les aules per transformar aquesta informació en coneixement crític de la realitat.

L'ACTIVITAT MATEMÀTICA EN PROJECTES DE TREBALL A PRIMÀRIA

L'ACTIVTAT MATEMÀTICA EN ELS PROJECTES DE TREBALL A E.I.

3. L’activitat matemàtica en els tallers per la gestió de les festes.

Es presenta com ha anat apareixent l’activitat matemàtica lligada a processos heurístics que, aquesta vegada, tenien com a finalitat planificar i controlar accions complexes sobre materials, amb la finalitat de participar en activitats conjuntes de tota l’escola.

L'ACTIVITAT MATEMÀTICA EN ELS TALLERS DE GESTIÓ DE LES FESTES

4. L’escola Riera de Ribes com un espai matemàtic públic.

Es presenta una visió general de les característiques globals que té l’escola interpretada com un lloc social que posseeix una manera pròpia de produir, gestionar i validar coneixements matemàtics. En una de les presentacions es veu les característiques que té l’escola com un espai públic de coneixement. Aquesta presentació serveix per emmarcar la següent, en la que es mostren les característiques que té aquest espai públic de coneixement com un espai públic matemàtic.

L'ESCOLA, UN ESPAI DE CREIXEMENT INCLUSIU I COMPARTIT

LA MATEMÀTICA: UN DIÀLEG AMB L'ENTORN