http://www.rosasensat.org/perspectiva/pe_258.html
Presentació del monogràfic
Mohamed Chaib
Associació Ibn
Batuta
D’uns anys ençà
un grup d’escoles amb voluntat de millorar la seva tasca s’agrupen sota el nom
d’escoles inclusives/efectives. Es tracta d’un grup d’escoles de Catalunya i
també de fora. Perspectiva Escolar, que des del seu inici aposta clarament per
la millora de l’educació i de l’escola, és receptiva als esforços i propostes
dels mestres adreçats a aquest fi. Per això ha recollit en aquest monogràfic
algunes experiències i reflexions d’unes quantes de les escoles que
s’aixopluguen sota el nom d’«escoles efectives/inclusives».
L’escola
inclusiva: un aprenentatge efectiu
per a tots els alumnes
Berta Faro
Montserrat
Vilageliu
CEIP Dr. Fortià Solà
de Torelló
Les autores ens expliquen l’experiència
d’una escola inclusiva. Exposen el procés de com atenen els alumnes amb
dificultats i quines pautes segueixen per millorar l’ensenyament de tots els
alumnes.
Col·laboració
entre una escola ordinària i una escola d’educació especial. Un pas cap a
la inclusió
CEIP
Lanaspa-Giralt / EEE Crespinell
Mariona
Torredemer Taló
Directora de
l’escola d’educació especial Crespinell (Terrassa)
Treballar
plegats implica compartir espais i activitats i fomentar la relació entre
alumnes amb capacitats diferents, però sobretot implica la relació entre dos
claustres amb personalitats diverses i entre dues escoles que tenen el seu
propi tarannà i el seu propi estil.
Cap a la millora
de l’eficàcia de l’escola
Jaume Carbonés
Montse Castells
Josep Font
Robert Isas
CPT l’Estel, EAP d’Osona i Universitat de Vic
Aquest article se situa plenament dins de la perspectiva
d’intentar esbrinar quins són els components que fan possible que les escoles
canviïn i millorin en temps difícils. Així doncs, l’article té dos objectius. En primer lloc, exposar un
model d’escolarització efectiva elaborat a la comarca d’Osona. En segon lloc,
valorar la seva aplicació en dues escoles i comentar el resultats obtinguts.
Un abordatge nou per a la reforma escolar
Josep
Font i Roura
CPT L’Estel i Universitat de Vic
Aquest article té una doble finalitat. La primera, fer
una aproximació a aquells supòsits i enfocaments que fan possible que les
escoles adquireixin la capacitat de fer front als canvis. La segona, suggerir
una sèrie d’implicacions pràctiques que les escoles haurien de tenir present a
l’hora de fer propostes de millora.