El passat dia 23 de novembre es va engegar el projecte "El carter" a l'escola Pla de l'Ametller. Aquest projecte s'està portant a terme per fomentar la llengua catalana, anglesa i castellana a nviell escrit. L'objectiu és motivar als nens i nenes a tenir ganes d'escriure. L'ortografia i la gramàtica no és la prioritat d'aquest projecte ja que a la pròpia aula ja tenen les assignatures corresponents a aquests apartats. Es creu en la privacitat de la correspondència i no veiem oportú obrir les cartes dels nens i nenes, ja que se'ls ha explicat que són personals.

Tot va començar per engrescar als nens de primer a escriure en castellà per la gran mancança que es veia del domini d'aquesta llengua, i després vam pensar, des de l'Aula d'Acollida, que podria ser bo ampliar-ho a la resta de l'escola, fent que els mateixos nens d'aquesta aula fossin els carters oficials,

Aquest projecte consta de quatre bústies repartides per l'escola, cada bústia al seu lateral té adherit un patró de carta per escriure, sobres i segells, perquè sigui més pràctic pels nens i nenes i per fer-los conscients de ser ordenats. El patró de la carta està fet en tres llengües diferents. Si es vol escriure una carta en català, s'agafa de les bústies "La Ramona" i "Tià Carter". Si es vol escriure en anglès es va a la "Miss Mail", i en castellà es va al "Sr. Buzón".

El projecte "El carter" és un projecte intern d'escola.

Dues de la quatre bústies que hi ha repartides per l'escola