IES MONTORNÈS DEL VALLÈS

C/. Josep Tarradellas, 1 / Telf. 93 568 65 68/ Fax. 93 / 568 49 10 ···· 08170 Montornès del Vallès.
PORTAL
SECRETARIA
DEPARTAMENTS
CONTACTA
AMPA
IES

Concurs de ciències

Aquest és el concurs de ciències que fem els alumnes d'aquest institut. Ara us explicarem cóm funciona !!

La professora de ciències naturals, Mònica Cobas, planteja una pregunta i tenim una setmana per buscar informació i contestar-la per escrit. Quan ha passat una setmana, la Mònica ens demana la resposta i les posa totes en una caixa de cartró. Després pregunta als alumnes i quan han dit la resposta correcta, la Mònica agafa els papers on está escrita la resposta i les llegeix en veu alta separant les correctes de les incorrectes. A continuació, diu quina ha sigut la resposta més correcta i quin ha estat el guanyador de la setmana.

Si voleu saber les respostes de totes les preguntes.... doncs cada setmana publicarem les respostes i podreu tenir una col.lecció de curiositats de ciència !!!!!!!

Preguntes i respostes

1. Per què la sang en contacte amb l'aire es blava? Perque la sang té ferro i quan entra en contacte amb l'aire s'oxida i la sang es desoxigena.

2. Per què els pebrots del "padron"uns piquen i els altres "non"? Perque els pebrots del "padron" tenen una substància que s'anomena "capsaicina" que fa que piquin i quan mes madurs estiguin mes capsaicina tenen. Per tant, quan més madurs són, més picaràn.

 

 

 

 

 

 

cta