ESO   El CENHID ens fa una visita a l'escola

La Celebració d'una copa d'Europa d'esquí per a discapacitats a la Molina, ha donat lloc a una proposta cultural i lúdica duta a terme pel CENHID (Centre Nacional d'Esports hivern per a Disminuïts Físics).

El CENHID es marca com a objectiu aprofitar la Copa d'Europa per acostar l'esport per a discapacitats a tots els nens de la comarca. Per aconseguir aquest objectiu, el CENHID duu a terme una proposta que consta de diferents activitats:

– Xerrada als escolars.
– Visita i desplaçaments dels escolars a les pistes a veure la competició.
– Concurs de dibuix i redacció.

A l’escola Vedruna de Puigcerdà vam tenir el plaer de rebre la visita d'alguns representants del CENHID i de diferents esportistes d'èlit. Durant la xerrada, vam conèixer el món de l'esport adaptat. Alhora, vam descobrir el material adaptat que aquest esportistes fan servir per esquiar.

L'experiència es va completar quan vam anar a veure una de les proves de la Copa d'Europa a la Molina. El nivell dels esquiadors era molt elevat i competien en diferents categories en funció de la seva discapacitat. Nosaltres ens vam col·locar a la línia de meta on van animar de valent, als esportistes.