Escolars

Activitats Conjuntes

Setmana Cultural 2009

Homenatge a Narcís Monturiol

Com cada any i, al llarg dels dies 27,28 i 29 d'Abril hem celebrat la Setmana Cultural. Enguany la temàtica escollida ha estat, l'insigne inventor figuerenc Narcís Monturiol.

Nombroses i variades han estat les activitats realitzades als diferents cicles.Tallers de plàstica, gimcana, visites culturals, visionat de diapositives i pel·licules entorn d'un denominador comú : el mar i l'exploració submarina encetada per Monturiol.

Com a activitat central , cada grup va preparat un experiment científic ,que fou mostrat a la resta de l'escola en un brillant i emotiu acte de cloenda. En aquest mateix marc, el Director de la nostra escola, feu entrega d'uns esplèndits lots de llibres als alumnes.

DIVENDRES,24 d'Abril
EDUCACIÓ INFANTIL: Presentació de la Setmana Cultural mitjançant un Power Point de Narcís Monturiol.

DILLUNS, 27 d'Abril
EDUCACIÓ INFANTIL:
Gimcama d'activitats relacionades amb el 150è aniversair de l'avarament de l'Ictineu.
A la tarda taller de decoració de diferents animals i elements del fons marí.
CICLE INICIAL: Tallers intercicle relacionats amb Narcís Monturiol i l'Ictineu.
A la tarda veuran una pel·lícula.
CICLE MITJÀ: Presentació de la Setmana Cultural i visionar la pel·lícula "Narcís Monturiol, senyor del mar". Tot seguit es fan tallers per començar a treballar la vida de Narcís Monturiol i l'Ictineu.
A la tarda es fa un submarí amb pasta de sal.
CICLE SUPERIOR: Presentació de la Setmana Cultural. Tot seguit preparació dels experiments i dels murals.
A la tarda es mira un power point i un vídeo sobre Narcís Monturiol.

DIMARTS, 28 d'Abril
EDUCACIÓ INFANTIL:
Acabar el treball iniciat el dia anterior per tal de decorar el vestíbul com si fos un fons marí.
A la tarda es veu la pel·lícula "Buscando a Nemo".
CICLE INCIAL: Durant el matí es continuen els tallers del dia anterior.
A la tarda es fa una gimcama marítima.
CICLE MITJÀ: S'acaba el treball iniciat el dia anterior sobre la vida de Narcís Monturiol i l'Ictineu.
A la tarda es fa un submarí amb un botella d'aigua per tal de veure com s'enfonsa i surt a la superfície un submarí. Tot seguit es decora el submarí fet amb pasta de sal.
CICLE SUPERIOR: Sortida a Figueres per tal de visitar tot el que hi ha dedicat a Narcís Monturiol (monument, carrer, casa natal).
A la tarda es fa una gimcama sobre tot el que s'ha treballat de Narcís Monturiol.

DIMECRES, 29 d'Abril
EDUCACIÓ INFANTIL
: Cada classe realitza l'experiment que a la tarda s'exposarà.
CICLE INCIAL: S'acaben els taller i es proven els experiments que es presentaran a la tarda.
CICLE MITJÀ: Es fa una visita a l'exposició filatèlica que hi ha al Castell de Sant Ferran dedicada a Narcís Monturiol i a Pep Ventura. Quan s'arriba a l'escola es preparen els experiments de la tarda.
CICLE SUPERIOR: Es preparen els experiments de la tarda, tot segui es fa una visita a l'exposició filatèlica que hi ha al Castell de Sant Ferran dedicada a Narcís Monturiol i a Pep Ventura.