ACTIVITATS
Aquestes són les acitivitats que vam realitzar a la casa de colònies Mas Gircós:
Forn solar
En aquesta activitat, alumnes havien de fabricar un forn o cuina solar mitjançant materials barats i fàcils d'aconseguir, ja que aquestes cuines s'empren sobretot en llocs pobres i de pocs recursos per fregir els aliments o simplement per desinfectar l'aigua per poder-la beure.
La construcció consistia:
1- Posar dues caixes una a dintre de l'altre amb una distància entre cada una d'elles.
2- Folrar amb paper de plata les dues caixes.
3- Entremig de les dues caixes, s'hi havien de posar diversos papers de diari per fer d'aïllant.
4- Posar una tapa que contingues un reflectant del Sol, com per exemple un plàstic o un vidre per tal d'enviar els raigs solars a l'interior de la cuina i així escalfant el producte.
Llàstima que no vam poder probar aquests invents tant enginyosos.
Tirolina:
Aquesta activitat es situava a un dos-cents metres de la casa. Consistia en varies parts dividides en dos trams: el primer tram era un pont constituit per tres cordes(dos que feien de "baranes" i una per suportar els peus), un altre pont amb només dos cordes i una baixada en tirolina en què es travessava el riu que passava per una petita vall. Després s'havia de travessar el riu per damunt d'un tronc per així arribar al segon tram: aquí ens hi trobavem un pont penjat i 2 tirolines més. Als alumnes, la majoria, s'ho van passar molt bé.
En aquesta activitat, la seva finalitat, entre d'altres, era estudiar el mètode de transport d'objectes dels temps passats, que es passaven mitjançant una tirolina de molts metres de distància i permetia un transport més fàcil i alhora eficaç. També van haver de fer un exercici de pitàgores en el dossier del crèdit.
BTT:
Sens dubte, aquell crèdit de síntesi no hauria estat tan especial sense la BTT. Dintre aquesta activitat, van succeïr diversos fets que van fer d'una simple activitat en una aventura per més d'un: algunes persones es van tenir .
En aquesta activitat s'arribava fins a un antic monestir, on s'estudiava diverses parts de l'edifici.
També cal remarcar la "perillositat" de l'excursió ja que acavaba de ploure i tot estava ben moll i preparat perquè algú i caigués de morros.
ANÀLISI D'EGAGRÒPILES
En aquesta activitat, els alumnes van haver d'analitzar una egagròpila d'una òliba. Les egagròpiles són les restes dels animals menjats per l'òliba, que no ha pogut digerir. Estan compostes per plomes o pèls d'altres ocells i ossos. Llavors el que fan les òlibes és fer-ne una bola i treure-la per la boca.
Sens dubte aquella va ser una activitat que als alumnes els hi va agradar no pel que s'havia de fer sinó per l'originalitat de l'activitat i la relativa prudència en tocar aquella boleta llefiscosa. Quan la tenies disseccionada, es tractava de classificar els ossos segons el tipus de què eren.