LA PAU I LA GUERRA



La paraula Pau, és una paraula senzilla de tres lletres que costa molt poc d’escriure però sovint costa de sentir. Jesús n’era conscient, per això ens ho recorda en moltes ocasions. Jesús sap que els sentiments dels homes són moltes vegades confosos i barrejats, però ens diu que amb confiança podem obtenir Pau.
D’aquesta manera ens fa adonar que la Pau, cal obtenir-la individualment primer. Cada persona malgrat viure adversitats ha de tenir fe en Jesús i obtenir aquesta Pau interna; que una vegada es té, es transmet als altres, a tot el món. Per què no és el món que cal canviar, sinó les persones. Transmetre Pau vol dir encomanar als altres un valor que tots portem a dintre si creiem amb la humanitat, tal com Jesús va fer durant la seva vida: viure en Pau i donar Pau a tots els homes. Aquest valor es té quan es respecten les altres persones. Quan ningú és més que ningú, quan tots sabem que són fills de Déu, i que Déu ens estima a tots per igual.

La guerra, paraula contrària a la pau, crec que és quan no hi ha aquest respecte per l’altra, quan és considera més important una causa, que el respecte; una causa, que la vida d’un ésser humà. En aquest moment és quan s’entra en un conflicte i quan es perd l’equilibri, eliminant per complert la Pau. De la mateixa manera que la Guerra comença en la ment de l’home, la Pau també. Per això cal sembrar-la i transmetre-la a tots els que ens envolten i encomanar-la a tots aquells que comparteixen la vida diària.
Si nosaltres estem en discòrdia amb nosaltres mateixos, no farem més que fer sortir la guerra que portem a dintre, cap a fora i sense adonar-nos perdrem el més valuós que tenim: “nosaltres mateixos”.
Tenir Pau en el nostre interior és donar el nostre cor als altres i, Jesús ens ajuda a serenar el nostre cor perquè ell sap que el món no ho pot fer.
No cal oblidar que per obtenir aquesta Pau, per mantenir-la, ens cal estimar les coses senzilles: l’alegria, la satisfacció, l’enteniment, perquè són aquestes les coses importants, i són aquestes les que ens ajuden a ser portadors de Pau en la societat que ens ha tocat viure.
Les persones necessitem estimar i sentir-nos estimats. Necessitem confiar, i aquesta confiança ens fa sentir Pau en el nostre cor i no en el nostre cap; ja que la felicitat i la Pau es donen la mà i cal sentir-les, no pensar-les. És quan trobem el nostre cor asserenat quan sentim aquest sentiment d’alegria que sembla que soni una música molt familiar i la satisfacció de viure. De mirar al cel i donar gràcies.
La Pau doncs no es pot explicar, la Pau cal sentir-la i molt endins. Sols així es pot transmetre aquesta Pau, com un somriure que sorgeix d’un lloc molt intern de nosaltres mateixos i que omple la nostra vida de gratitud.




TORNAR