TORXA OLÍMPICA
OLIMPIC TORCH

Dels Jocs Olímpics Barcelona 92

 


La torxa té una forma allargada i prima amb una circumferència a la part on s'encén el foc. Ricard va dissenyar altres elements per als Jocs Olímpics de Barcelona 1992. La torxa que evocava, per mitja de les formes, la construcció de l'espai entre l'experiència arquitectònica i l'estructura, tenia un contingut humanista. S'ha dit que la torxa de Barcelona 1992 era mediterrànea. És cert, però potser s'hauria de dir que era humanista. més enllà de la seva estructura i funcionalitat, estava dissenyada per a la mà de l'home i la dona, per la cursa de relleus. Estava feta per portar el foc i per exhibir-lo en un ritual de múltiples actors i escenaris abans d'arribar, en fletxa, al pebeté de Montjuïc. La torxa de Ricard era renovadora, respectuosa en el sentit de reforçar el significat de la flama i la seva cursa. La torxa de Ricard, és una obra de síntesi entre la modernitat, la tecnologia i l'humanisme olímpic.



E - The torch has an long form and thin with a circumference on everything where the fire is ignited. Ricard designed other elements for the Olympic games of Barcelona 1992 between them one finds the torch that it was evoquing, by means of the forms, the construction of spread between the architectural experience i the structure, it had a humanist content. It has been said that the torch of Barcelona 1992 was Mediterranean. It is true but maybe it would have to be said that rea humanist beyond his structure and functionality, was designed by the hand of the man and the woman, for the career of reliefs. It was done to take the fire and scenes to exhibit it in a ritual of multiple actors i before coming, the date, to Montjuïc's censer. Ricard's torch was renovating, respectful in the sense of reinforcing the meaning of the flame and his career. Ricard's torch, for Barcelona (1992) it has been a masterpiece of synthesis between the modernity, the technology and the Olympic humanism.

N -

C - La antorcha tiene una forma alargada y delgada con una circunferencia encima de todo donde se enciende el fuego. Ricard diseño otros elementos para los juegos olímpicos de Barcelona 1992 entre ellos se encuentra la antorcha que evocaba, por medio de las formas, la construcción del espació entre la experiencia arquitectónica i la estructura, tenía un contenido humanista. Se ha dicho que la antorcha de Barcelona 1992 era mediterránea. Es cierto pero tal vez se tendría que decir que sea humanista más allá de su estructura y funcionalidad, estaba diseñada por la mano del hombre y la mujer, por la carrera de relevos. Estaba hecha para llevar el fuego y para exhibirlo en un ritual de múltiples actores i escenarios antes de llegar, la fecha, al pebetero de Montjuïc. La antorcha de Ricard era renovadora, respetuosa en el sentido de reforzar el significado de la llama y su carrera. La antorcha de Ricard, para Barcelona (1992) ha sido una obra maestra de síntesis entre la modernidad, la tecnología y el humanismo olímpico.