Resum de la normativa del centre
  L’alumnat

Cada grup d’alumnes tria un delegat o delegada i un sotsdelegat o sotsdelegada, els quals seran els seus representants i formaran part del consell de delegats que es reunirà periòdicament amb un membre de l’equip de direcció. El delegat o delegada del grup serà l’interlocutor del grup davant del professorat, haurà d’assistir a les sessions d’avaluació i recollir i transmetre aquelles informacions que afectin al grup d’alumnes que representen.

A més, tot l’alumnat haurà de triar els seus representants al consell escolar.

 

 
 

Reglament de règim interior

El RRI és un document que ha de recollir una sèrie de normes bàsiques per a la convivència en el centre. Aquestes normes hauran de ser discutides i aprovades per tots els estaments de la comunitat educativa i també hauran de ser respectades per tothom. El seu incompliment comportarà diferents sancions, l’inici d’expedients disciplinaris o, fins i tot, la inhabilitació o expulsió del centre.

Els drets i deures dels alumnes (decret 279/2006, del 4 de juliol) quedaran recollits en el RRI.

 
 

Assistència i puntualitat

Les classes seran de 60 minuts que inclouran un interval de 5 minuts per fer el canvi d'aula.

L’assistència a les activitats lectives és obligatòria.

Durant l’estona de l’esbarjo l’alumnat no podrà sortir del centre.

Els retards a les classes es faran constar al full d’assistència. Arribar tard sense cap justificació serà considerat com a falta.

Si un alumne ha de sortir del centreper qualsevol causa haurà de presentar una sol·licitut per escrit ( a través de l'agenda o amb altres documents escrits) i signat pel pares o tutors legals.

Les faltes d’assistència i puntualitat hauran de ser justificades pels pares o tutors legals. Els justificants caldrà lliurar-los al tutor o tutora en el termini màxim d’una setmana. Passat aquest temps la falta passarà a ser injustificada i com a falta lleu.

El control de l’assistència es porta a cada assignatura i també a primera hora del matí i de la tarda. En cas d’absència hi haurà un contacte telefònic amb la família per tal d’esbrinar-ne el motiu.

ENTRADA I SORTIDA

Les portes d'entrada dels alumnes s'obriran a les 8:25 i sonarà un timbre. A les 8:30 sonarà un segon timbre i s'iniciaran les classes. Així mateix a les 15:25 de la tarda i les classes s'iniciaran a les 15:30

A l'entrada i sortida evitar actituds incorrectes.

 
 

Comportament a les classes

L’alumnat ha de tenir un comportament adequat i respectuós a les classes i fora d’elles, en tot el recinte de l’institut. Qualsevol falta per incorrecció i desconsideració, que interfereixi el correcte desenvolupament de l’activitat acadèmica, serà sancionada d’acord amb el Decret de drets i deures dels alumnes 279/2006, del 4 de juliol.

Cal que l’alumnat sigui responsable d’assistir a cada classe amb el material adient per a cada assignatura, demanar permís al professorat per fer intervencions en veu alta i per aixecar-se.

No és permès menjar ni veure dins les aules. Queda totalment prohibit menjar pipes i fruits secs amb clofolla al centre.

Com a norma general, no es permet de sortir al lavabo en hores de classe.

Cal un ús correcte dels WC i vestuaris. També l'utilització adient de papereres i contenidors.

Entretots cal vetllar pel manteniment de la neteja de tot el centre: parets, terra, mobiliari...

El centre és un bé públic i de tots. Cal que contribuim a la conservació de tots els seus espais.

No és permès l’ús de telèfons mòbils, MP3,..., o d’altres aparells que puguin distreure l’atenció a les classes i als passadissos. Tampoc és permès portar al centre cutters, retoladors gruixuts, làsers o d’altres estris no necessaris per a l’activitat escolar i que puguin causar danys o molèsties.

No és permès que els alumnes portin gorra a l'aula.

Fomentar els hàbits de convivència i bona relació amb els altres.

 
 

Instal·lacions del centre

Aules

Tant en el cas de l’institut d’Alella com el de Teià, els edificis són un bé públic que cal conservar i mantenir. Qualsevol desperfecte, per petit que sigui, perjudica la comunitat educativa.

Qualsevol deteriorament intencionat o no, en el material o les instal·lacions dels centres, produït per un ús incorrecte o no autoritzat, serà sancionat i considerat com a falta.

Cal tenir cura de mantenir les aules endreçades i netes, així com la resta d’instal·lacions dels centres.

Cada grup té assignada una aula on ralitzarà la major part de les classes. La responsabilitat del seu manteniment correspont al grup. Qualsevol desperfecte s'ha de comunicar com més aviat millor al tutor corresponent.

Quan acabi la darrera sessió lectiva o a l'hora d'esbarjo, el professor tancarà l'aula per evitar desperfectes o robatoris i farà un repàs de l'estat de l'aula en general. Es comunicarà qualsevol desperfecte.

Als passadissos no pot quedar-hi ningú.

LAVABOS

Els lavabos romandran oberts a les hores d'entrada, esbarjo i sortida. Cal tenir-ne una cura especial.

PATI

Només s'hi pot accedir a les hores d'esbarjo o sota indicació expresa d'un professor.

Recordar que està totalment prohibit fumar en tot el recinte escolar.

Al pati durant l'esbarjo segons la normativa vigent el professorat ha de tenir cura dels alumnes.

Recordar que l'alumnat no pot sortir sense autorització dels pares o tutors legals.

 
 

Faltes i sancions

Són considerades faltes:

    • La manca reitarada de puntualitat i/o d’assistència.

    • Qualsevol acte de desconsideració o incorrecció amb els membres de la comunitat educativa.

    • Qualsevol acte que alteri el normal desenvolupament de les activitats del centre.

    • La reiteració voluntària en no seguir el normal desenvolupament de les classes (no portar el material, no fer els deures, no treballar a classe,...)

    • El deteriorament de les dependències i del material del centre.

    • Els actes d’indisciplina, les injúries i/o les ofenses als membres de la comunitat educativa.

    • L’agressió física contra els membres de la comunitat educativa.

    • La suplantació de personalitat en actes de la vida docent i la falsificació, sostracció de documents i material acadèmic.

    • L’acumulació de diferents faltes.

    • (...)

Segons la gravetat de les faltes s’aplicaran les oportunes sancions, que, entre d’altres, poden ser:

  • Amonestació oral o escrita

  • Romandre al centre en horari extraescolar o a classe sense pati.

  • Privació del dret d’assistència al centre o a determinades classes per un període determinat, amb la realització de tasques acadèmiques addicionals.

  • Realització de tasques fora de l’horari lectiu que contribueixin a la reparació dels danys causats.

  • Obertura d’expedient disciplinari.

  • (...)

SORTIDES

Les families hauran de retornar signada l'autorització conforme tenen coneixement de l'activitat en qüestió i els seus objectius. De manera que cap alumne podrà assistir a les sortides sense l'autorització i el comprovant d'haver pagat la sortida.

MALALTIES I MEDICAMENTS

En cas de lesió o malaltia d'un alumne el centre es posarà en contacte amb la familia per tal que se'n faci càrrec. En cas de gravetat, urgència o de no poder contactar amb la família un professor acompanyarà al centre mèdic corresponent al Masnou. El personal de l'institut romandrà amb l'alumne fins que arribi la família o bé retornarà al centre un cop efectuada la cura o consulta mèdica.

Així mateix recordem que l'institut no pot administrar cap medicament sense prescripció mèdica i autorització de la família.

FOTOCÒPIES

Les fotocòpies només es podran fer a l'hora del pati.