Educació Infantil curs 99 - 00

Etapa d' Educació Infantil

Forma part de l'ensenyament no obligatori: Acull els nens de 0 a 6 anys. Alhora dividit en dos grups: de 0 a 3 Llar d'Infants i de 3 a 6 Parvulari.

L'aprenentatge consta de tres grans àrees, que fan referència a la Descoberta d'un mateix, la Descoberta de l'entorn natural i social i a la iniciació dels diferents Llenguatges: verbal, musical, plàstic, matemàtic i religiós.

Durant aquesta etapa es treballa a partir de Centres d'interès i Projectes, amb la finalitat de globalitzar i d'introduir els nens en el món de l'observació i de l'aprenentatge escolar.

Per tal de respectar i atendre els diferents ritmes de desenvolupament del nen, es formen grups flexibles, treballant per Racons.

Seguint la ideologia del Constructivisme, s'inicia als alumnes "a aprendre a aprendre" per sí mateixos, amb la guia i acompanyament del mestre, introduint-los així, en el món del raonament.

Des de ben aviat és important començar en l'educació de valors com el respecte pels altres, bones maneres, valoració del material…

És una etapa d'introducció al món de l'escola on, al costat dels aprenentatges, es prioritzen l'adquisició d'uns hàbits bàsics.

L'etapa disposa d'un servei d'assessorament psicopedagògic per ajudar a prevenir i detectar possibles entrebancs en l'aprenentatge.

MIREU QUI HA VINGUT!

Els alumnes d’Educació Infantil, hem rebut una carta del follet de la ciutat:

Hola amics:

Sóc el follet de la ciutat, i aquest estiu he vingut a Puigcerdà. Tot passejant dins dels cistells de les senyores que anaven a comprar, he passat per davant de la vostra escola i m’he dit: entraré a veure els nens i nenes. On ereu? Devieu ser de vacances!

He estat a les classes d’Educació Infantil, dormint als matalassos de l’aula de 2 anys ,menjant a la cuineta dels nens de P3 ,jugant amb els cotxes de l’aula de P4 i parlant amb l’Anna, la nina de

P5. Però vosaltres .... vosaltres no hi ereu. Així que, ara que heu començat un nou curs, vindré a veureu’s de tant en tant.

Sóc petit i eixerit, tan petit que no em podreu veure. M’amagaré a les butxaques de les vostres bates, aniré a passeig dins les carteres i aprendré moltes coses noves amb vosaltres.

Fins aviat amics

El follet de la ciutat

PD: us envio una fotografia meva perquè em conegueu.