AMER
Pàgina principal

Els alumnes que estudien a l'institut no són tots d'Amer. Amer és un poble petit i els alumnes provenen també d'altres pobles de la zona (Sant Feliu de Pallerols, Les Planes d'Hostoles, Santa Colom de Farners, Bescanó...).

Amer està situat a la comarca de La Selvam a uns 30 quilòmetres de Girona, enmig de muntanyes. Té aproximadament 2400 habitants. És una població que té més de 1000 anys d'història.

Hi ha un monastir benedictí de Santa Maria d'Amer, consagrat el 949. tot i les destruccions i modificacions que ha patit el monument, encara es pot apreciar l'estructura de l'església i alguns absis romànics.

Molt a prop del monastir hi ha una plaça porticada, on es celebren les Festes del poble. També hi té lloc el mercat setmanal cada dimecres al matí.

La gent d'Amer treballava de la pagesia i la ramaderia, però avui dia hi ha algunes indústries al poble o d'altra gent treballa fora del poble. Com en moltes poblacions petites algunes tradicions relatives al menjar o a l'artesania encara perviuen. Al costat del poble també hi ha una font d'aigua i una gran indústria que l'embotella, la Fonter. en aquesta zona hi ha moltes rutes per caminar o per anar en bicibleta.