LLAR D'INFANTS

El nostre és un centre d'educació infantil on disposem de:
- Una aula per Lactants: amb la seva biberonaria, sala de canvi amb vidriera, sala de dormir i espai suficient pels utensilis necessaris (trones, tombones, caminadors,..).
- Una aula per a infants de 1-2 anys: amb una sala de canvi amb vidriera i un espai per afavorir el seu desenvolupament i la seva autonomia amb activitats i jocs.
- Dues aules per a infants de 2-3 anys: amb racó dels contes, racons de joc, taules per fer activitats i aula d'usos múltiples.
- Una aula d'usos múltiples per tal que els nens/es juguin al seu aire amb diferents tipus de joguines. Degut al clima de la comarca podem dir que és gairebé indispensable.L'aula està ben dotada amb material de psicomotricitat.
- Lavabos: amb wàters a mida dels nens/es, banyera, pica i canviador.
- Pati: a més del que disposa l'escola amb sorra, aprofitem la zona verda que hi ha just al darrera.
- Una cuina i un rebost (servei de menjador).
- Sala de professors amb el corresponent lavabo i dutxa.

RATIO PROFESSORS/ ALUMNES

Ratios
Mínim
Màxim
Lactants
5/1
8/1
1/2 anys
8/1
13/1
2/3 anys
15/1
20/1

Normalment ens movem entre el mínim i el màxim permès. El centre està autoritzat definitivament pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per una aula de cada edat, per tant, el nombre màxim d'alumnes que poden assistir a la Llar d'Infants és de 41 nens/es; legalització en el DOG nº 1999 de data 18-01-1995.

SERVEIS EXTERIORS A L'ESCOLA

- Mèdico-Sanitari: l'àrea bàsica de salut de Sta. Eugènia cobreix els accidents que puguin tenir els nens/es de l'escola.
- Tris-Tras "Centre Joan Amades": sempre que algun nen/a presenta algun tipus de dificultat en alguna de les àrees, demanem a persones especialitzades del centre que facin un seguiment al nen/a assessorant a la mestra en el treball que cal fer amb el nen/a.

SORTIDES

Les sortides que es fan durant el curs escolar i d'acord amb la programació es porten a terme com una activitat pedagògica més realitzada fora de l'aula, per tant creiem que és important pel nen/a assistir a les sortides proposades. Si per algun motiu el nen/a no va d'excursió caldrà que es quedi a casa, ja que la seva classe és fora. S'intenta que el motiu de la no assistència no sigui econòmica.
És molt important que els nens/es tinguin contacte amb el seu entorn així també com ho és l'observació directa. Són dues eines bàsiques en l'aprenentatge, per això entre altres coses considerem les sortides molt interessants en el nostre treball.

FESTES DINS L'ESCOLA.

Un dels objectius de l'escola és reviure les festes i tradicions populars, és per això que celebrem:

- L'aniversari: cada nen/a té un dia en que ell/a és protagonista.
- La castanyada: es celebra dins la mateixa escola; es torren castanyes i es dóna berenar als nens/es.
- El Nadal: decorem l'escola amb ambient nadalenc i es guarneix l'arbre de Nadal. Els pares aporten diners per tal que els nens/es es puguin emportar un regal que ens haurà cagat el Tió.
L'escola també rep la visita del Missatger dels Reis per tal de recollir la carta que els nens hauran fet a l'escola. Aquesta es fa càrrec de les despeses que suposen els regals dels Reis que es quedaran a l'escola.
- El Carnestoltes: es celebra a la llar d'infants. Els nens han de venir disfressats de casa. El berenar l'oferirà l'escola. Per últim es fa el judici del Carnestoltes.
- Festa de Fi de Curs: es celebra, normalment, l'últim dissabte de juny. És l'APA qui s'encarrega d'organitzar-la. Es conviden als pares i germans i es dóna berenar a tothom. Els nens/es de la Llar d'Infants s'emporten un regal de record del curs.