NOVETATS

Alumnes de l’Institut  Montsacopa fan la ruta de l’exili

El passat 18 de febrer, alumnes de 2n de Batxillerat de l’Institut Montsacopa van homenatjar els exiliats republicans del 1939 visitant alguns dels principals escenaris on es van produir aquells desgraciats fets.

El dia va començar amb la visita a la Maternitat d’Elna, on van poder prendre contacte amb el drama humà que van representar els camps de concentració del sud de França de la mà d’Elisabeth Eidenbenz, autèntica protagonista de la Maternitat.

Tot seguit van visitar la tomba d’Antonio Machado a Cotlliure i van continuar fins a les platges d’Argelers on el 1939 també es va instal·lar el camp de concentració que va agrupar fins a 90000 republicans en unes condicions infrahumanes. Prèviament havien tingut un moment de record per al centenar de nens que van ser enterrats en l’espai que ocupava el Cementiri dels Espanyols, annex al mateix camp de concentració.

El retorn a Olot va passar pel coll de la Manrella, on van poder deixar un record al peu del petit monument dedicat al president Lluís Companys i un altre record al monument dedicat a l'Exili que hi ha a la Vajol.

Aquests actes van estar acompanyats de lectures molt emotives i significatives de persones que ens han deixat les seves experiències escrites en les seves memòries. Va ser una jornada plena d'emocions històriques.

Treball de camp pel PNZVG. Alumnes de 1r d'ESO

El passat dia 21 de gener de 2015, l'alumnat de 1r d'ESO va tornar a al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa per tal de poder comprovar sobre el terreny, ja visitat el mes d'octubre, els canvis que experimenta el paisatge com a conseqüència de l'efecte estacional.

Alumnat i professorat van poder gaudir de visites guiades al Parc Nou, on van visitar el Museu dels Volcans, una exposició temporal i l'estació meteorològica.Posteriorment van fer una caminada fins a can Xel, punt de recollida dels autocars per tornar cap a l'institut.

Josep-Francesc Delgado

Visita de l'escriptor Josep-Francesc Delgado

El dia 2 de febrer l'escriptor barceloní Josep-Francesc Delgado va visitar el nostre institut.
Va entusiasmar els alumnes de 4t d'ESO i els professors assistents a la sala d'actes tot parlant-nos d'una de les seves obres més exitoses, Els llops de la lluna roja, una novel·la completa ambientada al Berguedà a finals de la guerra civil espanyola, llegida pels alumnes de 4t i comentada a classe.

Delgado va mostrar grans dots de comunicador i es va posar tothom a la butxaca gràcies al relat d'un munt d'intel·ligents i divertides anècdotes i experiències acumulades al llarg de la seva vida tant personal com professional.
Així és com el va definir algun dels alumnes: "Un autèntic crack".

Visita al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa

L'alumnat de 2n de  Batxillerat de l'institut Montsacopa que cursa la matèria de Geografia va fer una sortida, el passat 28 de gener de 2015, a la seu del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els assistents van  visitar el Centre de Documentació, on hi ha els treballs cartogràfics I van tenir notícia de les activitats més habituals que realitzen els tècnics que treballen sobre el territori. Va ser un interessant matí d'aprenentatge!

Matinée Batxibac

Els alumnes de 1r de Batxibac van assistir a la 'Matinée Batxibac' el passat 23 de gener. Organitzada pel Departament d'Ensenyament a una de les facultats de la Universitat de Girona, aquesta jornada va permetre als joves d'aquesta modalitat practicar la llengua francesa.

Juntament amb alumnes d'altres instituts de Girona i un de la Vall d'Aran, van realitzar dos tallers. El primer, de prosòdia: van fer exercicis d'escalfament de la veu i van llegir i enregistrar un extracte de l'obra 'L'étranger' d'Albert Camus. El segon va consistir a fer una lectura del mateix fragment adaptat al teatre.

Això els va permetre expandir els seus coneixements pràctics del francès i, a més, prendre contacte amb altres alumnes que estudien el mateix que ells.

Nadal 2014

Com ja és tradició l'alumnat de la matèria optativa de fotografia de 1r i 2n d'ESO ha col·laborat en la decoració del centre amb motiu de les Festes de Nadal. A 1r d'ESO són interpretacions individuals a partir d'un record immediat amb relació al motiu festiu i a 2n una participació més col·lectiva basada en el retrat de persona/es cercant el gest, la mirada o l'espontaneïtat.

Premi del col·legi de Geòlegs de Catalunya per a Mireia Suñer

mireia
El passat divendres 19 de desembre de 2014, l'exalumna del centre Mireia Suñer va rebre el 2n premi de la VIII Edició del concurs de treballs de recerca sobre Ciències de la Terra i Medi Ambient pel seu treball "Un món petit amaga un món molt gran", un estudi sobre els fesols de Santa Pau.

Per què els fesols de Santa Pau tenen unes característiques organolèptiques que els fan únics? Després d'analitzar els sòls de més de 50 camps d'arreu de la Garrotxa, entre els quals s'hi troben els de Santa Pau, camps de sòls volcànics  i d'altres sòls de terra no volcànica per tal de poder comparar, l'autora del treball arriba a la conclusió que són les al·lofanes, un tipus d'argil·les presents en els sòls volcànics de la Garrotxa, les responsables del gust i textura característics d'aquest fesols. Cal dir però, que les al·lofanes estan presents amb més quantitat, al sòls provinents de volcans "joves", com ara, els de Santa Pau.

Des d'aquí volem felicitar la nostra exalumna i desitjar-li molta sort en el seu futur.

insmontsacopa
40 anys

insmontsacopa

C/ Joan de Cabirol s/n       Telèfon 972 267 000       Fax 972 271 027      iesmontsacopa@xtec.cat