Tallers de famílies 2010 / 2011

Tallers de famílies: 18/03/2011

Aquest divendres, en una altra sessió del Taller de Famílies, hem iniciat a l'aula de música un mini taller de Dansa i moviment a càrrec de la professora de l'escola Mariona Angelats.

Un taller conduït magistralment amb l'objectiu que les mares i els mestres que hi van assistir poguessin deixar de banda, per una estona, les preocupacions de casa i la feina per dedicar-se una tarda a sí mateixos.

Vam deixar de banda els prejudicis i ens vam alliberar de tot jugant amb globus, amb pilotes, amb ventalls, amb robes…això sí, sense parar de riure! També vam treballar la confiança en els altres i el coneixement del propi cos.

Una experiència diferent, única, enriquidora i relaxant. Simplement, un regal.

Gràcies Mariona!!

Tallers de famílies: 11/02/2011

En aquesta sessió hem ajudat les mestres d'Educació Infantil a elaborar els decorats i el vestuari que ajudaran a fer més boniques les cançons dramatitzades que es representaran el proper dimarts 22 de Febrer a partir de dos quarts de deu del matí a l'entrada d'infantil.

Estarà obert a tots els pares, mares i familiars dels alumnes de P3, P4 i P5!

Aprofitem per convidar-vos-hi i per donar-vos també les gràcies per la vostra col·laboració. Vam fer una molt bona feina!!

Tallers de famílies: 04/02/2011

Xerrada-col·loqui: “Com educar posant límits”
Ma Àngels (Associació Ventijol)

Es comença intentant definir què entenem per posar límits; què vol dir educar; qui intervé en l'educació; què recordem dels límits que teníem quan érem petits...

Es parla també de quins eren els diferents estils educatius: democràtic, permissiu, autoritari, indiferent... S'arriba a la conclusió que el millor és agafar aspectes de cadascun per tenir un bon referent educatiu a casa.

Es donen una sèrie de pautes per crear un bon clima amb els nostres fills i filles i poder-hi parlar còmodament de tot, per donar eines per fomentar l'autonomia i la capacitat crítica, tenint en compte la importància de l'autoritat igualitària entre el pare i la mare i el consens per tractar tot el que tingui a veure amb els fills i filles.

Consideracions a tenir en compte a l'hora de voler un bon clima i una bona convivència amb el nostre fill/a per poder arribar a educar-lo amb límits correctes:
- Parlar sense cridar, complir les promeses bones o dolentes
- intentar comprendre i ajudar el nostre fill/a amb tot el que ens expliqui (per important que ho trobem o no)
- no demanar coses que nosaltres no fem
- no donar tot allò que ens demana el nostre fill/a
- mostrar estima i dir-li al nostre fill/a que l'estimem, etc.

S'acaba la sessió, com de costum, amb un esplèndid berenar aportat pels i les assistents al taller.