DIMARTS, 4 DE DESEMBRE DE 2001

EL CEIP MARGALLÓ PARTICIPA EN UNA PLATAFORMA A FAVOR DE L'ESCOLA INCLUSIVA

Abans que acabi l'any el Departament d'Ensenyament de la Generalitat aprovarà el pla director que regularà l'educació especial a Catalunya. És per això que abans que s'aprovi, la Plataforma Ciutadana per l'Escola Inclusiva (PCEI), ha redactat un manifest per tal que el pla director sigui el més beneficiós possible, segons el seu criteri. La PCEI parteix de la base que a Catalunya ja hi ha experiències suficients que demostren la viabilitat i el benefici de l'escola inclusiva, com pot ser el CEIP Margalló de VNG.

Amb el manifest, la plataforma demana, a més a més d'una racionalització del repartiment dels recursos, una integració en condicions i que es pugui fer al mateix barri on viu l'alumne. Tot i que respecten l'opció d'alguns pares que duen els fills a escoles especials, la plataforma demana que no es construeixin més escoles especials sinó que aquestes es converteixin en escoles inclusives. El manifest ha estat redactat per 33 persones i entitats, entre les quals hi ha la Fundació Catalana de Síndrome de Down, la Fundació Ecom, que inclou 120 entitats de disminuïts físics, la Comissió Ciutadana Pro Integració Escolar, l'Associació de Pares per a la Integració Escolar en l'Escola Pública i l'Associació de Mares i Pares del CEIP Margalló de VNG i de Can Palmer de Viladecans.

Fins al 31 de maig es farà una campanya de recollida d'adhesions d'escoles i entitats. De moment, s'enviarà el manifest a les diferents institucions que poden influir en l'elaboració del pla director sobre l'educació especial, com la Consellera d'Ensenyament, Carme Laura Gil, tots els partits polítics amb representació parlamentària, el Consell Escolar de Catalunya, la Federació d'Associacions de Mares i Pares de Catalunya, el Síndic de Greuges i els sindicats.