NOVETATS

senyera

cangur

Cangur 2015

Després d'haver participat a les proves cangur d'enguany i coneguts els resultats, des d'aquí volem felicitar tots els alumnes que hi han pres part, però en especial a Hanying Fu de quart d'ESO, que ha estat premiada per obtenir el lloc 34, d'un total de 7501 participants (0,44%) i Xavier Rubió de primer de batxillerat, al lloc 135 d'un total de 4343 participants (3,1%).

Premis Sambori 2015

El Teatre Municipal de Ribes de Freser, el passat mes de març, va acollir l'acte d'entrega dels Premis Literaris Sambori Òmnium corresponents al Ripollès, la Garrotxa i Osona. Quaranta-tres centres de les comarques han participat en la convocatòria, amb un total de 3472 estudiants. El premi Sambori és el certamen literari educatiu més important dels Països Catalans.

Pel que fa la categoria de 1r i 2n d'ESO, el 3r premi fou per a l'alumne del nostre centre Isaac Blázquez amb La història de l'Anna.

Felicitem l'alumne premiat i animem tots els altres participants a continuar escrivint.

isaac
CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA 2015

El passat dimecres dia 18 de març es va celebrar al Casal Marià d’Olot l’acte dels quarts de final de l’XI Certamen de Lectura en Veu Alta de la Garrotxa i el Pla de l’Estany 2015. Hi van participar 15 centres entre primària i secundària amb un total de 35 lectors. Aquest és un acte pedagògicament molt interessant que ja forma part de la programació per al Pla d’Impuls a la Lectura en alguns centres, dins els quals es troba l’Institut Montsacopa.

Del nostre institut es varen presentar els alumnes següents:
-Isaac Martínez, de 2n d’ESO, dins la categoria Corsaris.
-Aniol Puigvert i Victòria Vilalta de 3r d’ESO i Carlota Puigvert de 4t d’ESO, dins la categoria Tropa de Corsaris.

Finalment cap d’ells no va quedar seleccionat per a les semifinals que es faran a Girona però cal felicitar-los ja que ho van fer molt bé. De fet, el jurat no ho va tenir fàcil per a l’elecció dels semifinalistes.

Sortida de 1r de batxillerat a Barcelona

El dijous 26 de març de 2015, l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’Institut Montsacopa van realitzar una interessantíssima excursió a Barcelona.

L’objectiu de la sortida era doble; d’una banda, al matí assistir al teatre Victòria a veure l’opereta MAR I CEL, de la companyia Dagoll Dagom, un espectacle fascinant basat en l’obra teatral d’Àngel Guimerà, una tragèdia romàntica escrita l’any 1888, l’adaptació de la qual era un musical, veritable espectacle farcit de belles cançons, amb una acció trepidant i efectes de llum i so molt impactants. L’obra va entusiasmar tots els assistents, la majoria alumnes d’escoles de primària i instituts d’arreu de Catalunya i Andorra.

teatre

A la tarda, els nostres alumnes van treballar molt al centre de la ciutat: van realitzar quatre entrevistes en anglès cadascun d’ells a turistes, a partir d’unes preguntes prèviament preparades per ells.

El dia es va fer molt curt i va estar molt ben aprofitat, ja que a més el bon temps ens va acompanyar en tot moment.

Concurs de la Coca-Cola 2015

El passat dissabte 21 de març de 2015, set alumnes de l’institut Montsacopa d’Olot varen participar en el “38 Concurs Premi Relat Breu en català”, conegut concurs de redacció que se celebra des de fa anys arreu de Catalunya i l’Estat espanyol. És un certamen literari adreçat a alumnat de 2n d’ESO on es valora tant la creativitat com la correcció lingüística.

Coca Cola

Enguany la prova presencial de redacció va tenir lloc a l’Institut La Garrotxa, d’Olot, on la trentena de participants, provinents dels diferents centres educatius de la Garrotxa, van haver d’escriure un relat que no podia excedir un full per ambdues cares, en un màxim de temps de dues hores. Tot i ser un dia passat per aigua, els participants van arribar somrients i amb ganes de fer una bona feina.

L’alumnat participant de l’Institut Montsacopa va ser: Isan Chaoui i Laura Garcia, de 2n d’ESO B; Ariadna Bosch i Núria Simón, de 2n d’ESO A; Agnàs Fortín i Paula Reinón, de 2n d’ESO C, i per últim, Judith Martí, de 2n d’ESO D.

Desitgem molta sort a les nostres alumnes i els animem que continuïn així!

insmontsacopa
dol

insmontsacopa

C/ Joan de Cabirol s/n       Telèfon 972 267 000       Fax 972 271 027      iesmontsacopa@xtec.cat