DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU 2013

Com cada any, el dia 30 de gener hem celebrat el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) en commemoració de la mort de Ganghi.

Les nenes i els nens de l'escola Ítaca hem treballat el tema mitjançant contes, petits vídeos, xerrades de grup, treballs de tutoria, poesies, cançons, manualitats i danses.

L'alumnat de 6è ha preparat el conte "Les tres formigues" utilitzant la Kamishibai, una metodologia d'explicar històries pròpia de l'antiga tradició oral japonesa, que han anat explicant per les diferents classes de l'escola amb imatges elaborades a l'aula.

Hem fet un petit acte al gimnàs de l'escola en presència de tot l'alumnat i tot el professorat, vestint la tradicional sammarreta blanca. L'acte, presentat per dues nenes de 6è, ha tingut intervencions diverses:

L'alumnat de 1r en ha llegit el poema "Pau" d'Isabel Barriel.

2n ens ha llegit alguns missatges sobre la pau que han inclòs en un mural.

3r ens ha explicat el significat del símbol de la pau amb l'ajuda d'un mural i 4t portava una medalla amb aquest símbol.

Una nena de 6è ens ha llegit un poema sobre la pau i una altra ha llegit el manifest.

Finalment, a la pantalla hem vist tres muntatges audiovisuals amb tres activitats diferents: l'alumnat de cicle superior cantant la cançó de Bob Marley One Love, l'alumnat de cicle superior repartint abraçades gratuïtes per a tothom i els nens i nenes de tota l'escola cantant Cantem la Pau de Toni Jiménez.

Abans de marxar a casa, P4 i P5 han ballat la Dansa dels amics (Fotos)

CANTEM PER LA PAU

ABRAÇADES GRATUÏTES