NOVETATS

Nadal 2014

Com ja és tradició l'alumnat de la matèria optativa de fotografia de 1r i 2n d'ESO ha col·laborat en la decoració del centre amb motiu de les Festes de Nadal. A 1r d'ESO són interpretacions individuals a partir d'un record immediat amb relació al motiu festiu i a 2n una participació més col·lectiva basada en el retrat de persona/es cercant el gest, la mirada o l'espontaneïtat.

Premi del col·legi de Geòlegs de Catalunya per a Mireia Suñer

mireia
El passat divendres 19 de desembre de 2014, l'exalumna del centre Mireia Suñer va rebre el 2n premi de la VIII Edició del concurs de treballs de recerca sobre Ciències de la Terra i Medi Ambient pel seu treball "Un món petit amaga un món molt gran", un estudi sobre els fesols de Santa Pau.

Per què els fesols de Santa Pau tenen unes característiques organolèptiques que els fan únics? Després d'analitzar els sòls de més de 50 camps d'arreu de la Garrotxa, entre els quals s'hi troben els de Santa Pau, camps de sòls volcànics  i d'altres sòls de terra no volcànica per tal de poder comparar, l'autora del treball arriba a la conclusió que són les al·lofanes, un tipus d'argil·les presents en els sòls volcànics de la Garrotxa, les responsables del gust i textura característics d'aquest fesols. Cal dir però, que les al·lofanes estan presents amb més quantitat, al sòls provinents de volcans "joves", com ara, els de Santa Pau.

Des d'aquí volem felicitar la nostra exalumna i desitjar-li molta sort en el seu futur.

cartell

El passat mes de desembre va tenir lloc un recital de poesia que commemorava el centenari del naixement del poeta Joan Vinyoli a la Sala Torín. Alguns alumnes de tercer d'ESO, quart d'ESO i Batxillerat van recitar poemes del poeta acompanyats d'imatges i música. El recital poètic es va oferir als ciutadans d'Olot el dia 22 de desembre al vespre i l'endemà, dia 23, a l'alumnat de l'institut Montsacopa.

Activitats i tallers amb motiu de la MARATÓ DE TV3

El proper dissabte dia 13 de desembre de 2014, a la plaça Rector Ferrer, de 16h a 20h hi haurà tallers i activitats adreçats al públic infantil; sortejos (amb la compra dels números  donarem un tiquet per una xocolata amb xurros), ball, contes, timbalers, mesura de les constants vitals per a les famílies etc., amb la finalitat de  recollir diners per destinar-los a la Marató de TV3 que enguany està dedicada a les malalties del cor.

Aquesta activitat està organitzada, de manera totalment altruista, per les alumnes i el professorat dels cicles formatius d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i d’ Educació Infantil de l’ Institut Montsacopa d’Olot. Per poder-hi participar només haureu de fer una aportació econòmica totalment voluntària.

marató

També els dies 11 i 12 de desembre d'enguany es farà una campanya de recollida de diners al mateix institut.

Informació de les activitats...

Visita al Consorci d'Acció Social de La Garrotxa

El passat dimecres 19 de novembre de 2014, les alumnes del 2n curs del CFGS d'Educació Infantil van visitar el Consorci d'Acció social de La Garrotxa, activitat que s'emmarca en el M01: Intervenció amb famílies a atenció a infants en risc. Ens va fer l'explicació dels diferents serveis la coordinadora Carme Sans.

Castanyada 2014

TAP TEI ESO ESO

Treball de camp pel PNZVG. Alumnes de 1r d'ESO

El passat divendres dia tres d'octubre d'enguany, l'alumnat de 1r d'ESO va realitzar un treball de camp pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (PNZVG).

Es tractava de portar  a terme una activitat que es va repetint des de fa uns anys i que té com a objectiu que els nois i noies de 1r d'ESO prenguin consciència de l'entorn natural que envolta Olot i el nostre institut.

Dintre d'uns mesos aquests alumnes repetiran la mateixa sortida per tal de poder observar els canvis estacionals que es produeixen en aquests espais i comprovar com canvia el paisatge durant els diferents cicles vegetals.

L'excursió va ser una matinal entretinguda i que es va desenvolupar amb total normalitat. Els 120 alumnes de 1r d'ESO, acompanyats per 7 professors, van fer una caminada des de l'aparcament del volcà Santa Margarida fins a l'institut.

1eso

"A PROPÒSIT D'EN BERGA I BOIX..."

Interpretacions de l'obra d'en Berga i Boix per part d'un grup d'alumnes de 4t d'ESO.

Del 03/10/2014 al 02/11/2014 .

Can Trincheria

insmontsacopa
40 anys

insmontsacopa