Escrivim cartes personals
(Text conversacional)
Partint de la programació d'aula de primer del cicle superior
i , tenint en compte que a la majoria d'alumnes l'expressió
escrita és un dels temes que juntament amb la lectura i la
seva comprensió tenen pendents, els hi costa, que no els
motiva i potser moltes vegades, massa, no saben com posar-s'hi per
fer-ho de manera més o menys ordenada; es va pensar en la
possibilitat de que el fet d'escriure cartes personals amb alumnes
d'una altra escola podria anar bé perquè:
- Si hi ha resposta, motiva més que el fet d'escriure només
perquè la mestra corregeixi.
- Si la resposta és d'una persona de la mateixa edat, amb
unes inquietuds i vocabulari semblants i, que encara no coneixem
; també és més interessant que fer-ho amb
algú de la mateixa aula amb qui treballem i juguem junts.
- Si al final podem arribar a conèixer la persona, tenint
el factor sorpresa de com és, com s'ha descrit en les seves
cartes i, com l'havíem imaginat; fa que això potser
els engresqui a escriure millor.
Concepte
- La llengua escrita com a mitjà de comunicació.
Objectius
- Desenvolupar hàbits que fomentin la comunicació
escrita amb altres persones.
- Aprendre a escriure partint d'un esquema donat ( estructura
de la carta ).
- Saber exposar unes idees de manera ordenada.
- Tenir una relació escrita emisor-receptor al llarg del
curs.
- Conèixer emissor-receptor personalment.
- Ser autocrític amb la cal·ligrafia i l'ortografia
i la presentació perquè els que han de llegir entenguin
el text.
- Posar en comú i valorar l'experiència que ha durat
tot un curs.
Procediments
- Exposició del projecte a les respectives direccions dels
CEIPS per part dels tutors implicats
- Confecció de la primera carta per part del CEIP "Silvestre
Santaló " de Salt
- Inici de la correspondència mitjançant el correu
ordinari.
- A partir de les cartes següents es posa en marxa la idea
dels alumnes del CEIP "Les Ferreries": el
bagul viatger. ( Caixa amb el nom de ambdues escoles
i on a partir d'ara viatjarà la correspondència
i, que les respectives tutores faran que arribi als alumnes de
manera alterna)
- La carta que envien de Les Ferreries ja és a traves d'aquest
bagul. A part de la carta ens fan arribar unes auques que els
alumnes han realitzat.
- Les cartes s'aniran alternant així com també s'inclouran
alguns dels treballs que els alumnes d'una escola fan pels de
l'altra amb motiu d'alguna data especial.
- El darrer trimestre es podria intentar comunicar-se a través
del correu electrònic.
Per què amb Palafolls?
- Els motius són varis i l'ordre en que s'exposen podria
ser diferent.
- Els alumnes de primer de cicle superior d'ambdues escoles utilitzen
el mateix llibre de llenguatge, cosa que ha facilitat a l'hora
de programar aquesta activitat.
- És bo que els alumnes puguin conèixer un CEIP
diferent al seu tan en alumnat com en distribució i grandària
d'espais.
- Amb la visita també tindran oportunitat de passejar per
indrets que en algun lloc té edificis diferents i avantguardistes.
- El fet de que les diferents tutores implicades en aquest projecte
ja es coneguin i coincideixin en la seva manera de treballar el
llenguatge.
* El
CEIP Les Ferreries, de Palafolls
|