ESO 2. Una estada transfronterera

Els Alumnes de 2n ESO fem expressió corporal

L'expressió corporal és un llenguatge mitjançant el qual la persona, a través de les percepcions i les sensacions que li transmeten el seu cos, els altres i l'entorn, s'expressa, comunica i interactua amb el món que l'envolta. L'expressió facial forma part de la comunicació no verbal.
Inclou totes les formes de moviment realitzades amb el propi cos, ja siguin gestos, postures, actituds, estats d'ànim, danses i accions que ens permetin relacionar-nos amb un mateix, amb els altres i amb els objectes.
Aquest any els alumnes de 2n ESO hem realitzat un muntatge d’expressió corporal. Aquí teniu unes fotografies que, com es diu habitualment, una imatge val més que mil paraules, mai més ben dit.

Els nois i noies de 2n d'ESO hem passat una setmana a Villefranca de Conflent juntament amb uns nois i noies francesos d'una escola de Le Soler, vila agermanada amb Puigcerdà.

Aquesta estada tenia com a fil conductor el Tractat dels Pirineus, tractat que va ocasionar el trencament  de la Cerdanya, passant una bona part dels seus pobles a l’Estat Francès.

Durant aquests dies, vam conviure amb aquests nois i noies francesos, amb els quals ens havíem d’entendre en francès o a través de signes. Vàrem fer un seguit d’excursions com el Fort Libèria o Sant Miquel de Cuixà.

També varen venir dos gendarmes que ens van fer ,d’una banda, una explicació teòrica sobre riscos com pot ser l’ús de l’alcohol i les drogues i tot seguit, l’aplicació pràctica on havien de fer un circuit amb unes ulleres que simulaven un estat d’alcoholèmia.

També vàrem poder practicar la nostra destresa artística en el taller de ceràmica o el de tall de pedra; els més agosarats, van fer espeleologia i els altres vàrem anar a veure les Grottes de Fontcanaletes.
En resum, va ser una bona experiència i ens ho vàrem passar d’allò més bé.