NO ÉS UN ADÉU PER SEMPRE, TAN SOLS UN A REVEURE!

Diuen que tot arriba i sembla que a mi, per bé o per mal, m'ha arribat el final d'una etapa... però és el començament d'una altra!

És allò de que “vols i dols”, és un compendi de sentiments: em sento trista, il·lusionada, enyorada, animada a fer altres coses, desanimada perquè deixo el contacte directe amb els infants però, en definitiva, molt contenta d'haver dedicat la major part de la meva vida a ser mestra. Tot sovint encara em trobo pensant en coses per fer a la classe, i també penso que en podria haver fet més. Potser és deformació professional, però no em sap gens de greu.

Sempre he considerat que hi ha una cosa més important que transmetre coneixements: fer que els nens vagin contents a l'escola, que tinguin il·lusió per aprendre i per relacionar-se, que tinguin criteri i que creixin, tant intel·lectualment com emocionalment, és a dir: que tinguin una base per ser feliços. Si sabés que he contribuït a que algun nen assoleixi aquests objectius, jo també seria feliç.

Em considero una persona privilegiada; he pogut fer la feina que m'agradava, una feina molt gratificant on, sent aparentment l'ensenyant, resulta que finalment també ets l'ensenyat. No són tan sols paraules, és molt sincerament que dic que he après molt de tots vosaltres: de tots els nens i de tots els companys.

Moltes vegades m'heu ensenyat vosaltres a mi. M'ho he passat bé, he rigut, he disfrutat, fins i tot en ocasions, i sense ser-ne conscients, m'heu distret de les meves cabòries traient-ne importància i fent que tornés a casa cansada, però renovada. També és cert que ens hem enrabiat, enfadat, disgustat, però tot forma part de la nostra història; s'aprèn tant dels moments dolents com dels bons.

Quan vaig entrar en aquesta Escola vaig tenir la segona classe en la que nenes i nens compartien l'ensenyament.

Era una novetat molt important, tan sols hi havia 5 o 6 nois per aula; tots podeu veure les proporcions que hi ha actualment. Cal situar els fets en l'època franquista.

Recordo que per carnestoltes vàrem fer “una simple careta” amb els nens i se'ns va dir que d'acord, però que ho consideréssim com una classe d'expressió corporal...

Podria seguir amb un munt d'anècdotes, però no acabaria mai. Només és per fer-se càrrec de l'evolució que entre les nostres estimades germanes i professors hem anat aconseguint.

No tinc prou paraules per expressar com m'he sentit de ben rebuda per TOTA la “Comunitat Vedruna”, des dels Alumnes a les Germanes, Companys, Serveis i Pares.

Penso que som una gran família. I encara que sigui un tòpic, no puc dir altra cosa que “m'he sentit sempre com a casa”. Per tot això i moltes més coses, MOLTES GRÀCIES.

I als alumnes us desitjo que tingueu molta sort en la vostra vida, però penseu que a la sort també se l'ha de buscar, si us hi esforceu, la trobareu!

UNA FORTA I SENTIDA ABRAÇADA A TOTS, I FINS SEMPRE!

Mercè Arderiu