Escrivim cartes personals

(Text conversacional)

Partint de la programació d'aula de primer del cicle superior i , tenint en compte que a la majoria d'alumnes l'expressió escrita és un dels temes que juntament amb la lectura i la seva comprensió tenen pendents, els hi costa, que no els motiva i potser moltes vegades, massa, no saben com posar-s'hi per fer-ho de manera més o menys ordenada; es va pensar en la possibilitat de que el fet d'escriure cartes personals amb alumnes d'una altra escola podria anar bé perquè:

• Si hi ha resposta, motiva més que el fet d'escriure només perquè la mestra corregeixi.
  • Si la resposta és d'una persona de la mateixa edat, amb unes inquietuds i vocabulari semblants i, que encara no coneixem ; també és més interessant que fer-ho amb algú de la mateixa aula amb qui treballem i juguem junts.
  • Si al final podem arribar a conèixer la persona, tenint el factor sorpresa de com és, com s'ha descrit en les seves cartes i, com l'havíem imaginat; fa que això potser els engresqui a escriure millor.

Concepte

• La llengua escrita com a mitjà de comunicació.

• Desenvolupar hàbits que fomentin la comunicació escrita amb altres persones.
  • Aprendre a escriure partint d'un esquema donat ( estructura de la carta ).
  • Saber exposar unes idees de manera ordenada.
  • Tenir una relació escrita emisor-receptor al llarg del curs.
  • Conèixer emissor-receptor personalment.
  • Ser autocrític amb la cal·ligrafia i l'ortografia i la presentació perquè els que han de llegir entenguin el text.
  • Posar en comú i valorar l'experiència que ha durat tot un curs.

Procediments

• Exposició del projecte a les respectives direccions dels CEIPS per part dels tutors implicats
  • Confecció de la primera carta per part del CEIP "Silvestre Santaló " de Salt
  • Inici de la correspondència mitjançant el correu ordinari.
  • A partir de les cartes següents es posa en marxa la idea dels alumnes del CEIP "Les Ferreries": el bagul viatger. ( Caixa amb el nom de ambdues escoles i on a partir d'ara viatjarà la correspondència i, que les respectives tutores faran que arribi als alumnes de manera alterna)
  • La carta que envien de Les Ferreries ja és a traves d'aquest bagul. A part de la carta ens fan arribar unes auques que els alumnes han realitzat.
  • Les cartes s'aniran alternant així com també s'inclouran alguns dels treballs que els alumnes d'una escola fan pels de l'altra amb motiu d'alguna data especial.
  • El darrer trimestre es podria intentar comunicar-se a través del correu electrònic.

Per què amb Palafolls?

• Els motius són varis i l'ordre en que s'exposen podria ser diferent.
  • Els alumnes de primer de cicle superior d'ambdues escoles utilitzen el mateix llibre de llenguatge, cosa que ha facilitat a l'hora de programar aquesta activitat.
  • És bo que els alumnes puguin conèixer un CEIP diferent al seu tan en alumnat com en distribució i grandària d'espais.
  • Amb la visita també tindran oportunitat de passejar per indrets que en algun lloc té edificis diferents i avantguardistes.
  • El fet de que les diferents tutores implicades en aquest projecte ja es coneguin i coincideixin en la seva manera de treballar el llenguatge.

* El CEIP Les Ferreries, de Palafolls