Curs 2004 - 2005

Monogràfic Activitat Nivell, àrea Autor/a

I Certamen literari Altres cartes d’amor Català: Nivell bàsic i elemental. Llengua Alumnes Català de l’escola. Professores: Aixa F., Mª Rosa V.
Desde cualquier lugar Secundària. Llengua Alumnes GES1, GES2 de l’escola. Professors: David F., Josep Mª I.

Altres cartes d'amor

Presentem el I Certamen Literari als Centres Penitenciaris de Catalunya, 2005, ALTRES CARTES D’AMOR.

És el resultat d’una proposta que el Consorci per a la Normalització Lingüística va fer als professors i professores de català dels centres penitenciaris i que es va convertir en realitat gràcies a la col•laboració dels alumnes que hi van participar.

En aquest primer certamen els participants van haver d’escriure una carta d’amor a una persona o a un objecte inanimat. Es van establir quatre categories, segons el nivell, Bàsic, Elemental, Intermedi i Suficiència.

El resultat del certamen es va fer públic el dia de Sant Jordi de 2005 dins els actes literaris organitzats pel centre docent. Hi va haver tres premis per a cada categoria.

A més a més dels premis, que van ser lots de llibres, el Consorci per a la Normalització Lingüística es va comprometre a publicar totes les cartes presentades. Aquesta publicació està a punt de sortir.

Les obres premiades estaran il•lustrades per alguns interns dels diferents centres penitenciaris. De la il•lustració de la portada se n’encarregarà el centre penitenciari de Tarragona.

Les cartes que presentem són dels alumnes de català del CFPA Jacint Verdaguer

Desde cualquier lugar

“Desde cualquier lugar” és una obra que va sorgir a partir de dos tallers que es van fer amb alumnes de GES1 i de GES2; un taller de poesia i un taller de narrativa.

Després d’això, va sorgir la idea que hi participessin alumnes d’una escola de fora del Centre Penitenciari a fi que il•lustressin les diferents composicions. Aquí va ser on els alumnes de L’Escola d’Arts Aplicades “La Llotja de Barcelona” van aportar el seu gra de sorra inspirant-se en els diferents poemes i relats i deixant anar els seus pinzells.

L’obra que es presenta és la culminació d’aquests dos treballs. Els textos elaborats pels nostres alumnes il•lustrats pels de L’Escola d’Arts Aplicades.

Desde cualquier lugar, el llibre