Instal•lacions | ||
Tots els espais de l'escola estan dissenyats perquè els nens aprenguin alhora que s'ho passen bé. És
a dir, s'han organitzat respectant l'esperit de l'escola, basat en què
els nens desenvolupin al màxim les seves capacitats en un entorn
agradable i on la manipulació tingui un pes important en el procés
d'aprenentatge. |
||
Patis Disposem de dos patis diferenciats per Educació Infantil i per Primària. Cada un dels patis té zones diferenciades perquè els nens puguin gaudir de la seva estona d'esbarjo fent coses diferents. A Primària, tenim una pista de futbol i dues de bàsquet.
|
||
Una
altra zona destacada del pati de Primària és la de les estructures,
perquè els nens juguin alhora que desenvolupen aspectes com la força,
l'equilibri... |
||
També
tenim la zona de picnic, pels nens que volen esmorzar compartint una
estona tranquil·la amb els companys. També tenims bancs perquè els nens
resolguin mitjançant el diàleg les possibles diferències que sorgeixin
entre ells, ajudant així al treball de les emocions i de la resolució
dels conflictes que fem des de les aules. |
||
A
Infantil també hi ha una estructura perquè els nens juguin i, alhora,
desenvolupin el seu potencial físic en una etapa de la seva vida en què
no deixen d'experimentar les possibilitats del propi cos. |
||
I als més petits també els oferim diverses opcions perquè trobin una
oferta lúdica variada a l'hora de l'esbarjo: un sorral, diferents joguines i jocs... |
||
Joc simbòlic El joc simbòlic és essencial perquè, alhora que juguen, els petits aprenen coses sobre el funcionament d'aspectes elementals de la vida quotidiana. A més, el joc simbòlic ens permet ajudar als nens a contruir les estructures sintàctiques adequades a l'hora de parlar, ampliar el vocabulari...
|
||
Gimnàs i Teatre A més de
treballar l'educació física, el gimnàs és l'espai on representem
les nostres obres de teatre. Algunes d'aquestes obres les
representem els mateixos mestres i, a més de ser un moment divertit,
serveixen com a punt de partida per a treballar continguts relacionats
amb l'àrea de llengua com l'estructura del text, la formulació
d'hipòtesis, els personatges... D'altres obres les representen els
mateixos alumnes, amb els avantatges que això comporta a nivell
d'expressió oral i escrita.
|
||
|
Biblioteca Els
principis bàsics que regeixen la biblioteca són la utilitat (que les
lectures tinguin una funcionalitat) i l'estímul del gust per la lectura. A partir del tercer curs, totes les aules tenen una petita biblioteca. Aquesta biblioteca d'aula ens interessa molt perquè els nens puguin resoldre qualsevol dubte o pregunta de manera immediata. La biblioteca general d'escola, que es la que es veu a la imatge, és útil perquè els nens puguin fer recerques d'ampliació sobre les diferents investigacions que duen a terme. A més, els grups d'infantil i de cicle inicial de Primària, que encara no dominen tant el procés lector, sí que van en grup per a fer recerques conjuntes amb el recolzament dels mestres, que sovint els fan modelatge. D'una altra
banda, la biblioteca ofereix un racó confortable on els nens puguin
gaudir també d'altres lectures més relaxades (contes, revistes
infantils...). |
|
Aula d'ordinadors A totes les aules hi ha un ordinador i un projector També tenim pissarres digitals i carros amb portàtils perquè es puguin utilitzar a la mateixa aula. A més, el centre té una aula d'informàtica, dotada amb els programes informàtics adequats per donar suport a les diferents àrees curriculars i afavorir el desenvolupament de les diferents competències bàsiques.
|
||
Aula d'experiments Aquesta
aula està especialment acondicionada per treballar les cienciès de
manera experimental i manipulativa i perquè els nens apliquin a la
pràctica els continguts treballat a classe.
|
||
|
Aula de dansa Les activitas de dansa ens permeten treballar, a més de la sensibilitat artística i cultural, aspectes vinculats amb les àrees d'educació física o de psicomotricitat com la força, l'equilibri, la coordinació, el treball en equip...
|
|
Aula de música Espai especialment habilitat amb diferents materials per treballar la música de manera divertida i manipulativa, amb instruments de percussió perquè els nens puguin sentir que formen part de la interpretació musical.
|
||
Aula d'anglès Disposem de dues aules equipades amb materials específics per desenvolupar l'adquisició d'aquest idioma.
|
||
USEE Destinada al suport d'alumnes amb necessitats educatives especials.
|
||
Menjador L'empresa SERUNION ofereix uns menús equilibrats i variats.
|
||
Interiors Destaquem la presència d'ascensor, per tal de que els alumnes amb problemes de mobilitat, puguin accedir sense inconvenients a tots els espais de l'escola. |