Escolars

Activitats Conjuntes

XV PREMI Mª VERDAGUER.(Setmana Cultural i Literària)

Introducció

INTRODUCCIÓ

DEL 18 AL 22 DE MAIG.

Aquest any 2005 està protagonitzat pels molts aniversaris d’escriptors Nacionals i Internacionals que celebren diferents dades a destacar. Entre d’altres: és l’any del “Quixot de la Manxa”, l’any de Jules Verne, els 200 anys del naixement de l’escriptor Hans Cristian Handersen, els 75 anys de l’escriptor creador del Petit Príncep,... entre d’altres esdeveniments literaris. Per això van enfocar la setmana cultural cap a la vessant literària, tenint en compte també que les disfresses de Carnaval estaven relacionades amb aquesta temàtica.

Es va pensar en una motivació engrescadora pels alumnes i com que calia un fil conductor per lligar els treballs que es feien als diferents cicles, van utilitzar un amic del follet de la biblioteca com a element conductor. A partir d’aquí el dilluns 18 a la tarda va arribar un follet màgic a l’escola que ens va introduir al món fantàstic dels contes i ens va portar una caixa sorpresa per cicles, on hi havia el conte que es treballava a cada cicle i servia de motivació per iniciar els diferents tallers intercicle. Això es va fer en dues sessions: de 2/4 de 4 al vestíbul de parvulari amb els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial, i de 4 a 2/4 de 5 a l’aula de música amb els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior.