IES CASTELL D'ESTELA   INSTAL.LACIONS

El pati

Aules d'idiomes Espai atenció individual Entorn

DESCRIPCIÓ

L'IES Castell d'Estela està situat a la part alta de la població d'Amer molt a prop de l'antiga estació de tren. Tres edificis, ubicats en dos nivells d'una mateix jardí, conformen les seves instal.lacions. L'edifici principal de tres plantes, el del nivell superior, és el més gran i hi ha les aules generals, els serveis administratius i la consergeria, la direcció i la sala de professors, així com la sala d'actes i aules específiques de dibuix, d'atenció individualitzada, laboratori de física i química, laboratori fotogràfic, i també alguns departaments.

Al nivell inferior hi ha dos edificis més de dues plantes. Al més gran hi ha el menjador, la biblioteca, l'aula de tecnologia i, al primer pis, l'aula d'informàtica, la de música i la de religió. A la planta baixa de l'altra edifici, el més petit de tots, hi trobem els laboratoris de química i naturals i, al primer pis les aules de llengües estrangeres i l'espai específic d'art i d'imatge.

AULES GENERALS

L'institut disposa de 14 aules generals distribuïdes en les tres plantes de l'edifici principal. Cada aula s'assigna a cada un dels grups de l'ESO i del batxillerat.

LABORATORI DE FÍSICA

El laboratori de física està situat a l'edifici principal. A part de disposar de l'instrumental i la infraestructura necessària per a desenvolupar les pràctiques també hi ha l'equip informàtic per a treballar específicament aquestes matèria.

LABORATORI DE QUIMICA

L'institut també disposa de dos laboratoris més situats a l'edifici petit del nivell inferior. Un d'ells és el laboratori de química equipat amb l'instrumental i les substàncies i materials adequats per a desenvolupar les pràctiques.

LABORATORI DE CIÈNCIES NATURALS

L'altre és el laboratori de ciències naturals, també equipat amb els materials i l'infraestructura necessària per a desenvolupar les classes.

AULA DE TECNOLOGIA

L'aula de tecnologia es troba a la planta baixa de l'edifici del nivell inferior. Té el mobiliari, les eines i els material adequat per a desenvolupari les activitats de taller, tan amb els alumnes d'ESO com amb els alumnes del Batxillerat tecnològic,

AULES D'IDIOMES

A la primera planta de l'edifici petit inferior també hi ha dues aules d'idiomes, una destinada a les classes d'anglès i l'altra a les de francès. La primera està equipada amb material audiovisual per a treballar aquests idioma emprant aquests mitjans.

AULA DE MÚSICA

L'aula de música està situada a sobre de l'aula de Tecnologia, també a l'edifici inferior. Disposa de material audiovisual, d'un piano, d'alguns instruments orff i d'altra mena.

AULA D'INFORMÀTICA

L'aula informàtica disposa de dos conjunt d'ordinadors, un d'ells amb força capacitat i prestacions. Els odrinadors estan connectats en xarxa i disposen de connexió a internet. És una aula que s'utilitza per a l'aprenentatge de continguts específics d'informàtica, però també és aprofitada per a treballar continguts específics de totes les àrees.

AULES D'ART

L'institut disposa de dos espais destinats a l'Educació visual i plàstica i a les matèries del Batxillerat d'Arts. Una d'elles és l'aula de Dibuix, situada al segon pis de l'edifici principal. Disposa de taules grans, projector d'imatges, aigua corrent i espais per a guardar el material i els treballs dels alumnes. Al costat d'aquesta aula també hi ha un petit laboratori fotogràfic.

EL PLATÓ

L'altra espai és l'específic del Batxillerat d'Arts. S'hi desenvolupen les activitats de taller, així com les de vídeo, fotografia i tractament d'imatge per ordinador. Està equipada amb taules grans, cavallets, aigua corrent, així com material específic de les matèries d'art. També disposa d'espais on els alumnes poden guardar el seu material i les seves produccions. Està equipada amb sis ordinadors i uan sala d'edició de vídeo, així com material audiovisual vari.

ZONA D'EDUCACIÓ FÍSICA

L'institut utilitza dues instal.lacions per a desenvolupar les activitats de l'àrea d'educació física. La pista esportiva que està al costat de l'institut i el pavelló municipal situat a uns metres del centre. Ambdos espais estan equipats amb el material necessari per a desenvolupar les diferents activitats físiques. A dins del patí de l'institut també hi ha un camp de futbol.

ESPAI D'ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

Al primer pis de l'edifici principal hi ah una petita aula equipada amb ordinadors i d'altre material per a desenvolupar tasques d'atneció individualitzada a l'alumnat, treballant amb grups reduïts per atendre la diversitat de nivells.

BIBLIOTECA

La biblioteca està situada a la planta baixa de l'edifici inferior. A part del fons de llibres està equipada amb material audiovisual i dos ordinadors. S'utilitza com a biblioteca, com a aula d'estudi i també com a aula específica d'algunes matèries.

SALA D'ACTES

Al segon pis de l'edifici principal hi ha la sala d'actes. S'hi desenvolupen actes concrets, així com sessions d'exàmens i classes concretes ja que està equipada amb material audiovisual, un canó de vídeo i un equip de megafonia.

MENJADOR

El menjador està situat al costat de la biblioteca. La seva capacitat permet oferir servei a tot l'alumnat de l'ESO no resident a Amer. També hi ha una cuina on s'acaba de preparar el servei de catering.

EL PATI

L'institut disposa d'un pati bastant ampli que envolta els tres edificis. És un espai enjardinat de dos nivells, on hi ha plantats arbres i arbustos de diferents tipologia.

ENTORN

L'IES Castell d'Estela està situat en un punt una mica elevat fet que fa que des d'algunes parts disposi d'una bona vista dels voltants d'Amer. Al davant de l'institut s'alça la vessant que puja cap a Sant Martí i més enllà el Far i a la part oposada de la vall podem veure Santa Brígida. El centre del poble, el monestir i la plaça, és a tres minuts de la porta de l'institut.