Curs 1999-2000

El dia 21 de juny de 2000, coincidint amb l’Any Mundial de les Matemàtiques, l’escola va organitzar al pati d’esports una Festa de les Matemàtiques en la qual, junt a actuacions i parades de jocs, es va poder participar en una gimcana matemàtica. Al dia següent, dia 22, en finalitzar una xocolatada amb xurros es va celebrar l’acomiadament oficial del curs 99 – 2000.

La Festa de les Matemàtiques es va organitzar amb el doble objectiu de commemorar la celebració internacional de l’any 2000 com Any Mundial de les Matemàtiques i al temps, divulgar l’aprenentatge de las matemàtiques com una cosa que pot ser eminentment divertida i amena.

Es van organitzar nombroses parades que pretenien fer un repàs a les diverses parts de les matemàtiques– números, percepció espacial, càlcul, problemes lògics, laberints gegants, trencaclosques geomètrics, papiroflèxia, construcció de cossos geomètrics, ordinadors, etc.- i en las quals els alumnes dels diferents grups escolars van presentar jocs per a que tots els assistents poguessin, de manera individual, mostrar les seves habilitats i capacitats per a resoldre’ls.

Tanmateix formant equips de tres persones d’un mateix nivell escolar es podia participar en una gimcana concurs i optar a un premi de material escolar per a cada nivell. Junt a proves eminentment divertides en les quals, per exemple, havien de demostrar que el seu cos era el “més auri”, en d’altres havien de fer valer la seva habilitat per a muntar trencaclosques geomètrics o recórrer un laberint en el menor temps possible.

El programa es completava, tant al torn de matí com de tarda, amb una actuació de màgia basada en les matemàtiques o la increïble realització de figures polièdriques amb bombolles de sabó a càrrec d’Antón Aubanell.

Al dia següent, el dijous 22, l’escola va celebrar la cloenda del curs 99 – 2000 amb una xocolatada al pati d’esports i l’entrega de premis de la gimcana del dia anterior.

Monogràfic Activitat Nivell, àrea Autor/a

Matematifesta Tots els nivells, matemàtiques Tots els alumnes i professors de l'escola

Carnestoltes Tots els nivells, multidisciplinar Tots els alumnes i professors de l'escola