Escola Josep Dalmau Carles
Projectes
PLA CATALÀ D'ESPORT A L'ESCOLA
GENERALITAT DE CATALUNYA
Per a més informació, cliqueu la imatge:
És un Pla impulsat pel Departament d’Educació i la Secretaria General de l’Esport que pretén posar a l’abast de tot l’alumnat la pràctica d’activitats físiques i esportives.  Està relacionat i coordinat amb el Pla Educatiu d’Entorn.

Objectius

El Pla Català d'Esport a l'Escola, té per objectiu incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l'adquisició d'hàbits saludables.

Des de l’escola, un dels objectius transmetem és el d’afavorir un ambient de salut física, psicològica i afectiva que millori les possibilitats expressives, comunicatives, lúdiques i motrius, mitjançant el joc.

Un altre objectiu és respectar la diversitat, evitant els estereotips socials, tractant de possibilitar a tot l’alumnat el major grau de desenvolupament possible.

Promoció de diferents esports

Des del curs 2008-09 formem part del Pla Català de l’Esport i ja som una secció esportiva. Al llarg dels cursos incentivem la participació en les diferents activitats esportives dels caps de setmana: cros, curses populars, handbol, futbol, tennis taula, sardanes i moltes més activitats.

Dins l’àrea d’Educació Física ens acollim als plans de promoció (handbol, judo, rugbi, atletisme i bitlles catalanes) de diferents entitats esportives, que han servit per apropar aquestes disciplines i habilitats als nostres alumnes.

Dinamització del pati

Dinamitzem l’hora del pati, i cada dilluns, dimarts i dimecres dins del racó d’Educació Física es proposa un joc i es proporciona el material adient per portar-lo a terme. Aquest material també es disponible durant l’hora de menjador.

Promoció d'activitats esportives

Puntualment informem de les diferents notícies esportives. I també participem diada de l’esport.

Programa de Natació Escolar

El programa de Natació Escolar: és una activitat setmanal que es fa d’octubre a maig pels alumnes de 4t i està promoguda pel Pla d’Educació i Convivència.
Des de l’escola es valora aquesta activitat com a molt positiva i necessària.
Agraïm la participació desinteressada dels pares i mestres per poder continuar realitzant i participant a les trobades esportives durant els caps de setmana.