TÍTOL II
Equitat en l’educació
CAPÍTOL I
Alumnat amb necessitat específica
de suport educatiu
Article 71. Principis.
1. Les administracions educatives han de disposar els mitjans necessaris
perquè tot l’alumnat assoleixi el
màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social
i emocional, així com els objectius
que estableix amb caràcter general aquesta Llei.
2. Correspon a les administracions educatives assegurar els
recursos necessaris perquè els i les alumnes que requereixin
una atenció educativa diferent de l’ordinària, perquè
presenten necessitats educatives especials, per dificultats específiques
d’aprenentatge, per les seves altes capacitats intel·lectuals,
perquè s’han incorporat tard al sistema educatiu, o per
condicions personals o d’història escolar, puguin
assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats
personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter
general per a tot l’alumnat.
3. Les administracions educatives han d’establir els procediments
i recursos necessaris per identificar aviat les necessitats educatives
específiques de l’alumnat a les quals es refereix
l’apartat anterior. L’atenció integral a l’alumnat
amb necessitat específica de suport educatiu s’ha d’iniciar
des del mateix moment en què sigui identificada aquesta necessitat
i s’ha de regir pels principis de normalització i inclusió.
4. Correspon a les administracions educatives garantir l’escolarització,
regular i assegurar la participació dels pares o tutors en les
decisions que afectin l’escolarització i els processos
educatius d’aquest alumnat. Igualment els correspon adoptar les
mesures oportunes perquè els pares d’aquests alumnes rebin
l’assessorament individualitzat adequat, així com la informació
necessària que els ajudi en l’educació dels fills.
|