Escola Josep Dalmau Carles
Girona
Projectes
Educació en Comunicació Audiovisual (ECA)
Podeu veure vídeos i escoltar programes de ràdio clicant les següents imatges:
Per a més informació, cliqueu sobre la imatge:

Premis El CAC a l'Escola

El Consell de l'audiovisual de Catalunya (CAC) ens ha concedit un total de 5 premis en 4 anys consecutius.

Curs 2007-08
Tercer premi cicles mitjà i superior
La publicitat en el context del PECA. Enllaç CAC

Curs 2008-09
Segon premi educació Infantil i cicle inicial
La informació. Les notícies en difrents mitjans.Enllaç CAC

Curs 2009-10
Segon premi educació Infantil i cicle Inicial.
La ficció: curts, animacions i trucs de càmera. Enllaç CAC

Curs 2010-11
Segon premi educació infantil i cicle inicial
La ràdio a l'escola en el context del Projecte d'Immersió Lingüística de Centre

Tercer premi cicle mitjà i superior
La publicitat i els valors

Curs 2010-11

Segon premi. Educació infantil i cicle inicial

Càmera i... acció!

Tercer premi. Cicle mitjà i superior

L'ERAM a l'escola

Curs 2013-14

Primer premi. Cicle mitjà i superior

El guió d'un projecte audiovisual

El treball va començar amb un Projecte d’Innovació Educativa del Departament d’Ensenyament, que s’ha dut a terme des del curs 2005-06 al 2007-08. Actualment ja s’ha implementat a la programació general del centre.

Objectius

Reflexionar sobre l’impacte que produeixen els missatges que es reben a través dels mitjans de comunicació i les possibilitats dels recursos audiovisuals com a eines de comunicació.

Incorporar progressivament les tecnologies com  a recurs didàctic en totes les àrees curriculars.

Potenciar que les famílies contribueixin a desenvolupar bons hàbits per a un consum responsable dels mitjans.

Programació del treball per blocs

- INFORMACIÓ

Anàlisi i producció de notícies, reportatges i documentals en diferents formats: vídeo, ràdio o escrits.

- FICCIÓ

Anàlisi i realització de trucs de càmera, animacions, pel·lícules, etc

.

- PUBLICITAT

Anàlisis d’anuncis gràfics i de televisió, cartells publicitaris i producció d’anuncis amb vídeo o impresos.

Col·laboració amb l'ERAM

Des del curs 2009-10 portem a terme un projecte de col·laboració amb l'Escola de Realització Audiovisual i Multimèdia de Girona (ERAM).

Consisteix en unes sessions de pràctiques d'alguns estudiants de l'ERAM en les sessions de treball de Comunicació Audiovisual dels nostres alumnes de cicle mitjà i superior (De 3r a 6è).

Ho valorem molt positivament, ja que és una experìència enriquidora per a tothom.