DIA DE LA DONA TREBALLADORA
"Hi havia una vegada ...
un munt de contes"
PROPOSTA:
Consisteix en analitzar un conte des de la perspectiva de gènere.
OBJECTIU:
- Ens hem centrat en dos objectius:
1. l'objectiu d'analitzar el rol femení i masculí en un conte:
" La imatge que transmet cada personatge principal femení i masculí (física i de caràcter).
" El paper que juga cada personatge.
" El gènere dels personatges "dolents".
" El que s'imaginen els nens que faran els personatges després del conte.
2. Observar les diferències que es donen segons si el conte és tradicional o actual, d'una zona geogràfica o d'un altre, ...
METODOLOGIA I ACTIVITAT:
1. De l'adreça http://www.unamadecontes.cat hem vist el conte corresponent del llistat següent:
P3 A:"Vull una corona" Raimon Portell (Catalunya)
P3 B:"La Caputxeta Vermella" Charles Perrault (França)
P4 A:"La princesa més fina del món" Hans Christian Andersen (Dinamarca)
P4 B:"El primer petó" Victòria Bermejo (Catalunya)
P4 C:"El sastre valent" Conte popular alemany (Alemanya)
P5 A"Tatxí - Tatxó i la draga Draga" Joles Senell (pseudònim de Josep Albanell)
P5 B"La filla del sol i la lluna" Conte popular català (Catalunya)
1r A"Hansel i Gretel" Jakob i Wilhelm Grimm (Alemanya)
1r B: "La nena llesta" Conte popular rus
2n A:"El senyor Guerra i la senyora Pau" Joan de Déu Prats (Catalunya)
2n B:"Què li passa a la Nora" Eulàlia Carrillo (Catalunya)
3r A:"La Ventafocs" Charles Perrault (França)
3r B:"El nòvio de la meva mare" Eulàlia Carrillo (Catalunya)
4t A:"La filla del mercader" Conte popular afganès (Afganistà)
4t B:"La serp i la donzella" Llegenda african de la tribu Mandinga
5è A:"El tsar Saltan" Alexander Puixkin, en Rimski Korsakov n'ha fet una òpera
5è B: "La vaca bruna" Conte popular rus (Rússia)
6è A:"En Mergen i els seus amics" Conte popular siberià (Rússia)
6è B:"Epaminondes i la Cleopatra" Conte popular dels EEUU
2. Entre tots els nens i nenes de la classe han respost les següents qüestions:
-COM ÉS? Característiques personals de 1 personatge femení i 1 personatge masculí, tant la imatge personal com el comportament emocional.
-QUÈ FA? Quin paper fa en l'acció, pren la iniciativa,...?
El personatge protagonista i el personatge "dolent" o "negatiu" és masculí o femení?
-T'imagines que farà el personatge femení o el masculí un cop acabat el conte?
3. Per acabar, hem elaborat un mural amb diferent material.
AQUÍ PODEM VEURE ALGUNS DELS MURALS:
|